بستن

استقبال بانوان از دوره‌های آموزشی جهاد کشاورزی

کارگاه‌های آموزشی جهاد کشاورزی با استقبال بی نظیر بانوان شهرستان گراش روبرو شد. فریدون اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در طول ۱۸ ماهی که از تأسیس و راه اندازی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش می‌گذرد، تا کنون شاهد حضور فعال و استقبال کم نظیر بانوان شهرستان گراش از طرح‌ها، فعالیت‌ها و بخصوص دوره‌های آموزشی مختلف و مرتبط با فعالیتهای بخش کشاورزی شهرستان بوده‌ایم به طوری که در یکی از آخرین دوره‌های آموزشی معرفی کود کمپوست و آموزش مراحل تهیه کمپوست غنی محلی حدود ۶۰ نفر از بانوان بخش مرکزی شهرستان حضور داشتند که در این دوره با کودهای بیولوژیکی همچون کمپوست و ورمی کمپوست آشنا شدند.

وی افزود:با توجه به نقش و تأثیر بانوان در محیط خانه و خانواده و با توجه اوقات فراغت بیشتر بانوان، با برگزاری این دوره‌های آموزشی، بانوان می توانند با انتقال اطلاعات و آموزشهای خود به همسرانشان تأثیر بسزایی در جهت کاهش خسارات و افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی شهرستان داشته باشند.

در ادامه برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت جهاد کشاورزی گراش، دوره آموزشی دو روزه‌ای نیز با حضور کشاورزان و باغداران بخش مرکزی شهرستان گراش در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد. کارشناس مسئول حفظ نباتات شهرستان گراش گفت: در این دوره کارشناسان به معرفی کود بیولوژیک کمپوست، مزایا و روش ساخت محلی آن پرداختند و سپس طی بازدیدی که از باغات مرکبات و مزارع الگویی ( استفاده شده از کمپوست به جای کودهای شیمیایی ) صورت گرفت با مراحل عملی ساخت کمپوست غنی محلی آشنا شدند.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top