گریشنا: با هدف تامین ایمنی بیشتر موتور‌سواران، از اول اردیبهشت ماه طرح برخورد با موتور‌سواران قانون‌گریز و توقیف موتور‌سیکلت‌ها تشدید می‌شود.
به گزارش فرماندهی انتظامی شهرستان گراش- پلیس راهور؛ سالیانه تعدادی از شهروندان در اثر سانحه و تصادف به ویژه تصادفات ناشی از حوادث موتور‌سیکلت جان خود را از دست می‌دهند که قطعا این افراد سرمایه‌های ارزشمند برای خانواده و جامعه بوده‌اند. این در حالی است که پلیس راهور مکررا از طریق رسانه‌های جمعی یا حضور در مجامع، مسجد، مدارس و یا پخش بروشور‌هایی درباره فرهنگ ترافیک، همواره شهروندان را به رعایت قانون و کاهش تلفات جانی و مالی دعوت می‌کند.
اما برخی از شهروندان از قانون سرپیچی می‌کنند و مرتکب تخلفات رانندگی می‌شوند و از این طریق باعث ایجاد حوادث ناگوار رانندگی، هم برای خود و هم دیگران می‌شوند.

908794c240ab9f04de7ee0e60e7faac81

می‌توانیم با رعایت نکات ایمنی از به وجود آمدن حوادث ناگوار پیشگیری کنیم، از جمله: استفاده از کلاه ایمنی و عدم استفاده دانش‌آموزان از موتورسیکلت، استفاده از کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی حتی نوشتن و خواندن پیامک، پرهیز از هر نوع توقف که باعث سد معبر شود، عدم استفاده از وسایل نقلیه فاقد پلاک، عدم استفاده از موتور‌سیکلت‌های با پلاک غیر‌ مجاز (قدیمی)، پرهیز از هر گونه حرکات نمایشی و حمل مسافر در قسمت عقب وانت‌بارها، و پرهیز از پارک خلاف جهت.
پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان در راستای انجام وظایف ذاتی خود به جهت حفظ جان شهروندان و برقراری امنیت ترافیکی با رانندگان متخلف برابر مقررات برخورد و از اول اردیبهشت ماه سال جاری طرح برخورد و توقیف با موتور سوارن قانون‌گریز تشدید می‌شود.
از شهروندان عزیز تقاضامندیم نسبت به رعایت قوانین و مقررات و رعایت انضباط ترافیکی اقدام کنند تا ان‌شاالله با همکاری شهروندان و رعایت مقررات شاهد کاهش تلفات جانی و مالی و همچنین شاهد شهر منظم ترافیکی باشیم.