بستن

یادداشت: صدای مردم کجا بود؟

ارسالی خوانندگان: برای من که در بسیاری از راهپیمایی‌های انقلابی شرکت کرد‌ه‌ام دیدن برخی تناقض‌ها سخت و غیر قابل تحمل است. آدم‌های بی‌بصیرت و کاسه‌های داغ‌تر از آش که سعی می‌کنن انقلاب را فقط متعلق به خودشان بدانند و آن را مصادره کنند.

انگار این آدم‌ها در گراش داغ‌تر از جاهای دیگر هستند. چه معنی می‌دهد که در راهپیمایی روز انقلاب بر علیه وزیر این ممکلت که مورد تایید رهبری و مستحضر به آرای مردم است پلاکارد عمل شود. عکس وزیر محترم ارشاد که زیر آن نوشته شده است: «ما از خون شهدا نمی‌گذریم.» و یا انبوه پلاکاردها علیه وزیر امورخارجه که خود در راهپیمایی تهران حضور داشت از قرار دادن او در مقابل شهید باکری تا متهم کردن زحمت‌کش‌ترین عضو کابینه به سازش. از همه بارزتر جایی که سعی کرده بودند با بریدن دو حرف در دو موضع مختلف سخن رییس‌جمهور را در برابر رهبر معظم انقلاب قرار دهند.

آیا در مورد آن هشت سال ریاست جمهوری اسم‌اش را نبر یکی از این دوستان و کاسه‌های داغ، پلاکاردی بر دست داشت و علیه فساد و دروغ و فریب که کشور را ویرانه کرد اعتراض کند. اکنون که حکم محکومیت دومین مقام کابینه صادر شده است کسی در همین راهپیمایی صدایش در آمد؟ فریاد عدالت‌خواهی ما کجاست؟ فقط باید هر چیزی از بالا گفتند را مثل طوطی تکرار کنیم؟ «مرگ بر اختلاس‌گر» کجا بود؟ کی قرار است فریاد مردم علیه دروغ و فساد به گوش برسد؟

بعد می‌گویند چرا مردم در راهپیمایی شرکت نمی‌کنند؟ مردم ما آگاه هستند و آگاهی و خواسته خود را پای صندوق رای نشان داده‌اند. از فرماندار محترم می‌پرسم که واکنش او به این هجمه به دولت چه بوده است؟ آیا شایسته‌ است روز ملی کشورمان علیه رییس جمهور، وزیر فرهنگ و وزیر امورخارجه پلاکارد رسمی توزیع شود و از میکروفن شعار بدهند؟ آیا این خودسری نیست. پس نماینده دولت کی قرار است از اعتبار دولت و رای ملت دفاع کنند؟ ملت ما حرف‌اش را ۲۴ خرداد پای صندوق رای زده است.

دلم می‌خواست که حرفم را بی‌پرده بزنم اما شما که این برچسب‌زنان را می‌شناسید که حتی از برچسب زدن به رییس‌جمهور مملکت هم ابایی ندارند. شجاعت این را داشته باشید که آن چیزی صدای مردم است را برسانید. به راهپیمایی رفتیم که صدای مردم را بشنویم اما صدای بلندگوهای عده‌ای خاص آنقدر بلند و رنگ پلاکاردهای منتشر شده با پول بیت‌المال آن قدر زیاد بود که مردم دیده نشدند. مردم حرف خود را پای صندوق رای زده‌اند اجازه بدهید دولتی که حاصل رای مردم است کارش را بکند.

