بستن

دو حسینیه بزرگ گراش آماده برگزاری نماز عید

گریشنا: نماز عید فطر امسال در حسینیه‌ی چهارده معصوم(ع) و حسینبه‌ی اعظم اقامه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گریشنا: در آستانه‌ی پایان ماه مبارک رمضان با ستاد برگزاری نماز عید فطر در دو حسینبه‌ی گراش تماس گرفتیم. با وجود این که هنوز مشخص نیست هلال ماه اول شوال در کدام یک از روزهای جمعه یا شنبه مشاهده می‌شود اما طبق اطلاع عضو ستاد استهلال دفتر رهبری، پیش‌بینی می‌شود که رویت هلال ماه در غروب روز پنج‌شنبه بسیار بعید است و طبق پیش‌بینی‌های قبلی، همان روزی که در تقویم ذکر شده است یعنی شنبه، عید فطر است.

نماز عید فطر چه در روز جمعه و یا شنبه در حسینیه‌ی اعظم به امامت حجت‌السلام حسینی، امام جمعه‌ی شهر در ساعت ۷ اقامه می‌شود. و در حسینیه‌ی چهارده معصوم(ع) در صورت این که جمعه روز عید اعلام شود بعد از برگزاری دعای ندبه در ساعت ۷، نمار عید در ساعت ۷:۴۵ دقیقه به امامت سید عباس معصومی برپا خواهد شد.

نماز عید در شهرهای مختلف به اشکال مختلف برگزار می‌شود. بعضی از شهرها به صورت مجتمع در یک محل و به امامت امام جمعه و بعضی از شهرها در چند نقطه برگزار می‌شود. در گراش از سال‌های گذشته به جز حسینیه اعظم در حسینیه چهارده معصوم نیز نماز عید فطر برگزار می‌شود. امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت و مومنین در یکی از این دو محل نماز را برگزار می‌کنند. برخی سال‌ها برای برگزاری مجتمع نماز عید تلاشی انجام شد که به نتیجه نرسید.

البته باید در نظر داشت که این در روز عید هر دو حسینیه لبریز از نمازگزاران شده و هیچ کدام ظرفیت تمام مردم را ندارد.

13910529 Fetr (30) 13910529 Namaz Fetr Saeed (41)

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. صرفنظر از دو دستگی فکر نکنم همه تو هر کدوم از حسینیه ها جا داشته باشن.ان شاالله مصلی زودتر ساخته بشه تا اقامه نماز عید در یک مکان انجام بشه.مثل اون قدیما.صفاش هم بیشتر بود.

  2. دل تمامی ملت گراش میخواهند حداقل نماز عید فطر را همانند صبح عاشورا یک کار سنتی هست ادا کنند.چون سید بومی و شناخته شده شهر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top