بستن

پازل زندگی در گراش چیده می‌شود

بزرگ‌ترین پازل چیده شده در دنیا در گراش ساخته می‌شود. خانه روبیک شهرستان گراش محل ساخت پازل «زندگی» توسط امید نجفی و سه نفر از همکاران اوست. خانه روبیک در بلوار شهید منفرد محل عرضه بازی‌های فکری است که از دهم اسفند، کار چینش پازل بیست و چهار هزار قطعه‌ای «زندگی» در آن آغاز شده است که به گفته امید نجفی، تا پایان اردیبهشت تمام خواهد شد. نجفی می‌گوید: تا به حال تنها چند نفر در دنیا پازلی در این ابعاد را چیده‌اند که رکورد آن توسط اریک اسمیت انگلیسی است که در ۵ ماه همین پازل را چیده است. نجفی و همکارانش می‌خواهند این رکورد را به هفتاد روز تقلیل دهند. پازل «زندگی»در ابعاد ۴.۲۸ در ۱.۵۷ متری ساخت شرکت ادوکا اسپانیا است که یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده پازل در دنیاست و تعداد معدودی از پازل‌هایی در این ابعاد تولید می‌شود. نجفی در محل خانه روبیک و در کنار همکارانش که آرام‌آرام هر قطعه را با وسواس فراوان انتخاب می‌کنند و در جای خود قرار می‌دهند توضیح می‌دهد: ساخت اینگونه پازل‌های حرفه‌ای که بدون نقشه در اختیار خریدار قرار می‌گیرد صبر و حوصله فراوانی می‌خواهد. او که خود یکی از سه مربی روبیک ایران است و زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی فعالیت می‌کند ادامه می‌دهد: بازی‌های فکری و چیدن پازل به جز آرامشی که به انسان منتقل می‌کند، برای افزایش وسعت دید و کارایی حافظه بلند مدت و کوتاه مدت و صبر و حوصله بسیار مفید است.

روبیک یا مکعب جورچین، یکی از وسایل بازی فکری بسیار ساده است که بسیاری شاید نام اختصاصی آن را ندانند. نجفی درباره ناشناخته ماندن مکان خانه روبیک گراش توضیح داد: برنامه‌هایی برای همکاری با مدارس در نظر داریم تا مردم و به خصوص کودکان به این بازی‌ها روی بیاورند. البته چنانچه از میزهای بازی شطرنج پیدا است، بچه‌های محل این مکان را شناخته‌اند. به همین خاطر میز ساخت پازل هم به آشپزخانه منتقل شده تا از ریخته شدن ناخواسته آن توسط بچه‌ها در امان باشد.

امید نجفی پس از ساخت این پازل، ریز‌ترین پازل دنیا را کار خواهد کرد که نقاشی کلاسیکی از برج بابل است. این پازل هزار قطعه‌ای در ابعاد ۴۲ در ۲۹ سانتی‌متر تولید می‌شود. او درباره اینکه پس از ساخت این پازل، آن را چکار می‌کند می‌گوید: در سطح دنیا کسانی که به این کار روی می‌آورند به حالت کلکسیونی با آن برخورد می‌شود. البته همین پازل را می‌شود با قیمت بالا فروخت اما من علاقه‌ای به این کار ندارم و بیشتر دوست دارم این پازل در گراش بماند.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

2 نظر

  1. با عرض سلام وخسته نباشید از زحمات شما
    بنده هر چی گشتم از مراسم فاطمیه در مسجد امام حسن عسکری (ع)ندیدم
    بد نبود اگر عکسی یا گزارشی تهیه می کردید انشاالله به امید سالهای بعد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top