بستن

یادبود شهدا به خلیلی رسید

گریشنا: مراسم یادواره‌ی شهدای دهستان خلیلی با حضور مردم و مسئولین در دهستان خلیلی برگزار شد.

به گزارش رضا تقی‌نژاد، خبرنگار گریشنا؛مراسم یادواره شهدای دهستان خلیلی با حضور مردم شهید‌پرور و ولایتمدار، فرماندهان حوزه امام خامنه‌ای و شهید بهادری، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت ، بسیجیان و مسئولین محلی در دهستان خلیلی برگزار شد.
یکشنبه، دوم فروردین ماه ، مراسم گرامی داشت یاد و خاطره‌ی شهدا و تکریم از خانواده‌های معظم شهدای دهستان خلیلی، پس از نماز مغرب و عشا به اجرا درآمد. این برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی شروع شد.
علی اصغر خاکبیز، به عنوان مجری پس از خوش آمدگویی به مدعوین و مهمانان به تشریح برنامه‌های این مراسم پرداخت.

حجت الاسلام پورماندنی،پس از تسلیت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) و تبریک عید نوروز از حضور مسئولین محلی و شهرستانی ، مردم ولایتمدار و کسانی که از راه دور و نزدیک برای شرکت در این مراسم آمده بودند و همچنین از اهالی و بسیجیان دهستان خلیلی که در برپایی و اجرای این مراسم نقش به سزایی داشتند ، تقدیر و تشکر کرد.

مجری برنامه از حاج احمد راستی فداغی، جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس و فرماندار پیشین بندرعباس خواست تا در رابطه با تاثیر خون شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی و دست آوردهای انقلاب به ایراد سخن بپردازد.

7

راستی در اجتماع مردم و مسئولین و بسیجیان به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:«رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه‌ای ، فرموده است «زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا کمتر از شهادت نیست.» کسانی که با برپایی یادواره، یاد و خاطره‌ی دو شهید دهستان خلیلی را گرامی داشته‌اند اجر شهادت دارند و کار بزرگی کرده‌اند.»
واژه‌ی شهید و شهادت از بدو انقلاب اسلامی در کشور، به تاسی از فرهنگ عاشورایی مزین شده است. فرهنگی که امروز در مقابل نظام سلطه به خوبی ایستاده و ایستادگی می‌کند.
دشمنان انواع توطئه‌ها را علیه نظام مقدس انقلاب اسلامی اجرا کردند اما شکست آن‌ها همه از ثمرات خون مطهر شهدا است.
این مقام مسئول با بیان این که سال ۹۴ به عنوان سال هم زبانی دولت و ملت نامگذاری شده، گفت:« همه‌ی ما باید از دستور و فرمان مقام معظم رهبری اطاعت کنیم و فرمایشات ایشان را الگویی برای پیروزی و موفقیت قرار دهیم. ما وابسته به این انقلاب هستیم و این مایه ی افتخار و امید ماست. امروز با وجود تبلیغ‌هایی که دشمن بر علیه انقلاب اسلامی انجام می‌دهد ، محبوبیت جمهوری اسلامی در سراسر دنیا مثال زدنی است.»
وی حضرت آیت الله خامنه‌ای را ستون محکم خیمه‌ی انقلاب دانست و تصریح کرد: «امروز ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب ، سکان دار جهان اسلام هست. نقطه نظرات رهبر و ولایت فقیه در یمن ، لبنان ، عراق ، افغانستان و فلسطین اجرا می‌شود. این فرهنگی است که مرز نمی‌شناسد و دشمن را ناتوان کرده است.»
پس از آن ، سرهنگ علی اکبر خادمی از یادگاران و رزمنده‌های هشت سال دفاع مقدس به روایت خاطرات شیرین از جبهه‌های جنگ و نبرد پرداخت و یاد و خاطره‌ی شهیدان  میهن اسلامی‌مان را گرامی داشت.

5
این مراسم با مداحی برزگر و سینه زنی عزادارن فاطمی و تقدیر و تشکر فرمانده حوزه امام خامنه‌ای به پایان رسید.
جوکار،فرمانده حوزه مقاومت امام خامنه‌ای در این مراسم از مردم شهیدپرور و شریف خلیلی، رزمندگان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ، سپاهیان ، بسیجیان ، مهمانان و روحانیون حاضر در مراسم ، مسئولین محلی و شهرستانی ، شوراهای اسلامی و دهیاران دهستان‌های خلیلی و فداغ، شورای فرهنگی فرماندهی و مسئول تعلیم و تربیت ناحیه سپاه گراش تقدیر و تشکر کرد.
اعضای شورای اسلامی و دهیار فداغ ، روحانی محل ، فرمانده حوزه امام خامنه‌ای و جمعی از بسیجیان و بزرگان فداغ در مراسم یادواره شهدای خلیلی شرکت کردند.
در ورودی محل برگزاری یادواره ، گوشه ای از زندگانی حضرت فاطمه (س) و مظلومیت های آن حضرت به صورت ماکت به تصویر کشیده شده بود. این برنامه به همت بسیجیان و پایگاه مقاومت سیدالشهدا، شورای اسلامی و دهیار خلیلی و حوزه مقاومت امام خامنه‌ای برپا شد.

3

1 نظر

  1. با سلام
    اگر اشتباه نکنم در ابتدای سال تحصیلی جدید بود که از کسانی که در کنکور سراسری رتبه های خوبی اورده بودند تجلیل شد وقرار شد کسانی که در کنکور ارشد و دکتری نیز موفق شده بودند نیز در عید نوروز تجلیل شود ولی انگار همه خوابند و…
    این تجلیل می تواند انگیزه ای برای دانش اموزانی باشد که امسال خود را برای کنکور سراسری اماده میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top