بستن

بنیاد مهدی موعود (عج) متولی جشن‌های دهه مهدویت

گریشنا: مساجد و ادارات برنامه‌های مختلفی را دهه‌ی مهدویت به اجرا درمی‌آورند.
به گزارش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شهرستان گراش؛ به مناسبت دهه مهدویت، برخی مساجد و ادارات شهرستان گراش برنامه‌های خود را اعلام کردند.
دهه مهدویت از تاریخ سوم خردادماه، مصادف با پنجم شعبان آغاز و تا سیزدهم خرداد و میلاد امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت.
در روز یکشنبه، سوم خرداد، به مناسبت ولادت امام سجاد(ع) و سالروز فتح خرمشهر، جشنی با موضوع مهدویت، معنویت و حماسه، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب‌الزمان(عج) برگزار خواهد شد.
در دومین روز از دهه مهدویت با نام انتظار با همدلی و همزبانی دولت و ملت، جمعی از مهدی یاوران با مسئولین دیدار خواهند داشت و سپس به عیادت بیماران خواهند رفت.
«انتظار با مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی»، نام روز هفتم شعبان است که به همین جهت بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت زین‌العابدین(ع) مراسم جشنی برگزار خواهد شد.
ششم خرداد، مصادف با هشتم ماه شعبان، مسجد امام حسن عسکری(ع)، بعد از نماز مغرب و عشاء اجراکننده مراسم روز موعود ادیان و مصلح جهانی است.
همایش دوچرخه‌سواری از گلزار تا گلزار ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه از محله ناساگ شروع خواهد شد. نشست مهدویت در اندیشه‌ی امامیه و اهل سنت ساعت ۱۰ صبح وگردهمایی کودکان و نوجوانان مهدوی ساعت ۲۱در محل پارک شهر  نیز از دیگر برنامه‌های هفتم خرداد است. این روز به نام معرفت مهدوی، آسیب‌ها و تحریف‌ها نام‌گذاری شده است.

DSC07044
دهم شعبان به نام روز تربیت و خانواده‌ی منتظر نامگذاری کرده‌اند که در این روز مراسم دعای ندبه، ساعت۶:۳۰در محل حسینیه حضرت ولی‌عصر(عج) برگزامی‌شود که بعد از آن مسابقه طناب‌کشی نیز اجرا خواهد شد. همچنین مسکن مهر در نظر دارد که ساعت ده شب همان روز، جشن میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) را برگزار کند.
جوان، نصرت امام و سبک زندگی نام روز یازدهم شعبان است که هفتمین روز از دهه مهدویت می‌باشد. در این روز دانشکده علوم پزشکی در ساعت ۲۱:۳۰ مراسم پرسمان مهدوی و بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم جشنی در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار می‌شود.
در دوازدهم شعبان به اسم قرآن و عترت پایه تمدن موعود، برنامه‌ای تحت عنوان شبی با قرآن، توسط مجمع‌القرآن فاطمیون برگزار می‌شود.
یازدهم خرداد، مصادف با سیزدهم شعبان نیز روز بیداری اسلامی، امت مهدوی و برائت از تکفیر و تفرقه معرفی شده است که در تکیه شهدا و مسکن مهر به مدت دو شب ساعت ۲۱،جشن میلاد اجرا می‌شود و فرمانداری نیز جلسه‌ی شورای اداری شهرستان را با موضوع مهدویت برگزار خواهد کرد.

DSC07040

همچنین در روز سه‌شنبه، دوازدهم خردادماه، به مناسبت ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) ساعت ۱۷در بیت‌النور مراسم جشنی ویژه خواهران برگزار خواهد شد. از ساعت دوازده نیمه شب هم در حسینیه حضرت ولی‌عصر(عج) و مساجد، در شب پانزدهم شعبان، احیا گرفته می‌شود که این روز با عنوان مهدویت، ولایت فقیه و بصیرت معرفی شده است.
در پازدهم شعبان نیز که آخرین روز از دهه مهدویت است، به مناسبت ولادت حضرت مهدی(عج) و روز جهانی مستضعفین و رحلت امام خمینی(ره)، قربانی جهت سلامت و تعجیل در فرج امام زمان(عج) و مراسم عزاداری ویژه‌ی رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در مسجد ولی‌عصر(عج) به اجرا درخواهد آمد.
برنامه ویزیت رایگان نیز با عنوان کاروان سلامت، توسط جمعیت هلال‌احمر و پزشکان در این دهه انجام می‌شود. بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اعلام کرد که همایش به سوی ظهور به علت همزمان شدن با امتحانات خرداد، در مهرماه برگزار خواهد شد.

برنامه‌های فوق توسط برگزار‌کنندگان با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) هماهنگ شده است و مراسم‌های مختلف دیگری نیز توسط همشهریان برگزار می‌شود. در صورتی که برنامه مسجد، حسینیه یا هیأتی ثبت نشده است می‌توانید برای هماهنگی با شماره‌ی ۵۲۴۴۵۳۵۳ تماس بگیرید و یا به آدرس؛ حسینیه حضرت ولیعصر (عج) ) مراجعه و یا نسبت به اطلاع رسانی از طریق سایت گراش ۳۱۳ اقدام کنید.

همچنین نمایشگاه دائمی کتاب در حسینیه‌ی ولی‌عصر(عج) به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت در هفته مهدویت کتاب‌هایش را با بیست درصد تخفیف به فروش می‌رساند. موسسه‌ی فرهنگی نوین نیز به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه پانزده درصد تخفیف کتب کمک آموزشی و بیست درصد تخفیف کتب عمومی برای هم‌شهریان در نظر گرفته است. این موسسه در بلوار معلم، جنب بانک ملی قرار دارد و ۵۲۴۵۱۲۳۰ نیز شماره تماس این موسسه‌ی فرهنگی است.

IMG-20150521-WA0116

 

 

5 نظر

  1. مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان توسط این هیات در روز پنجشنه ۷ خرداد ساعت ۱۰ شب در مسکن مهر بزگزار می گردد.ضمنا مراسم جشن نیمه شعبان و سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) به ترتیب روزهای چهارشنبه و پنجشنه ۱۳ و ۱۴ خرداد در تکیه هیات محبین حضرت علی اکبر(ع) واقع در مسکن مهر ساعت ۱۰ شب برگزار می گردد

    1. کمال تشکر را از اعضای هیات محبین حضرت علی اکبر (ع) مسکن مهر را دارم که تمامی مراسم های ملی و مذهبی را به بهترین نحوه اجرا می کنند و با سابقه بسیار کم این هیات (حدود ۲ سال) از تمام جاهای سطح شهر بیشترین حضور مردم را در بر میگیرد.
      خدا قوت و خسته نباشید به هیات امنا و تیم برگزاری

  2. توجه توجه :::گریشنا : تکیه شهدا مسکن مهر به مدت دو شب ساعت ۲۱ در محل مسکن مهر جشن میلاد دارد::

    “””” از کی تا حالا مسکن مهر دارای تکیه شهدا شده؟؟؟؟؟

    این یک سو استفاده از مسکن مهر به نام تکیه شهدا است

  3. لطفا لطفا در کنار همه ی این جشن ها نظافت کوچه و خیابانها فراموش نشه. دیروز عصر کل خیابون اصلی پر بود از لیوان های یک بار مصرف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top