بستن

گراشی‌های انقلابی/ گزارش ۴/ در ارد و فداغ

گریشنا: روستاهای گراش نیز در روز ۲۲ بهمن همزمان با سراسر کشور شاهد راهپیمایی ۲۲ بهمن بود.

به گزارش یونس آفتاب از ارد مردم ولایی بخش اَرَد در ۲۲ بهمن ماه ۹۳ با حضور پرشور و وحدت‌آمیز خود برگ زرین دیگری بر افتخاراتشان افزودند و حماسه ای دیگر خلق کرده و نشان دادند همچون بهمن ۵۷ که مجسمه ی شاه خائن در میدان شهرجدید لار را به پایین افکندند، به انقلاب و نظام اسلامی وفادارند.

راهپیمایی باشکوه امسال با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش ارد، صالحی بخشدار ارد و مردم ولایی و انقلابی ساعت ۹ صبح از جلوی حوزه ی مقاومت بسیج شهدای ارد واقع در خیابان انقلاب شروع شد.

در راهپیمایی امسال حضور نوجوانان، جوانان، بسیجیان و اقشار مختلف جامعه از پیر و جوان، زن و مرد کم نظیر بود.

شعارهای امسال و نوشته های روی پلاکاردها بیشتر با موضوع مذاکرات بود. شعارهایی مثل “ما تا آخر ایستاده ایم”، ” توافقات ننگین مایه ذلت ماست”، “نه تحریم نه ذلت، مذاکره با عزت، با حفظ شأن ملت”، “مرگ بر آمریکا”و “مرگ بر اسرائیل” از مهمترین نوشته های روی پلاکاردها بود.

راهپیمایان از خیابان انقلاب به سمت خیابان ورزشگاه و سپس به سمت خیابان ساحلی و در انتها به طرف گلزار شهدا راهپیمایی کردند و در طول مسیر با شعارهای کوبنده، انزجار و نفرت خود را از استکبار جهانی اعلام کردند و بار دیگر با نظام و انقلاب تجدید میثاق کردند.

حجه الاسلام والمسلمین شاهچراغ در اجتماع عظیم راهپیمایان با اشاره به جنگ بدر و روز عاشورای ۶۱ به عنوان ایام الفرقان گفت: “سومین روز فرقان، روز ۲۲ بهمن ۵۷ بود. پیروزی انقلاب اسلامی و برچیده شدن نظام پهلوی، پایان یک مرحله ی ظلمانی و آغاز یک مرحله نورانی برای جهان اسلام و تمام بشریت بود، این رویداد نقطه ی پایانی برای دوران سلطه ی چند صدساله ی استکبار شرق و غرب بود.”

شاهچراغ با اشاره به خصوصیات انقلاب اسلامی، آن را امتداد حقیقی عاشورا بیان کرد و افزود: “حضرت امام خمینی (ره) با الگوگیری از حادثه ی عاشورا وقتی دیدند اسلام در خطر است و ارزش های جاهلی جایگزین ارزش های الهی و انسانی شده است قیام کردند.”

22Bahman-Arad09

مجموعه عکس‌ها در سایت آدینه ارد

 

 شور انقلابی در فداغ

مردم غیور و انقلابی فداغ همچون جای جای میهن اسلامی مان به فرمان ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای ، با حضور گسترده خود در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن ، ولایتمداری و اقتدار و عزم ملی خویش را به نمایش گذاشتند.

به گزارش رضا تقی‌نژاد بیست و دوم بهمن ماه ، اقشار مختلف مردم فداغ ، مرد و زن ؛ پیر و جوان در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی‌ سراسری، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌ های امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا، بار دیگر عزم و اراده آهنین خود را در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت‌ الله خامنه‌ ای به نمایش گذاشتند.

راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن با شکوه تر از سال های گذشته ، با حضور اقشار مردم ، فضلی بخشدار مرکزی گراش ، پرسنل نیروی انتظامی و بسیجیان و فرمانده پایگاه ها و حوزه بسیج ، از ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه صبح از جلو حسینیه وحدت آغاز شد و مردم و دانش آموزان غیور و انقلابی و آگاه و هوشیار فداغ با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی تصاویر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در یک نظم و شکوه خاصی به سمت گلزار شهدا حرکت کردند. و با شعار و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار و بیزاری خود را از دشمنان و جنایتکاران اعلام داشتند.

 

.مل پرچم زیبای کشور اسلامی مان بر دستان اهالی نیز بر زیبایی و شکوه هر چه بیشتر این مراسم افزود.همچنین برخی افراد نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی ، انزجار خود را نسبت به هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) نشان دادند و  خروش خود را به رخ دشمنان نظام ایران اسلامی کشاندند.

راهپیمایان فداغی با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این روستا ادای احترام کردند.

پس از آن ،فرج الله نریمانی روحانی محل و بخشدار مرکزی گراش در اجتماع مردم شهید پرور و در جوار بارگاه ملکوتی پنج شهید فداغی ، سی و ششمین بهار پیروزی و افتخارآفرین انقلاب اسلامی ایران را به مردم فداغ تبریک گفتند و با بیان دستاوردهای انقلاب ، این روز را گرامی داشتند.

ناصر نریمانی نیز در این مراسم نوشته ای با موضوع “امام خمینی ، حقیقتی آشکار” و نقش ایشان در صحنه‌های انقلاب ، خواند.

در پایان این آیین ، عبدالرضا رستمی در اجتماع پرشور و خروش اهالی ، متن قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم ‌الله ۲۲ بهمن ‌ماه را خواند و راهپیمایان فداغی نیز به منظور تایید آن ، تکبیر الله اکبر و خامنه ای رهبر سر می دادند. و باری دیگر با آرمان های بلند امام راحل و شهدای عزیزمان تجدید پیمان کردند.

Fedgh993

مجموعه کامل عکس‌ها در سایت مردمی فداغ (+)

 

 

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top