گریشنا: احمد حسن‌نژاد و حسن وقارفرد در کنار علی‌اصغر حسنی سه نفری هستند که تاکنون اعلام کرده‌اند برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام می‌کنند.

به گزارش گریشنا، کم‌کم نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص‌تر می‌شود. به نظر می‌رسد حداقل از نظر افرادی که در انتخابات ثبت‌نام خواهند کرد انتخابات گرمی در پیش خواهیم داشت. علی‌اصغر حسنی شاخص‌ترین چهره‌ی گراشی است که تاکنون اعلام نامزدی کرده است. (خبر در گریشنا) اما این بار در کنار حسنی نامزدهای دیگری نیز حضور خواهند داشت.

حسن وقارفرد

دکتر حسن وقارفرد عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان نیز قطعا برای انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام می‌کند. وقارفرد در گفتگو با گریشنا تصمیم خود برای ثبت‌نام را تایید کرد و گفت در حال بررسی شرایط منطقه برای حضور در انتخابات است. وقارفرد پیش از در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز ثبت‌نام کرد (خبر در گریشنا) ولی برای انتخابات شورای شهر گراش نامزد نشد. دکتر حسن وقارفرد دانش‌آموخته رشته دکترای منابع آب در کالیفرنیای آمریکا است و از چند سال پس، از بازگشت به ایران عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان است.

لیلا وقارفرد همسر دکتر وقارفرد

احمد حسن‌نژاد

احمد حسن‌نژاد نیز با استعفا از مدیریت مدرسه شبانه‌روزی خود را برای انتخابات آماده می‌کند.. احمد حسن‌نژاد در گفتگو با گریشنا موانع اداری و اختلاف سلیقه را دلیل استعفای خود از مدیریت دبیرستان می‌داند. در متن استعفای او آمده است: «چون احساس می کنم دین خود را به آموزشگاه‌ام ادا نموده‌ام، به رغم دلبستگی زیاد و علاقه همیشگی‌ام به مدرسه به دلایل اداری و موانع موجود از این مسئولیت استعفا می‌کنم تا در چند سال باقی‌مانده خدمت‌ام دوباره در کسوت معلمی به تنها کار مورد علاقه‌ام برگردم و به شرط بقاء حیات با همین افتخار به شرف بازنشستگی نائل شوم.»

حسن‌نژاد دارای مدرک کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد تاریخ است. احمد حسن‌نژاد ۲۳ سال سابقه کار در آموزش و پرورش دارد که نه سال آن در سمت مدیریت مدارس بوده است. حسن‌نژاد در سومین انتخابات شورای اسلامی شهر گراش نیز نامزد شده بود که به شورای سوم راه نیافت. او در چند سال اخیر در سمت مدیریت مدرسه شبانه‌روزی با دانش‌آموزانی از نقاط مختلف جنوب فارس مرتبط بوده است.

Ahmad HasanNejad

امیرحمزه مهرابی نامزد نمی‌شود

امیرحمزه مهرابی دیگر شخصیتی است که گمانه‌زنی در مورد احتمال نامزدی او برای انتخابات وجود داشت. دکتر مهرابی در حال حاضر ریاست دانشگاه علمی-‌کاربردی قم را بر عهده دارد. او در گفتگویی کوتاه گفت قصدی برای نامزدی در انتخابات ندارد: «در روزهای گذشته افراد گوناگون در این مورد تماس گرفته‌اند اما از اول هم قصدی برای شرکت در انتخابات نداشته‌ام. به نظرم من مشکل منطقه فعالیت فرهنگی است و هستند دوستانی که علاقه به کار اجرایی و سیاسی دارند. من از اول قصدی نداشتم و الان هم قصدی ندارم.»

بعید نیست افراد دیگری نیز از گراش برای این انتخابات ثبت‌نام کنند. هنوز پنج ماه تا زمان ثبت‌نام فرصت باقی است و گریشنا تلاش می‌کند تا زمان انتخابات نامزدهای احتمالی انتخابات را معرفی کند.