بستن

چهار پروژه خیرین سلامت در مراحل آماده سازی

گریشنا: با سفر دو تن از مسئولین وزارت بهداشت مجمع خیرین سلامت گراش تشکیل شد. هر چند افتتاح  مرکز درمانی بیماران خاص و سرطانی و مرکز MRI از برنامه حذف و به آینده موکول شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش؛ دکتر ایازی، قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی و سید رضا نیّری، مشاور وزیر و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور از پروژه‌های خیّرساز دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بازدید کردند و همچنین مجمع خیرین سلامت گراش نیز با حضور این افراد تشکیل شد.

دکتر ایازی و سید رضا نیری و هیات همراه پس از ورود به فرودگاه مورد استقبال رییس دانشکده علوم پزشکی گراش، معاونین وی، فرماندار و تعدادی از خیّرین شهرستان گراش قرار گرفتند و سپس با حضور در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش از پروژه‌های این مرکز آموزشی درمانی بازدید کردند.

قائم مقام و مشاور وزیر بهداشت در ابتدای حضور در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی(ع) از بنیاد پیشگیری از سرطان این مرکز دیدن کردند. در این بازدید رییس و قائم مقام بیمارستان توضیحاتی درباره هدف از ساخت و برنامه‌های آتی این پروژه خیرساز ارائه دادند. این مرکز در روزهای آینده کار خود را شروع خواهد کرد.

khayyer1 - Copy

پس از بازدید از بنیاد پیشگیری از سرطان، بازدید از مرکز MRI بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) صورت گرفت. دکتر محقق، قائم مقام بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش درباره ساخت این مرکز و خرید دستگاه پیشرفته MRI گفت:«ساختمان این مرکز با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان در مدت یکسال آماده شد و دستگاه نیز به مبلغی بالغ بر پنج میلیارد تومان خریداری شد که از زمان اخذ مجوز خرید دستگاه تا انتقال آن به بیمارستان گراش نیز یکسال زمان برده است.»

وی درادامه توضیحات خود گفت:«هزینه ساخت و خرید دستگاه توسط خیّر پرداخت شده است که با هدف خدمت‌رسانی به کل مردم منطقه این کار صورت گرفته است.
مرکز MRI امیرالمومنین علی (ع) گراش کار خود را از هفته قبل شروع کرده است.»

khayyer5

در بخش بعدی برنامه، دکتر ایازی و هیات همراه، از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امیرالمومنین علی(ع) که در قسمتی از بیمارستان در حال ساخت است نیز بازدید کردند. این کلینیک که در حال حاضر مرحله خاکبرداری و بتن‌ریزی آن در حال انجام است در ۱۰ هزار متر مربع و در پنج طبقه ساخته خواهد شد و هزینه ساخت این کلینک حدود ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد شده که توسط یکی از خیّرین این شهرستان پرداخت می‌شود.
چهارمین برنامه‌ی بازدید از پروژه‌های خیّر‌ساز، بازدید از مراحل پیشرفت ساخت درمانگاه مسکن مهر بود که قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی و نیز مشاور وزیر و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با حضور در شهرک پردیس از این پروژه بازدید کردند. این درمانگاه به همت میر ابوالحسن سعادت در حال ساخت است.
بازدید از محل احداث مرکز درمانی بیماران خاص و سرطانی باب الحوائج(ع) آخرین برنامه بازدید بود.
در بازدیدهای صورت گرفته، امام جمعه، فرماندار، مسوولین ادرات شهرستان و تعدادی از خیرین و معتمدین شهرستان گراش نیز حضور داشتند.

