بستن

درویشی در روز خبرنگار به سوال‌ها جواب داد

گریشنا:خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار در یک نشست خبری با رئیس آموزش و پرورش شرکت کردند.

به گزارش فاطمه یوسفی خبرنگار گریشنا پنجشنبه ۱۵ مردادماه به دعوت روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش گراش فعالان رسانه‌های گراش در نشست خبری مدیر آموزش و پرورش و تقدیر از خبرنگاران شرکت کردند.

محمدهاشم درویشی، رئیس اداره‌ی آموزش و پرورش در این نشست پس از خیر مقدم به خبرنگاران و صادق رحمانیان، مسئول شبکه‌ی رادیو فرهنگ و مهمان ویژه‌ی این برنامه روز خبرنگار را تبریک گفت و بیان داشت: « از آن‌جایی که خبرنگاران می‌توانند پیام‌ها را به عموم جامعه انتقال دهند، می‌بایست نگاه ویژه‌تری به این افراد داشت، خبرنگاری کار بسیار حساسی است و خبرنگاران می‌بایست با حساسیت و آسیب‌های این شغل آشنایی داشته باشند و صداقت را مبنای کار خود قرار دهند.»

پول زمان ثبت‌نام ممنوع، بعد از ثبت‌نام با تصویب انجمن

او در ادامه با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی اظهار داشت:« هر نوع تقاضای پرداخت پول در هنگام ثبت‌نام ممنوع است اما با توجه به این که اداره کردن مدارس خرج‌هایی را در بردارد اولیا دانش‌آموزان می‌تواند در طول سال تحصیلی با مدارس همکاری کنند و مبالغی را به مدارس اهدا نمایند. این مساله با تصویب انجمن اولیا و مربیان انجمن می‌شود. در حال حاضر نود درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام شده‌اند.»

مدیر آموزش و پرورش گراش درباره موفقیت‌های این اداره در سال گذشته گفت: «در سال گذشته این اداره از لحاظ ساماندهی نیروی انسانی از بین ۵۹ اداره در استان رتبه‌ی دوم را کسب کرده است همچنین در امور مالی نیز در جایگاه دوم قرار دارد. در قسمت سوادآموزی رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. در حوزه‌ی معاونت پشتیبانی، فرهنگی و هنری، قرآن و عترت نیز این اداره جایگاه مناسبی را به دست آورده است.»

رحمانی: خبرنگاران روی موضوعات افتخارآفرین تمرکز کنند

صادق رحمانی مدیرمسئول موسسه فرهنگی هنری هفت برکه و مدیر رادیو فرهنگ مهمان ویژه این برنامه بو. رحمانی در این نشست گفت:« ما این‌جا گرد هم شدیم تا در خصوص خبر و روز خبرنگار که آمیخته است با سختی‌ها صحبت کنیم. ما قبلا در جامعه افرادی را به اسم حکیم داشتیم مثلا حکیم ابن‌سینا، فارابی و … و از آن جهت به این افراد حکیم گفته می‌شد که آن‌ها هم دارای دانش، علم و معرفت بودند و هم به دریای معنویت و دین اتصال داشتند. بعد از آن عنوان دانشمند جای حکیم را گرفت و در حال حاضر افراد مطلع جای دانشمندان را گرفته‌اند. خبرنگار به دنبال اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی است اما ما همچنان می‌بایست اخلاقیات دینی را رعایت کنیم و با سرعت و دقت بیشتری سعی در انتشار مطالب داشته باشیم.رسانه نیز همانند آموزش و پرورش نقش موثری در تربیت نسل آینده و در حوزه‌ی اخلاقیات و تربیت دارد. خبرنگاران می‌بایست روی موضوعاتی که افتخارآفرین است بیشتر تاکید کنند و سرعت خبررسانی خود را بیشتر کنند.»

kabarnegar
او در پایان صحبت‌هایش به اولین نشریات و خبرنگاران فعال در گراش اشاره می‌کند و می‌گوید:« در قالب خاطره بازی می‌توانیم به سی تا چهل نشریه اشاره کنیم که اوایل در گراش فعال بود و بعد به مرور از فعالیت بازماندند.»

پانا فعال می‌شود

بخش دوم نشست به پرسش و پاسخ خبرنگاران با درویشی اختصاص داشت.

