بستن

یاد سفر به مشهد الرضا در همایش هشتمین آفتاب

گریشنا: مراسم افتتاحیه‌ی نمایشگاه و همایش «هشتمین آفتاب» با حضور دکتر بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان فارس در حسینیه‌ی ابوالفضل (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا، این همایش امشب، یکم شهریور، ساعت ۲۱ به مناسبت ولادت امام هشتم (ع) با حضور مسئولین استانی و مسئولین شهرهای هم‌جوار و شرکت تعداد زیادی از هم‌شهریان با پخش صلوات خاصه‌ی امام رضا (ع) شروع شد. این همایش را کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب به مدت سه شب برگزار می‌کند.

حیاط حسینیه ابوالفضل یادآور صحن حرم امام رضا (ع) است. هر مشتاقی که وارد می‌شود گویی سقاخانه آشنا را روبه‌روی خود می‌بیند. دورتادور حیاط هم عکس‌هایی از حضور عاشقان امام هشتم در حرم دیده می‌شود. بوی کندر و پرهایی که در دست خادمین است، تکمیل‌کننده خاطره‌ی جاودان سفر به مشهد است.

کم‌کم که مردم بر قالی‌ها می‌نشینند، نوای نقاره شنیده می‌شود. آغاز جشن میلاد امام خوبان فرا رسیده است.

IMG_0730

امام جمعه: معمای ولایت‌عهدی امام رضا (ع)

حجت‌السلام حسینی، امام جمعه‌ی گراش، به عنوان اولین سخنران با تبریک دهه‌ی کرامت در این مراسم گفت: «تبریک به مناسبت ایام مبارک ولادت شمس‌الشموس علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و تقدیر و تشکر از همه‌ی افرادی که در برگزاری همایش هشتمین آفتاب همکاری داشته‌اند، از جمله کانون فرهنگی و مذهبی روایت آفتاب، شبکه‌ی رادیو فرهنگ، موسسه‌ی هفت برکه، سازمان تبلیغات، حسینیه‌ی ابوالفضل (ع)، اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و اداره‌ی فرهنگ و ارشاد استان و همچنین آستان قدس رضوی و فرمانداری و همه‌ی ارگان‌ها، ادارت و اصناف که در برپایی این همایش زحمات بسیاری کشیده‌اند.»

امام جمعه‌ در ادامه صحبت‌های خود به خلفای معاصر با دوران امام رضا (ع) و بیان زندگی‌ و فضائل و برکات امام هشتم (ع) از جمله ولایت‌عهدی او اشاره کرد. آثار و برکات زیارت امام رضا (ع) و بیان کرامت‌های آن حضرت و همچنین خواندن ابیاتی از امام‌ رضا (ع) و حافظ، پایان‌بخش سخنان حجت‌السلام و المسلمین حسینی بود.

IMG_9347

مریدی: باید چون امام رضا (ع) از روش گفتگو یاری بجوییم

بعد از پخش صدای نقاره‌خانه، دکتر بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برای ایراد سخنرانی به بالای سن آمد. دکتر مریدی گفت: «دهه‌ی کرامت، دهه‌ای است که از قم آغاز می‌شود و بعد از فارس به مشهد می‌رسد. این صحن یادآور صحن بزرگ‌‌مردی است که انسانیت را به ما می‌آموزد.»

او در ادامه بیان کرد: «حضرت رسول (ص) بزرگی منش و اخلاق و ترویج اسلام را بنیان گذاشت و امامان و بزرگان اسلام هر کدام به طریقی شهامت، جوانمردی، تواضع و فروتنی، بخشنده بودن، شجاعت و جسارت و متانت را به ما آموختند.»

او همچنین تصریح می‌کند: «در قرن دوم هجری و هم‌زمان با دوره‌ی امام رضا (ع) عرفان اسلام شکل گرفت. در دوره‌ای که تمام ادیان از جمله زرتشتیان، آشوریان، مسیحیان و یهودیان و … هر کدام پایه‌دار بودند و در تلاش که جهان را تسخیر کنند، تواضع و زیرکی امام (ع) باعث شد تا با گفتمان دینی بحث و جدل‌ها را به سرانجام برساند. زمانی که مامون در تلاش بود تا در قرآن تشکیک ایجاد کند، امام با انجام گفت‌وگو تمام این شک و شبهه‌ها را حل کرد. اگر ما نیز بخواهیم کشورمان آباد بماند، راه گریزی نیست جز این که از این روش استفاده کنیم و یاری بجوییم. در خاک جنوب بنشینیم و صحبت کنیم. در دایره اسلام بنشینیم و صحبت کنیم، و بدانیم با صحبت کردن آرام‌آرام غیظ را می‌توان فرو‌ نشاند. شمس‌الشموس خوب می‌دانست که باید گفت‌وگو کرد. مقتدرانه حرف می‌زنیم، در کتار هم و با هم، برای داشتن کشوری که در انتظار است، انتظاری شکوهمند.»

با پذیرایی از حاضرین، شب آغازین این همایش به پایان رسید.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top