در برنامه‌ی دیگر که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده‌ی علوم پزشکی برگزار شد، یعقوب سعادت، دکتر میرزا خلیل بهمنی، محمد منفرد فرزند فتح الله، کریم جعفری، علی دیباچی، خلیل غلامی  و رضا اسدی لاری به عنوان اعضاء اصلی هیات رییسه مجمع خیرین سلامت گراش؛ غلامرضا یحیی‌پور و یحیی یحیایی به عنوان عضو عضو علی‌البدل هیات مدیره و محمود رادمرد و محمد منفرد (فرزندم غلام) به عنوان اعضاء اصلی بازرسین و محمد رضا خواجه‌زاده به عنوان عضو علی البدل بازرسین انتخاب شدند.
دکتر میرزا خلیل بهمنی در این مراسم بعد از ارائه‌ی گزارشی جامع از شهرستان گراش و اشاره به حضور فعال خیرین در این شهرستان، افزود:«خیّرین این شهرستان همیشه به عنوان بازویی برای انقلاب بوده‌اند و خدمات بسیار ارزشمندی در بحث ساخت و تجهیز مراکز آموزشی، درمانی و فرهنگی انجام داده‌اند.»

دکتر ایازی، قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی بیان داشت:«در شهرستان گراش کارهای بسیار ارزشمندی در بحث بهداشت و درمان صورت گرفته است که قابل تحسین است.»

khayyer15

وی در ادامه گفت:«با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین در بخش بهداشت و درمان، علاوه بر حضور خیرین باید سلامت را اقتصادی کنیم تا مردم انگیزه‌ی سرمایه‌گذاری در بحث سلامت پیدا کنند.»

دکتر ایازی تصریح کرد:«خیرین شهرستان گراش مشکلات را محدود به این شهرستان نبینند و باید در سطح استان و ملی نیز همچنان که در حال حاضر فعال هستند، فعالیت خود را بیشتر کنند.»
دکتر ایازی پیگیری‌های دکتر بهمنی در تمام زمینه‌ها برای پیشرفت علوم پزشکی گراش را قابل تحسین برشمرد و گفت:«در هر قسمت وزارتخانه که نگاه می‌کنیم پیگیری‌های مجدانه دکتر بهمنی به چشم می‌خورد و این نشان از دغدغه‌ی او برای پیشرفت شهرستان دارد.»
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی با اعلام این خبر که متاسفانه آمار مبتلایلان به سرطان و دیابت در کشور آمار رو به رشد را نشان می‌دهد افزود: «راه‌حل برون رفت از مشکلات موجود در بحث سلامت علاوه بر اقدامات دولت، اتکا به مردم است و مردم و به خصوص خیرین باید بیش از پیش در امر بهداشت و درمان وراد شوند که شهرستان گراش نمونه خوبی از این دست است.»
در ادامه برنامه، سید رضا نیری مشاور وزیر بهداشت و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور ضمن ابراز خوشحالی از بازدید از پروژه‌های خیّر ساز مردم شهرستان گراش افزود:«کارهایی که در شهرستان گراش انجام شده است کارهای بسیار ارزشمند و والایی است.»

در پایان برنامه دکتر اسماعیل غنیان معاون هماهنگی مجع خیرین سلامت کشور به عنوان برگزار کننده انتخابات مجمع خیرین سلامت، توضیحاتی درباره چگونگی انتخابات این مجمع بیان کرد و انتخابات برگزار شد.

khayyer14

9 نظر

  1. با سلام.
    واقعا در این مدت اقدامات خوبی برای علوم پزشکی داره انجام میشه جا داره از رییس و معاونین علوم پزشکی گراش واقعا تشکر کرد.
    از خیرین عزیز هم تشکر میکنم

  2. دکتر ایازی تصریح کرد:«خیرین شهرستان گراش مشکلات را محدود به این شهرستان نبینند و باید در سطح استان و ملی نیز همچنان که در حال حاضر فعال هستند، فعالیت خود را بیشتر کنند.» خیلی جالبه ما موندیم اونوقت دولت میخواد چیکار کنه مثلا.

