IMG 0438انجمن دوستدار کودک و کتابخانه‌ی مادر و کودک اوز، جشنواره‌ کتاب در روز پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه در پارک کودک اوز برگزار کرد. به گزارش سایت اوزنما، این جشنواره با غرفه‌هایی نظیر فروش کتاب، بازی– قصه(که بچه ها بر اساس قصه ای که می‌شنیدند بازی می‌کردند)، کتاب پارچه‌ای(نقاشی بر روی پارچه‌ای بزرگ)، نمایش (اجرای قصه با ماسک)، قاب نمایش، درخت کتاب(که کتابهایی با طناب از آن آویزان بود)، پیشبند قصه گویی، و تصویرگری(نقاشی گام به گام با شنیدن قصه) میزبان کودکان اوزی بود. همچنین شخصیتی به اسم “مبارک” با ظاهری شبیه به حاجی فیروز نیز در جشنواره به چشم می‌خورد که کودکان را به سمت غرفه ها هدایت می‌کرد و با حرکاتی طنز گونه، فضایی شاد را برای کودکان ایجاد می‌کرد.

هدف از برگزاری این جشنواره، آشنایی بچه‌ها با کتاب و کتابخوانی، کتاب بازی، تصویرگری کتاب، قصه خوانی، اجرای نمایشی قصه‌ها، قصه بازی، و در نهایت فراهم سازی یک روز شاد برای مادران و کودکان بود.

پیش از این جشنواره نیز طی دو روز، کارگاه آموزشی نمایش خلاق با هدف برقراری ارتباط موثر با کودکان از طریق نمایش برای افراد علاقمند زیر نظر مدرسانی از تهران برگزار شد. آنچه نظر این مدرسان را در روز برگزاری جشنواره جلب کرده بود، همراهی و استقبال شهروندان اوزی به بهترین نحو ممکن با برنامه‌ها بود.