22 Bahman Jacob (20)

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

27 نظر

  1. ﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎﯾﺪ
    ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﻭ ﺳﺎﻟﮕﺮﺩ ﺁﻥ ﻫﻢ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ
    ﺍﺳﺖ ﻟﺬﺍ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺭﺍ ﻣﺼﺎﺩﺭ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻭ
    ﺣﻀﻮﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﺍﻫﭙﯿﻤﺎﯾﯽ ۲۲ ﺑﻬﻤﻦ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺗﺎﯾﯿﺪ
    ﺧﻮﺩ ﺑﮕﺬﺍﺭﻧﺪ .
    ﻭﯼ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ : ﺣﻀﻮﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺭﺍﻫﭙﯿﻤﺎﯾﯽ ۲۲ ﺑﻬﻤﻦ
    ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻫﯿﭻ ﺷﺨﺺ، ﺟﻨﺎﺡ ﻭ ﻓﺮﺩ ﻣﺴﻮﻭﻟﯽ ﻧﯿﺴﺖ . متاسفانه عده ای که خود را صاحبان انقلاب و میراث خوار خون شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی میدانند و در راهمیماییهای مردمی شعار تفرقه افکنی سر میدهند همین ضدانقلابهای اوایل انقلاب هستند که خون به دل امام راحل کردند الان در لباس دفاع از انقلاب ولی در اصل جهت از بین بردن انقلاب گام بر میدارند

  2. ۱۰۰ درصد موافقم مردم گراش همیشه چند سال عقبند اینو تو خیلی جاها ثابت کردند از انتخاباتها بگیر تا جاهای دیگه برای همین هم همشه تو مرکز کسی رو نداشتند که ازشون دفاع کنه

  3. اینها کسانی هستند که هر کس خلاف منافع شان قدم بردارد،منافق میشود،فتنه گر میشود،امریکایی میشود،مرتد میشود ،فقط و فقط افکار و کارهای خودشان درست هست و بس ،خواه ان فرد مورد نظر رهبری و مجلس و مردم باشد یا نباشد!!!!!!

  4. با سلام
    میکروفون و بلندگوها خواسته های مردم را بگوش ملت و یا ملل مختلف میرسانند : متولیان راهپیماییهای مهم و ملی باید شعار و شعار دهنده ها را کنترل نمایند . تا مبادا حرف و حدیثی بر خلاف منافع ملی گفته شود که خدای ناخواسته احزاب و یا اشخاصی را که در خط انقلاب و رهبری هستند را مطرود نمایند . ( البته ببخشین برادر منتقد ) این ایراد و انتقاد به متولیان و منتخبین شعار و شعار دهندگان وارد است . : باید قرایت شعار و قطعنامه های پایانی مناسبتهای ویژه ملی به مخبرین به منافع ملی و برادران مجرب واگذار شود : در بند ۱-۴ یکی از نسخه های شعار هماهنگی که امسال به دست بنده رسید شعاری مکتوب شده بود ( تحریم اگه بمونه – عزت ما تمومه ) که عزت ملی را زیر سوال میبرد اذهان را تشویش مینمود . لذا پس از مشورت با متولیان عزیز و دلسوز نظام و انقلاب این بند از شعار ۲۲ بهمن حذف گردید : بهر حال عرض پایانی بنده این هست که متولیان مناسبتهای ملی و مذهبی برای بر پایی بهتر مراسم ها میبایست حتما جلسه هماهنگ نظامی و انتظامی را داشته باشند و برای دقیقه به دقیقه آن برنامه ریزی داشته و نظارت کامل نموده و در طول اجرای برنامه از افراد هم مراقبت کافی داشته باشیم
    با احترام و دعای خیر

  5. این افراد انگشت شمار به اسم اسلام و انقلاب کلی امتیاز گرفتن و دارن میگیرن
    وگرنه حناشون برای مردم دیگه رنگی نداره
    و منافع مالیشون ک به خطر میفته هرکار ناپسندی رو از دید خودشون درست میدانند

