بستن

پارچه نوشته‌هایی برای عزا و سلامت

از روز جمعه، سطح شهر با پارچه ‌نوشته‌های هفته سلامت رنگین شد.

همزمان با ایام فاطیمه پارچه ‌نوشته‌هایی روبروی پارک لاله تا روبروی سپاه نصب شده بود. اما از روز جمعه نوشته‌هایی با رنگ‌های متفاوت از روبروی حسینیه اعظم تا بعد از حسینیه ولی‌عصر(عج) به چشم می‌خورد که جملاتی با مضمون سلامت از طرف ارگان‌های مختلف بود.

روابط عمومی شبکه بهداشت می‌گوید این کار به مناسبت هفته سلامت انجام شده است. البته هزینه تهیه این پارچه‌ها بر عهده ادارات بوده. جدای فضای متفاوتی که این نوشته‌ها به شهر بخشیده، دید مردم نیز به نوع خود جالب است. وقتی جملات ساده‌ای مانند «اگر کسی به شما سیگار تعارف کرد بدون تردید بگویید: نه من سیگار نمی‌کشم» را کسی می‌خواند و تفاوت آن با شعارهایی اساسی که پیشتر از این بر روی اینگونه نوشته‌ها دیده می‌شد ابتدا لبخندی بر لبان خواننده می‌نشیند که به جز مسئله تایید کردن و یا پیروی از این سخنان، تاثیر مثبتی را بر بیننده ایجاد می‌کند.

اکثر این نوشته‌ها در خصوص مضرات مصرف دخانیات و توجه بیشتر به سلامت تغذیه است. البته در یکی از نوشته‌ها نام  شورای شهرستان گراش نوشته دیده می‌شد، شورایی که هنوز تشکیل نشده است.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

2 نظر

  1. اقای موغلی از نظر شما دوران پارچه نویسی گذشته ولی از نظر مسئولان محترم نه!چرا که از یک طرف روشهای جایگزین دیگری را نمی شناسند و از طرف دیگر بالاخره بودجه مورد نظر باید یه جوری خرج شود….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top