بستن

عملکرد یک ساله کمیته داوران گراش

مسابقات فوتبال باشگاهی گراش با حرف و حدیث‌های فراوان در اواسط مهرماه سال گذشته به پایان رسید و جامعه ورزش گراش باز هم همچون سال‌های گذشته شاهد درگیری‌هایی از سوی تیم‌های حاضر در مسابقات با داوران مسابقه بودند. با توجه به اینکه کمیته داوران گراش در سال ۸۹ از لحاظ عملکرد و همکاری با کمیته داوران استان فارس در رتبه نهم بین شهرستان‌های استان فارس قرار گرفته بود، باید خود را آماده حضوری هرچه بهتر در مسابقات استانی می‌کردند. در تست خردادماه، عبدالرضا حسین‌پور تنها نماینده گراش بود که پس از حضور در تست با موفقیت آن را سپری کرد و تست داوران درجه ۳ با هماهنگی استان در شهر گراش از داوران به عمل آمد و اسامی نفرات قبول شده جهت قضاوت در استان به کمیته داوران فارس ارسال شد.

کار داوران گراش در استان، در این سال با انتخاب عبدالی و عابد به  عنوان داور جهت قضاوت در مسابقات مجتمعی جوانان فارس در فیروزآباد برگزیده شدند و در طول برگزاری مسابقات قضاوت ایده‌آلی از خود به نمایش گذاشتند. حسین‌پور نیز در هفته اول و دوم مسابقات لیگ برتر استان فارس به عنوان داور چهارم برگزیده شد. واژگون شدن تاکسی که حسین‌پور و عبدالی را از لامرد به گراش می‌آورد از اتفاقات ویژه داوری گراش بود که بحمدالله به خیر گذشت. مجید افشار به همراه آذرافروز و مرتضی آشفته بازی لار و استهبان و عبدالی به همراه مجید افشار و آذرافروز دیدار نماینده جهرم و مهر لامرد از سری مسابقات لیگ برتر نونهالان کشور را قضاوت کردند. حسین‌پور دیدار مقاومت جهرم و ایسوزو بهادری کوار از سری مسابقات لیگ برتر استان را سوت زد تا داوران گراش شروع خوبی در مسابقات لیگ برتر استان در تمامی رده‌ها داشته باشند. قضاوت‌های پی‌درپی و واگذار کردن بازی‌های حساس به داوران گراش شبب شد کمیته داوران استان نگاه ویژه‌ای به داوران جوان و آینده‌دار گراش داشته باشند. عبدالرضا حسین‌پور، مجید افشار، دکتر ثابت، عبدالحمید عبدالی، مهدی آذرافروز، محمدکاظم عابد، محمد‌جواد افشار و مرتضی آشفته از جمله داوران فعالی بودند که هر هفته برای قضاوت به شهری اعزام می‌شدند.

در طول سال گذشته، داوران گراش به جز دو دوره مسابقات مجتمعی جوانان و مدارس استان، در ۳۴ بازی در رده‌های نوجوان، جوانان و بزرگسالان لیگ برتر استان و لیگ دسته اول استان حضور داشتند. عبدالرضا حسین‌پور پرکارتر از دیگر داوران گراش بود و دوازده بازی از لیگ برتر بزرگسالان و دسته اول بزرگسالان استان را قضاوت کرد. او در شش بازی لیگ برتر بزرگسالان استان هم به عنوان داور چهارم حضور داشت. عبدالحمید عبدالی دیگر داور جوان شهر بود که در سه رده جوانان و نوجوانان لیگ برتر و لیگ دسته اول بزرگسالان استان دوازده بار به عنوان داور وسط انتخاب شده است. او چهار بازی هم به عنوان داور چهارم در مسابقات لیگ برتر استان حضور داشته. محمدکاظم عابد و مجید افشار نیز در رده‌های مختلف لیگ استان در ده بازی به عنوان داور و کمک‌داور بازی‌هایی را قضاوت کرده‌اند.

پس از اتمام مسابقات بود که عبدالرضا حسین‌پور و عبدالحمید عبدالی به عنوان داور و کمک‌داور به مسابقات کشوری معرفی شدند و قضاوت‌هایی را در یاسوج، شیراز و بوشهر انجام دادند. با این قضاوت‌ها، داوران گراش توانایی و درایت خود را به نمایش گذاشتند. داوران گراش امیدوارند جامعه ورزش شهرمان متوجه این پیشرفت داوران در استان شده و در مسابقات داخلی شهر با هر بهانه‌ای به آنان معترض نشوند. هنوز رتبه داوران گراش از طرف کمیته داوران استان اعلام نشد است که انتظار می‌رود نسبت به سال ۸۹ در میان شهرستان‌های استان بالاتر باشد.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top