  6. البته بعضی کارهای بعضی افراد را تایید نمی کنیم.مطمئنم درجش نمی کنی ولی برای منورالفکر شدنتان چند نکته لازم است:
    ۱. علاوه برگذشته، حال افراد هم باید در نظر گرفت!(مهاجرانی مهاجرت!!! کرده به انگلیس)
    ۲. افراد معلوم الحال!!!!!! که از طریق وزارت ارشادی ها مورد تقدیر قرار می گیرند یا در روزنامه ها دست به قلم می شوند!پس چیست؟
    ۳. مثل اینکه آقای رحیمی از زمان جناب هاشمی و خاتمی مزرعه خود را کشت کرده بودند؟
    ۴. شما که دم از قرآن و امام و رهبری می زنید برای دروغ هایی که نسبت می دهید و ابزاری برای تخریب گری یتان شده مدرکی دارید؟ حتما از ۳ گناه کبیره برحذر باشید:غیبت، تهمت و دروغ…..
    ۴. مقام معظم رهبری فرمودند(نقل به مضمون) که مذاکرات نتیجه ای در بر ندارد ولی به دلیل اینکه آینده(…..سالاران) نگند که اگر مذاکره می کردیم ،نتیجه می گرفتیم ؛ایشان اجازه دادند.(این چند سال که مذاکره کردند به چه نتیجه ای حاصل شد! به پولتان آزاد شد،تحریم ها برداشته شد!)خوب است به فرمایشات ایشان در سخرانی دیروزشان۲۹/۱۱/۹۳ در جمع مردم استان آذربایجان شرقی گوش جان بسپارید.فاعتبرو یا الوالابصار!
    ۵. رهبری عزیز تاکید بر زبان فارسی دارند ولی ماشااله وزیر امور خارجه مثل اینکه می خواهند انگلیسی صحبت کردنشان را به رخ طرف مقابل بکشند!!!(در صورتی که وزرای خارجه دیگر کشورها عرق ملی دارند و به زبان کشورشان صحبت می کنند، مثلا چند روز پیش وزیر امور خارجه چین در پاکستان و ایران به چینی صحبت می کرد)
    ۶. و اما رئیس جمهور محترم:کلید حلال مشکلاتشان گم شد؟!گزارش های صد روزه چه شد؟! صادرات چه شد؟واردات آزاد شد!!!(کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی و… بیچاره، بیچاره تر شدند)مصرف گرایی مثل زمان جناب هاشمی و خاتمی اعاده شد!!!از اقلام واردات:ماشین لوکس و لوازم آن،لوازم آرایشی، سگ و….،پرو…(آمار را در مرکز آمار ببنید)(نگید قبلا هم بوده، بلکه الان چند یا صدبرابر شده)
    والسلام علی من اتبع الهدی

  7. چه دولتی دولت راستگویان که گند زدن به مملکت قرار بود ۱۰۰روزه اقتصاد درست کنن حالا هم که دنبال رابطه با امریکا هستند من نمی دونم رابطه با امریکا چه نفی برای ما داره مثلا اپه نا رابطه داشتیم همه چی حل بود مگه فرانسه با امریکا رابطه نداره پس چرا دچار رکود اقتصادی اصلا مگه خود امریکا با خودش رابطه نداره که الان دچار بحران اقتصادی حالا رسانه های دنیا سکوت کردن و خبری نیست از رکود ولی خودتون پیگیری کتید

  8. کدخدا !!!!!!! این همه اختلاس و دزدی های چند صد هزار میلیاردی نگفتی از دل کدام دولت ریشه دواند؟دولتی که ادعا مبارزه با فساد میکرد و از داخل خودش اختلاس گر تولید کرد،کدام دولت بعد از انقلاب جلو رهبری ایستاد؟خوب بود منصفانه قضاوت میکردید

  9. اواخر بهمن ۵۷ عده ای به مدرسه علمیه حمله کردند و بعدش هم سوار ماشین با شعار جاوید شاه دور شهر اونوقت زدند .عکسای خفنشان موجوده .جالبه همانها انوقت با مردم همراه نبودند امروز هم بلندگو میگیرن هی دور شهر شعار میدن اون وقت عقب بودن امروز هم عقبن .انوقتها از پاسگاه و رستاخیزیان حمایت میشدن امروز هم معلومه از کجا تراکت میگیرن .

  10. من حرف آخر به همه شما میگم که تو میدان آزادی تهران با بچه محله مون سردادیم.
    ” دلار بشه یه میلیون بازهم میایم به میدان”
    حالا تو دولت مردان یه تعدادی …. بوده ، هستند و خواهند بود. شما هم خون خودتون را کثیف نکنید. مهم اینه که قدرت تحمل افکار مختلف را داشته باشیم. همه همونجوری که میل باب ما باشه عمل نمیکنند. ما به فکر اصلاح خودمون باشیم و برای اصلاح دیگران هم دعا کنیم.