محمد خواجه‌پور، سردبیر سایت گریشنا و نشریه افسانه در مورد تغییرات احتمالی در حوزه معاونان اداره و مدیران مدارس می‌پرسد. درویشی در جواب می‌گوید: «امسال تغییرات چندانی نداریم. معاونان اداره به همکاری خود ادامه می‌دهند در مدارس هم تنها با تعطیلی دبیرستان ابدی به دلیل کمبود دانش‌آموزان مدیر این دبیرستان مدیر دبیرستان شبانه‌روزی ولی‌عصر(عج) می‌شود.»

خواجه‌پور اعلام آمادگی کرد که در زمینه آموزش خبرنگاران خبرگزاری دانش‌آموزی پانا با آموزش و پرورش همکاری کند و از وضعیت فعلی خبرنگاران پانا پرسید. درویشی نیز با اشاره به این مساله که قبل از هر مساله‌ای می‌بایست کم‌رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش‌‎‌آموزان را بررسی و از بین برد گفت:« تعداد خبرنگاران زیر نظر سازمان دانش‌آموزی مشخص است. مسئول این بخش آقای حسن‌زاده است و سعی خواهیم کرد از این به بعد همکاری‌های بیشتری را در این حوزه داشته باشیم.»

عبدالرضا افشار دیگر خبرنگار شهرستان علت واگذاری مدرسه‌ی ابدی به دانشکده‌ی علوم قرآنی را جویا شد و جواب درویشی به او این بود که:« به دلیل این که آمار دانش‌آموزان در سطح شهر پایین بود ما می‌بایست دو مدرسه‌ی سیدالشهدا و ابدی را ادغام می‌کردیم و از آن جایی که می‌خواستیم کمکی نیز به دانشکده‌ی علوم قرآنی کرده باشیم برای اسکان دانشکده‌ی علوم قرآنی در مدرسه‌ی ابدی قرارداد بستیم و بعد از تمام شدن پروژه‌ی ساختمان دانشکده‌ی علوم قرآنی و با افزایش آمار تعداد دانش‌آموزان این مدرسه بار دیگر فعال خواهد شد.»

kabarnegar1
حسین فقیهی، سردبیر نشریه‌ی عصر مردم نیز در مورد دلیل ثبت‌نام دانش‌آموزان گراشی در مدارس لار می‌پرسد. درویشی در پاسخ می‌گوید: « این‌جا بحث سر دانش‌آموزان تیز‌هوش و مدرسه‌ی تیزهوشان است و از آن‌جایی که در گراش مدارس تیز‌هوشان نداریم طبیعی است که این اتفاق بیافتد. اما در مورد دانش‌آموزان مدارس عادی و غیرانتقاعی موضوع باید بررسی شود و در این مورد رقابت وجود دارد.»

محمد‌رضا وفائی‌فرد دیگر خبرنگار گراشی سوال می‌کند آیا دانش‌آموزان افاغنه نیز در کنار دانش‌آموزان ایرانی و در یک کلاس و مدرسه تحصیل خواهند کرد؟

درویشی جواب می‌دهد:« بله. و البته این امر را نیز می‌بایست به فال نیک گرفت چرا که با تحصیل دانش‌آموزانی افغانستانی در ایران فرهنگ ایرانی بین این دانش‌آموزان نهادینه می‌شود و این امر آینده‌ی خوش‌بینانه‌ای را برای ایجاد ارتباط و محبت بین این دو کشور به وجود خواهد آورد. از نظر نگرانی‌های بهداشتی نیز باید بگوییم که این دانش‌آموزان قبل از ثبت‌نام معاینه‌ی پزشکی می‌شوند و جای نگرانی وجود ندارد.»

محبی؛ خبرنگار گراشنما با بررسی آمار رتبه‌های زیر هزار در سال‌های گذشته معتقد است که این آمار رو به رشد است و برگزاری مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور برای تداوم این رشد ضروری است.

خواجه‌پور همچنین از تعداد مدارس و سالن‌هایی که در سال جاری به مرحله‌ی بهره‌برداری خواهند رسید سوال می‌کند. درویشی در جواب می‌گوید: «مدرسه‌ی امام محمد باقر(ع) افتتاح شده است و مدارس کامروا و امام محمدباقر(ع) مجوز ورود دانش‌آموز را نیز گرفته‌اند و سالن شوری نیز تنها ساخت سقف آن مانده است و در برنامه داریم که در هفته‌ی دولت این سالن را نیز به بهره‌برداری برسانیم.»

این نشست با اهدای لوح تقدیر و جوایزی نقدی به خبرنگاران فعال و گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید. روابط عمومی آموزش و پرورش از فاطمه یوسفی، مجید محبی، قاسم ایزدیان و منوچهری که بیشترین همکاری را با این اداره داشته‌اند به صورت ویژه تقدیر کرد.

kabarnegar2

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top