بستن

دو مسجد فداغ در دست ساخت

گریشنا: با ساخت مسجد‌النبی و مسجد غدیر به همت خیرین در فداغ، تعداد مساجد موجود در این دهستان به شش مسجد خواهد رسید.

به گزارش سایت اختصاصی و مردمی دهستان فداغ؛ مسجد غدیر و مسجدالنبی به همت دو خیّر نیکوکار، با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در فداغ در دست ساخت است.
مسجد غدیر در ضلع غربی فداغ و به همت حاجیه خانم موجود خجسته، همسر حاج اکبر دریابر خیر فداغی، در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و زیربنای ۲۵۰ متر مربع در دست ساخت است. کلنگ این مسجد در آبان ماه سال جاری به زمین زده شد و تاکنون هشتاد و پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مسجد اولین مسجدی است که در غرب خیابان مرکزی فداغ احداث می‌شود که با به پایان رسیدن روند ساخت آن، علاوه بر ساکنین غربی فداغ، ساکنین شهرک غربی و مسافران مسیر کمربندی غربی نیز از آن بهره خواهند برد.

یکی دیگر از خیراندیشان فداغی به نام حاج منصور خرّم دل، در کنار سدّ آبی و تنگه شاه نعمت الله این روستا، به ساخت یک مسجد بین راهی همراه با امکانات رفاهی با طرح و ایده و نقشه ذهنی خودش به سبک کاملاً سنتی و قدیمی جهت استفاده مهمانان و مسافران بومی و غیر بومی در این مسیر اقدام کرده است.
مسجد النبی که عملیات ساخت آن در آبان ماه سال جاری آغاز شده، بر روی زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع با زیربنای ۱۸۰ متر مربع و با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت می‌باشد.

پارکینگ آن نیز جنب مسجد با زیربنای ۱۵۰ متر برای توقف وسایل نقلیه مسافران و گردشگران بومی و غیر بومی ساخته شده است. این مسجد شش ضلعی با توجه به موقعیت مناسب و قرار گرفتن در کنار سدّ آبی، منظره‌ی زیبایی دارد.

ساخت مسجد در این مکان، اقدامی مبارک و ارزشمند و در عین حال یکی از نیازها و واجباتی است که توسط این خیرین  انجام می‌شود. با تکمیل و بهره‌برداری از این دو پروژه، تعداد مساجد در فداغ به ۶ مسجد افزایش خواهد یافت.

 

2

5 نظر

  1. کی گفته که فقط ساختن مسجد میشه کار خیرو نیک اونم اینهمه مسجد دیگه چه نیازیه ؟
    به جای ساختن مسجد که مییلون ها پول میخواد دوتا خونه نقلی درست کنین بدین دست جونامون که تازه ازدواج کردنو دستشون تنگه به خدا خیلی ثوابش بیشتره تا ساختن مسجدو مدرسه
    حالا اگه مسجد کم بود یه چیزی ولی ….
    دیگه نمیدونم چی بگم ….

  2. مسجد مسکن مهر نیمه کاره رها شده .آیا شورا نمی خواهد اقدام کند.خدا به هیات محبین حضرت علی اکبر.ع. جزای خیر دهد که نماز جماعت مغرب و عشا را در سالن صالحین برگزار می کند

  3. با عرض پوزش…
    توصیه ای به برادران فداغی!!!
    در ساخت مساجد مثل ما گراشیها چشم و همچشمی نداشته باشید و اسراف نکنید. سرمایه خیرین به سمت تولید و صنعت راهنمایی کنید و اشتغالزایی برای جوانان ایجاد کنید تا فردا جوانان مدعیتان نشوند. سعی کنید سرمایه خیرین به روز هزینه کنید تا جواب بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top