بستن

استقبال گرم گراشی‌ها از حاملان قرآن

گریشنا: پنجمین المپیاد قرآن و عترت با حضور پرشور و پرشمار گراشی‌ها و مهمانان المپیاد و پیام آیت‌الله مکارم شیرازی کار خود را آغاز کرد.

سه‌شنبه اولین روز اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ ساعت ۹ شب سالن همایش‌های دانشکده علوم پزشکی گراش میزبان گراشی‌ها و دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی سراسر کشور بود تا در دو ساعت، مراسم افتتاحیه‌ی پنجمین المپیاد قرآن و عترت برگزار شود. المپیاد قرآن و عترت، مسابقات قرآنی دانشکده‌های علوم قرآنی سراسر کشور است. این دانشگاه زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه با ۲۲ دانشکده فعالیت می‌کند.

در شبی که تمام صندلی‌های سالن پر بود و بسیاری از مردم ایستاده نظاره‌گر بودند، برنامه افتتاحیه با حمل قرآن توسط نوآموزان قرآنی و قرائت مجتبی فردفانی حافظ و قاری بین‌المللی قرآن آغاز شد.

دکتر نجاتی رییس دانشکده علوم و معارف قرآن کریم گراش، سخن خود را با حدیثی از امیرالمومنین علی (ع) آغاز کرد. او  در سخنانی کوتاه با خیر مقدم به دانشجویان ۲۱ دانشکده علوم قرآنی سراسر کشور گفت: «امیدوارم با یاری حاملان و قاریان قرآن بتوانیم گامی برای گسترش فرهنگ قرآنی برداریم.»

دکتر صادق استوار، نایب رییس دانشکده، پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی را به این المپیاد خواند. مرجع تقلید جهان تشیع در این پیام بر تمسک به قرآن تاکید کرد: «مطمئن هستم شما با آشنایی با قرآن راه سعادت را می‌پیمایید.» (خواندن متن کامل این پیام در گریشنا)

سخنان سومین مسئول دانشگاه، دکتر علی‌اصغر شعایی، معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم قرآنی و دبیر المپیاد، در مورد برگزاری المپیاد بود. شعایی با قرائت آیاتی از سوره علق سخن خود را آغاز کرد. او از سوی رییس دانشگاه از حضور مردم و همراهی مسئولین برگزاری المپیاد تشکر، و در ادامه بر فرهنگ‌سازی قرآنی تاکید کرد: «تا وقتی مردم با شنیدن صدای قرآن به یاد مرگ می‌افتند، تا وقتی در ماه محرم و صفر قرآن‌خوانی تعطیل می‌شود، یعنی باید فرهنگ‌سازی کرد. امسال به دنبال طرحی برای فرهنگ‌سازی قرآنی هستیم.»

به جز سخنرانی‌ها، گزارشی از دوره چهارم مسابقات در مشهد مقدس، گزارشی از دوره سوم در شهر مقدس قم، مداحی حاج محمدحسن عباسپور در منقبت امام هادی علیه‌السلام و  مداحی و جمع‌خوانی مجمع‌القرآن فاطمیون در رسای رسول اکرم صلی‌الله و علیه و آله بخش‌های دیگر برنامه افتتاحیه المپیاد بود.

بعد از سخنرانی‌های مسئولین دانشکده، نوبت به سخنرانی مسئولین شهرستان رسید. حجت‌الاسلام و المسلین سید رضا حسینی امام جمعه گراش در سخنان خود گفت: «بهترین شفای انسان قرآن است. ما در استفاده از قرآن بسیار قصور کرده‌ایم.» او اشاره‌ای به مفاخر ادب فارسی داشت و گفت: مولانا جلال‌الدین بلخی نیمی از قرآن را به نظم فارسی درآورد.

علی اصغر فرودی فرماندار گراش نیز با معرفی شهرستان گراش برای مهمانان و دانشجویان حاضر گفت: «این کار یک نقطه عطف در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی شهرستان محسوب می‌شود. ویژگی مردم شهرستان ولایت‌پذیری و دین‌مداری آنان است.» فرودی گفت: «برای پیاده کردن قرآن بهترین کار تشکیل حکومت است که بعد از ۱۴۰۰ سال توسط امام‌ خمینی (ره) محقق شد. قرآن را باید درست فهمید. شهید مطهری را کسانی به شهادت رساندند که نام خود را از قرآن گرفته بودند. امروز هم عده‌ای به نام قرآن گوش تا گوش سر می‌برند.»

بخش پایانی برنامه سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس معصومی امام جمعه پیشین گراش بود، که او ترجیح داد با توجه به طولانی شدن برنامه، سخنرانی نکند.

پنجمین المپیاد قرآن و عترت دوم اردیبهشت‌ماه در بخش برادران و سوم اردیبهشت‌ماه در بخش خواهران برگزار می‌شود. در کنار این مسابقات، نمایشگاهی از فعالیت‌های قرآنی و مذهبی در حال برگزاری است.

Olampiyad

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top