  3. اول تشکر غرایی داشته باشم از تشریف فرمایی مهمانان و بزرگان وزارت بهداشت و درمان به گراش که جای گله برای کسی نباشد و اخلاق حسنه آقای عزیز نوبهار در سپاسگزاری وتشکر کردن در همه احوالات رعایت شده باشد . بعد احوالی از دکتر ایازی قاءم مقام محترم وزیر بهداشت در امور مشارکتهای اجتماعی بپرسم که فرمودند ” خیرین شهرستان گراش مشکلات را محدود به این شهرستان نبینند و باید در سطح استان وملی نیز…….فعالیت خود را بیشتر کنند” خوب جناب معاون وزیر درست است که کاکاجی از امورات مالی واقتصادی استانی و ملی بخبر است ولی حد اقل نیمه شناختی از همشهریان خیر خود دارد و یا از پدر و دوستان پدر که با خیرین سلام و علیکی و نشست وبرخاستی دارند شنیده وخوب می داند . ثروت و دارایی هیچکدام از این عزیزان به چاههای نفت وگاز خلیج وابسته نبوده و نیست .و از تهران هم رانت قاچاق سیگاری ویا مجوز واردات شکری وخودروی دریافت نکرده اند .آقا زاده هم نیستند که انفالی .معدنی ویا پست ومقام نون وآب داری صاحب شده باشند . جناب معاون همه این عزیزان زحمتکشانی هستند که یک عمر در حال تلاش وکار در غربتند . از طفولیت عوض درس و مدرسه و بازی رفته اند کشوری غریب بدور از مادر و فامیل واقربا بکار مشغول شده اند کار بدنی ویدی در گرمای پنچاه درجه داشته اند . نه با قانون کار هشت ساعت در روز بلکه شبانه روزی سی ساعت .فکر نکن شوخی دارم یعنی سی ساعت در روز. فرصت کردی از خودشان بپرس که یعنی چه ؟. همین آقای میر ابوالحسن سعادت که شما زحمت کشیدید دقیقه ای صرف بازدید از درمانگاه مسکن مهر که به همت ایشان در حال ساخت است کرده اید .نمونه بارز وشاهد تمامی خیرین عزیزمان است . ایشان یک عمر در قطر بوده اند نه قطر امروزه قطری که واقعا جهنم بوده . تمام عمر کار کرده اند شاید از تمامی هشتاد واندی از عمرشان شریفشان . پانزده سال هم در گراش نبوده . حال هم که در گراش هستند بدلیل سن وبیماریست والا این چنین بزرگوارانی استراحت را دیرست جا گذاشته اند . . جناب معاون این افراد توفیق الهی نصیبشان شده می خواهند در وطن و زادگاه خود کاری خیری انجام دهند . نبایستی انتظار بیش از این داشته باشید . شما عوض اینکه از این خیرین بخواهید در استان و یا کشور امکانات درمانی ایجاد کنند . بیایید . کمک کنید همت و پول از این طرف .کمک ومساعدت اداری وپشتیبانی معنوی از شما با در اختیار قرار دادن مجوزهای لازم وتشویقهای قابل لمس وتاثیر گزار در ارتقاء منزلت و جایگاه اداری وتشکیلاتی دانشکده بهداشت و واحدهای درمانی گراش به کوشید . تا گراش تبدیل به قطب بهداشت ودرمان بخشی از جنوب کشور گردد . اینها دوست دارند در زادگاه خود کاری انجام دهند . دولت که نیستند مسول کل کشور باشند . کمک کن گراش بسازد ورشد کند .مطمئن باشید خیرش به همه کشور خواهد رسید . فراموش نکنید ما مردم گراش هم بایستی حق وسهمی از این مملکت داشته باشیم

