بستن

دبیرستان محبی مجهز به آزمایشگاه نانو شد

گریشنا:مجهزترین آزمایشگاه نانو در استان فارس، دیروز، بیستم بهمن ماه با حضور دکتر دارستانی، معاون آموزشی شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو کشور، در دبیرستان محبی شهرستان گراش افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان گراش؛ درویشی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش در مراسم افتتاح این آزمایشگاه اظهار داشت:« تلاش برای تجهیز و اسقرار این آزمایشگاه از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون که این زحمات به بار نشسته است،‌ این مجموعه از مجهزترین آزمایشگاه‌های نانو در استان فارس است که برای ساخت آن بالغ بر ۲ میلیارد ریال هزینه شده است.»

او در ادامه می‌گوید:« ۷۰ درصد این مبلغ از بودجه‌های دولتی و ۳۰ درصد آن توسط خیرین گراشی(حاج عبدالکریم سعادت و حاج یونس مشتاقی) با هماهنگی مهندس قاسمعلی وقارفرد تأمین شده است.»
درویشی در مورد ایجاد بستر مناسب برای پیشرفت شهرستان گفت:«با توجه به علاقه و استعداد‌های موجود در شهرستان و وجود امکانات لازم، بهره‌گیری بیشتر از این آزمایشگاه، همکاری سایر نهادها را می‌طلبد.»

nanooo3
وی در مورد این نهاد ترویجی عنوان کرد:«امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم با استفاده از این ظرفیت به وجود آمده، نیروهای کار آمد و کاردان را به جامعه بین‌المللی معرفی نماییم.»
دکتر دارستانی، معاون آموزشی شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو کشور، در خصوص فناوری نانو و وابستگی همه علوم به آن گفت:«با توجه به پیشرفت مجامع بین‌المللی، تکنولوژی با سرعت زیادی به سمت فناوری نانو در حرکت است.»
امیر دارستانی فراهانی گفت:«با استفاده از فناوری نانو در همه علوم،‌ می‌توان به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافت.در استان فارس چهار شهرستان، شیراز، استهبان، فسا و گراش مجهز به آزمایشگاه نانو است و در کل کشور، شهرستان گراش هجدهمین شهرستانی است که به این آزمایشگاه مجهز شده است.»
در آیین افتتاح این مجموعه همچنین، هدایت اله سلیمانی،رییس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی استان فارس؛ فرناز خوانساری،کارشناس باشگاه نانو، فرودی،فرماندار شهرستان؛درویشی، مدیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولین و معتمدین شهرستان حضور داشتند.

به گزارش حجت عابدی؛ فرماندار گراش در این مراسم ضمن گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایی امروز را دستاورد انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت:«دولت با حمایت از توان جوانان و نخبگان، کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار داده است.»
اصغر فرودی گفت:«ستاد نانو زیر نظر معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور فعالیت دارد و آزمایشگاه پژوهشی تحقیقاتی دانش آموزی نانو در شهرستان گراش به عنوان هیجدهمین آزمایشگاه در کشور افتتاح و راه اندازی شد.»
وی ضمن تقدیر از مسئولین ستاد نانو کشور، مدیر و معاونین آموزش و پرورش، مدیر مدرسه نمونه دولتی و خیرین شهرستان گفت:«شهرستان گراش استحقاق پیشرفت و زمینه سرمایه‌گذاری در علم نوین را دارد و جوانان با انگیزه این شهرستان از فناوری جدید حمایت می‌کنند و امیدوار هستیم شهرستان گراش با داشتن این آزمایشگاه و تجهیزات و استفاده از توانمندی نخبگان و ظرفیت‌های موجود به عنوان قطب نانو در جنوب کشور معرفی شود.»
با راه‌اندازی این آزمایشگاه، مدرسه نمونه دولتی محبی گراش به دستگاه‌های الکتروریسی، اسپاترینگ رومیزی و التراسونیک تجهیز شد. آزمایشگاه‌ دانش‌آموزی نانو بر اساس تفاهم‌نامه‌ای ‌بین وزارت آموزش و پرورش و ستاد فناوری نانو در سراسر کشور، راه‌اندازی می‌شود.

nnaan1

2 نظر

  1. باور کنید به این نوع کار کردن می گویند یک کار خوب و تمیز و عالی .منظور کاکا تنها افتتاح یک آزمایشگاه مدرن آموزشی تانو در یک دبیرستان نیست این که سرجاش .جای همه انواع قدردانی وسپاس دارد . ولی چون سواد و دست کاکا به نانو و بانو نمی رسه مزاجم اوقات شریف زوًار گریشنا نمی شه . ولی غرض و منظور اصلی مزاحمت کاکا همین هفتاد و سی میباشد . البته اگر می شد به نود و ده رسوندش دیگه میشد نور علی نور . یعنی میشه گراشیهای خیر و یا وکیل ونماینده آنها یاد بگیرند در ساخت وسازها عمراتی گراش و یا انجام یک کار خیر درصدی از هزنیه ها را از دولت و یا از انواع واقسام تهادهای انقلابی و فرهنگی بگیرند و این مسله حالی وکیل .وزیر .استاندار و بقیه کنند .درصدی ما گراشیها درصدی هم از حق وسهم مردم گراش از این مملکت .بدهید تا بدهیم .بسازید تا بسازیم . انشالله کار مهندس وقار فرد الگوی شود برای کارهای بعدی . این دبیر فیزیک کاکا هم عجب شوقی داشت ما ساروجیها(کله) فیزیک یاد بگیریم .یاد آنروزها بخیر خوشا به حال دانش آموران امروز که آزمایشگاه مدرن در اختیار دارند .مبارکشان باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top