گریشنا: نشانه‌های هواشناسی نوید می‌دهد که بارش باران که از اوایل صبح امروز، پانزدهم اردیبهشت شروع شده، تا اواخر روز شنبه، نوزدهم اردییهشت به صورت کم و زیاد ادامه خواهد داشت. اوج بارش برای روز شنبه پیش‌بینی شده است.

به گزارش آذرائین کارشناس هواشناسی، با ارتفاع گرفتن سیستم پرفشار جنب حاره، جا برای ورود سیستم‌های کم فشار سودانی فراهم شده است. بررسی آخرین خروجی‌ مدل‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه‌ی سودانی از سمت غرب و جنوب غرب کشور طی امروز تا اواخر روز شنبه است.

برای گراش، با توجه به وضعیت مساعد فشاری، انتظار می‌رود در روزهای آینده افزایش ابر، بارش باران و در برخی نقاط از شهرستان امکان رگبار و رعد و برق را شاهد باشیم.

همچنین به دلیل ناپایداری هوا و نبود رطوبت کافی در منطقه و عدم بارش در روزهای قبل در صحرای عربستان و عراق، پدیده‌ی گرد و غبار برای روزهای آینده پدیده‌ی غالب خواهد بود که روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شانزدهم و هفدهم اردیبهشت، و همچنین دوشنبه، بیست‌ و یکم اردیبهشت شاهد آن خواهیم بود.

از لحاظ وضعیت دمای شهرستان نیز تا روز یک‌شنبه، بیستم اردیبهشت، کاهش پنج درجه‌ای دما را خواهیم داشت؛ و مجددا از روز دوشنبه با افزایش دما روبه رو خواهیم بود.

13901113 baran (12)