بستن

ستاد رمضان: تاکید بر هماهنگی نهادهای خیریه

گریشنا: جلسه ستاد رمضان گراش به منظور برنامه‌ریزی و ساماندهی،خدمات‌رسانی به خانواده‌های بی‌بضاعت در ماه مبارک رمضان در سالن کنفرانس فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛این جلسه امروز، هفدهم خرداد ماه ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه با حضور فرسوده؛ معاون فرماندار، رستم‌پور؛ مسئول کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) و مسئولین موسسات خیریه، بال‌افکن، رئیس اداره‌ی بهزیستی و رئیس اداره‌ی سازمان تبلیغات برگزار شد.

بعد از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، معاون فرماندار سخنانش را با خیر مقدم به حاضرین و اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان شروع کرد و گفت:« هدف از تشکیل جلسه کمک به افراد محروم و ضعیف جامعه و ایتام در ماه مبارک رمضان از طریق نهاد‌های رسمی و نهاد‌های مردمی و همچنین ایجاد هماهنگی بین این نهاد‌های خیریه است.»

رستم‌پور نیز اظهار داشت:«قبل از هر چیز باید از مردم مومن شهرستان گراش که در همه‌ی زمینه‌ها گوی سبقت را در یاری‌رساندن به محرومان و نیازمندان ربوده‌اند تقدیر کرد. از جمله مناسبت‌ها و اقدامات گذشته، جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مردم جنگ‌زده‌ی یمن به مبلغ بیست میلیون تومان و همین‌طور جمع‌آوری صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) بود که از طریق آن گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع شد. این جلسه به منظور رسیدگی به نیازمندان به خصوص در این ماه مبارک است و ما به عنوان متولیان امر می‌بایست شرایطی را فراهم کنیم تا به اهدافمان نزدیکتر شویم و بتوانیم کمک‌های بیشتری را جمع‌آوری کنیم. اطعام روزه‌داران جنبه‌ی عمومی دارد و اما باید سعی کنیم تا برنامه‌های اطعام بیشتر به سمتی سوق پیدا کند که بیشتر قشر نیازمند و همین‌طور افراد بی‌بضاعت در روستاهای توابع از این برنامه بهره‌مند شوند. تاکید بر توزیع سبد غذایی بین افراد محروم و ایتام نیز از جمله اقدامات موثر خواهد بود.»

ramezan1

مسئول موسسه‌ی خیریه‌ی ولی‌عصر(عج)، مسئول موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع) و مسئول جمع‌آوری کمک‌های مردمی هلال‌احمر و همچنین رئیس اداره‌ی بهزیستی به بیان گزارش عملکرد خود در سال گذشته در ماه رمضان پرداختند.

در پایان جلسه مسولین ارگان‌های خیریه در مورد داشتن بانک اطلاعاتی واحد از تعداد افراد بی‌بضاعت در شهرستان برای از بین بردن هم‌پوشانی بین ارگان‌ها و موسسات خیریه و ایجاد نظم در ارائه‌ی خدمات، بحث و تبادل نظر کردند.

شناسایی نیازمندانی که خدماتی به آن‌ها ارائه نشده است، توجه بیشتر به نیازمندان روستایی، انجام تبلیغات و اطلاع‌رسانی از طریق سایت‌های محلی و تریبون نماز جمعه، توجه و شناسایی افراد آبرومند و مستحقی که برای گرفتن کمک به هیچ ارگان خیریه‌ای مراجعه نمی‌کنند، از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. یک خبر پایین تر جلسه هلال احمر به عنوان همای رحمت مبنی بر جمع اوری کمک و توزیع بین نیازمندان زدید .خبر بالایی تشکیل ستاد رمضان است که از اهدافش جلوگیری از همپوشانی کمک به نیازمندان است.حالا توی این ستاد هلال احمر نیست .و خودش قبل از این ستاد جلسه تشکیل داده .بهنره هلال هم با این ستاد باشه تا هماهنگی بیشتری شاهد باشیم..

  2. سلام آقای نوبهار
    به استحضار میرساند هلال احمر هم عضوستاد رمضان میباشد و اگر خبر رابطور کامل خوانده باشید متوجه خواهید شد جلسه ای که هلال احمر قبل از جلسه ستاد تشکیل داده جلسه داخلی هلال احمر میباشد در جهت هرچه بهتر برگزار نمودن طرح همای رحمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top