  11. حق با کدخداست
    ناخدا؛ العاقل یکفی بالاشاره!
    نا اگاه؛نه اینکه اختلاس نفتی و غیر نفتی در زمان جناب هاشمی و خاتمی نبود و زمان جناب روحانی نیست(یه کم مطالعه داشته باشی بد نیست و اخبار گوش بدی البته نه از دجالواره یتان) این دو سال چندتا اختلاس شده؟!
    کی کارهای نادرست دولت قبل راتایید کرد؟!همه دولت ها خوبی وبدی داشتن ودارن،مهم درصدشه!

  12. ببخشید مثل اینکه شما حمجه ی اعتراضات رو نسبت به وزیر محترم ارشاد تو سایر شهرها و تو خطبه های نماز جمعه ها ندیدین که الان اینطور موضع گرفتین!
    ایشون خیلی وقته مورد اعتراض مردم فهیم ایران هستند! درضمن شما با چه سند و مدرکی میگید هزینه ی پلاکاردها از بیت المال بوده؟ اگه بتونید مدرکی ارائه بدید ممنون میشیم.
    و من الله التوفیق

  13. متن ارسال شده از طرف کسی که گذاشتید سرتیترتون با عنوان (صدای مردم کجا بود) :
    اولا جرات نکردید اسم اون طرف رو بنویسید
    ثانیاً آیا اگه ما هم در جوابیه تون انتقاد به دولت که حق اساسی ماست بنویسیم آیا به عنوان سرتیتر میزنید .یک جواب مشخصی داره چون این یک سایت یکطرفه است و در زمان اتخابات هم مشخص شد که به اصلاح طلبی نزدیکه و عکس آقای روحانی با رنگ بنفش سایت رو فراگرفته بود.
    ثالثاً این صدای مردم بود چون ما هم که بین جمعیت بودیم و از خود همان مردمیم
    رابعاً مگه انتقاد به وزیر محترم ارشاد مشکل داره ؟که صدای تمامی مراجع رو درآورده به خاطر مجوزش به عده ای معلوم الحال .البته شاید بگید مجوز دروغ و شایعه بوده پس علما ومراجع دروغ میگن؟؟!!البته اگه مرجعیت و روحانیت رو قبول داشته باشید .
    خامساً نویسنده متن بالا آدم کوته فکریست که از لحاظ اطلاعات سیاسی خیلی ضعیف به نظر می رسید. پس لطف کنید و بسپارید که بیشتر مطالعه بفرمایند بعد نظر بدن. اگه آقایون گریشنا همچون کارشناس و تحلیلگر بی بصیرتی دارن فاتحه گراش باید خونده بشه
    سادساً:وقتی دولت محترم به طور علنی در رسانه ها توهین به مردم میکند و با بی سواد خواندن و مردم را به درک به جهنم واصل کردن چرا این صدای آقایون بیرون نیامد؟؟
    سبعاً :وزیر امور خارجه ی که یک روز از سختی جنگ و بی خوابی از دست رفتن ایران و خانواده ی شهدا درک نکرده است و دولتی که برخلاف فرمایشات رهبری به مذاکرات خوشبین است آیا جای انتقاد و تذکر ندارد؟؟؟

  14. باعرض سلام و ادب خدمت کدخدا محترم و دستندرکاران این متن
    قبل ازهرچیزدوسوال داشتم محضرمقدستان
    ۱-بصیرت یعنی چه؟
    ۲-کاسه داغترازآش یعنی چه؟

    ««فقدالبصر اهون من فقد البصیره» چشم نداشتن ازبصیرت نداشتن راحت تر وقابل تحمل تر است.
    (امیر المونین علی (ع))
    تذکرتناقض متن:دوست عزیزاگردستورازبالا می آید داغتروجلوترازدیگران نیستیم و یااینکه دستورازجایی نمی آید پس مردمی می باشد.
    حضرت امام خمینی(ره)
    نگذارید انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان بیفتد.
    اگرمردش هستیم این انقلابی که امام وشهدا به دست من و شما سپرده اند حفظ کرده و باترویج تفکرات کج و غلط به این انقلاب خیانت نکنیم.
    درمورد وزیرارشاد هم بایدبه عرض شما برسانم که صدورمجوزها فقط به اختیاروزیرنمی باشد و باید براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشد .درکجای قانون اساسی مجوزخوانندگی زن بیان شده؟
    (درراهرو حسینه امام خمینی رهبرمعظم انقلاب به وزیر ارشاد می گوید خیلی کارها باایشان دارد…)بروید بینیدآیاموردتاییدهست یانه؟

    درایامی که یک روزنامه کثیف فرانسوی به پیامبراکرم(صلی الله علیه وآل وصلم) توهین می کند چه جای قدم زدن با این گرگ صفتان می باشد؟؟؟
    بماند که ازبسیاری ازکارهایشان انتقاداست.
    «هر گاه دشمن شما از شما تعریف کرد روز عزای شماست و روزی که دشمن شما از شما عصبانی شد بدانید که را درست را دی پیش گرفته اید»» (امام خمینی(ره)

    درمورد تقابل صحبتهای مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری باید بگویم حرف دروغی زده نشده اگرکمی صحبتهای اخیررهبری را دنبال کرده باشین بارها و بارها فرموده اند من به مذاکرات خوشبین نیستم اما جناب آقای روحانی کرارا می گویند به مذاکرات خوشبینم .
    درمورد پرونده آقای رحیمی هم که دوست عزیزمون فرمودند و پرونده متعلق به سال۸۲ می باشد.
    و صحبتهایی که شما نویسنده گرامی داشته ایید جزدروغ و تهمت چیزدیگری نیست و جادارد کمی هم به پرونده کرسنت بپردازید.
    امام صادق علیه السلام :

    اِذَا اتَّهَمَ المُؤُمِنُ اَخاهُ اِنماثَ الایمانُ مِن قَلبِهِ کَما یَنماثُ المِلحُ فِى الماءِ ؛

    هرگاه مؤمن به برادر [دینى] خود تهمت بزند، ایمان در قلب او از میان مى‏رود، همچنان که نمک در آب، ذوب مى‏شود.

    کافى، ج ۲، ص ۳۶۱، ح ۱

    فرموده بودبدکسانی که منافعشان درخطراست اینهایی که من می شناسم زندگیشان را برای انقلاب گذاشته اند و چیزی برای ازدست دادن ندارند و خدا را شاهد می گیرم که بیشترشان هشتشان گرو نهشان است.
    درپایان دوست عزیزاگرچه بی سواد هستیم اگرچه کاسه داغترازآش هستیم امابهترنیست به جای ریختن آب به آسیاب دشمن و تهمت زدن به همدیگر کاری کنیم که دشمن ازماناامید شود.
    و کاری برای مملکت انجام دهیم که خواسته امام و شهدا و رهبری باشد که چیزی نیست جزدستورات خدا و قرآن اهل بیت(ع).

    والعافیه للمتقین…

  15. مسئولین و محترم گریشنا و شما جناب سردبیر؛
    اگر متن بالا “ارسالی خوانندگان” سایت هست(!) پس طبیعتا شما دیگر یادداشت های “ارسالی خوانندگان” را نیز منتشر خواهید کرد، حتی اگر مغایر با نظراتتان باشد. امیدوارم به این بی طرفی عمل کنید و دیگر یادداشت ها و کامنت ها را نیز منتشر کنید.

    1. می‌توانید یادداشت‌های خود را برای گریشنا ارسال کنید. یادداشت‌های باید سه ویژگی داشته باشد:
      اول: تولیدی باشد
      دوم: مرتبط با شهر و شهرستان باشد.
      سوم: حداقل‌های ویژگی‌های ژورنالیستی را دارا باشد.
      منتظر نوشته شما و دیگران دوستان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

27 نظر
scroll to top