  4. خدایش بی تکلف و تعارف بگم این آقای دکتر میرزا خلیل بهمنی هم بی سروصدا و بی منت ومنیت داره یواش یواش کارهای بهداشت ودرمان گراش را در تمامی حوزه های زیر مجموعه خودش خوب سرو وسامان میدهد.از انسان فهیم وتحصیل کرده ای چون ایشان نیز همین انتظار است جایگاه استادی و دانشگاهی ایشان جای خود دارد .دانش و آگاهی کاکاجی به این مقولات نمی رسه که چیزی بگه . ولی شاهد رفتار وعکس العمل انسانی ایشان در یکی از نماز جمعه های گراش بوده ام . دانستم که مدیری توانا خواهد بود . لذا حق گراشی بودن خود می دانم که جای تشکر لفظی جند نکته ای در حد فهم عوامیم مطرح کنم شاید قدرانی از ایشان به این روش معقولتر باشد . نکته اول : می گویند آدم مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد .شنیده ام سالها قبل زمانی برای ارتقاء آموزش و پرورش گراش به اداره کوشش و دوندگی بسیار میشده .حق مسلم اداری ارتقاء نیزفراهم بوده . ولی موش دوانی همسایه وبهانه های واهی اداره کل استان از نداشتن بودجه وامکانات ارتقاء را ناممکن میکرده .کوششگران آن زمان با کمک خیرین تمامی درخواستهای مادی اداره شیراز را در گراش فراهم می کنند .ولی باز هم موافقت نمی کنند . زمانی این ارتقاء انجام می شود که اداره کل استان خیری علاقمند به ارتقاء اداری در گراش را مجبور می کنند که در مرکز استان شیراز دو واحد آموزشی بزرگ بسازد . اخیرا هم که همه شاهد گله گزاریهای امام جمعه محترم گراش نسبت به خیرین ویا مسجدهای متمول بوده ایم شرح وبسطش اینجا نیست فقط نوع نگاه ودیدگاه این روحانی محترم ومسوول مورد نظر است . جناب معاون وزیر بهداشت هم به گراش نرسیده دندان برای خیرین تیز کرده که بایستی در فکر استان وکشور باشند . خوب جناب دکتر بهمنی ما هم اکنون با این برداشت غلط واشتباه مسوولین وحکومتیان حق امضاء سر وکار داریم .که حق مسلم وطبیعی بیشرفت گراش را حتی با هزنیه خودمان به اما واگر تبدیل می کنند و از خیرین محترم انتطاری دیگر دارند . شما دکتر عزیز بایستی فکر اساسی بکنید که گراش در گیر این شرط وشروطها نکنند .راهی در نظر بگیرید .دقت در قول عمل داشته باشید . در کج وقوسهای وزارت خانه تهران همیشه مظلومانی مثل گراش قربانی میشوند .از الان در فکراین معظل باشید. روش گدشتگان در تماس با دولتیان اشتباه بوده .بایستی از همت وشوق خیرین گراش در تماس با وزارت خانه ها کمال استفاده شود نه تقدیم گنج پنهان به آنها . جاهای دیگر وکانالهای دیگری هم بایستی نقب بزنیم شاید در این وانفسای تهران نشیننان کاری برای گراش انجام گیرد . نکته های دوم وسوم در کامنتهای بعدی.

  5. دکتر ایازی عزیز مسولین وسیاست مداران عزیز شما چکاری واسه این شهر انجام دادید..بعدش هم خیری که در خانه رواست به مسجد حرام هست…واسه ی کار قانونی محدوده از سال ۴۲ سند خورده دوستان دسکاری کردن و حکومت حرفی نزد چقدر دارن بعضی ها بی مهری میکنن نسبیت به شهر ولایی…چقدر زمان جنگ از لحظ مادی کمک کردن که ریس جمهور وقت که رهبری باشن در نماز جمعه تهران از مردم گراش قدردانی کرد ولی درپاسخ چی جواب گرفتن چه در بحث امکانات چه در بحث محودوه…..

  6. نکته دوم: جناب دکتر یهمنی به احتمال زیاد باید شنیده باشید نقل قول بعضی از پزشکان متخصص .زبده . معروف و توانایی که در بیمارستان گراش شاغل و بودنشان در کادر درمانی گراش مایه فخر و اعتباری برای بیمارستان وگراش بوده و از گراش رفته اند : گفته اند گراشیهای مردمانی خوش استقبال و بد بدرقه هستند . منظور از گراشیها با این صفت رفتاری یاد کردن کاکاجبهای عوام نبوده بلکه منظور آن عزیزان : گراشیهای بوده که تحت عناوین مختلفی در مجموعه امکانات بیمارستانی و درمانی گراش خود را محق تصمیم گیری می دانسته اند ودرست یا غلط می خواسته اند برای آنها تکلیف مشخص کنند. چون استاد دانشگاه هستید و قشر نخبه جامعه را خوب می شناسید . باز بهتر از کاکا می دانید . که می گویند کشورهای مثل ایران فقط نخبه پرورند و بس نمی توانند نخبه را نگهدارند و از دانش او استفاده کنند .ولی در کشورهای غربی وبیشرفته اول نخبه نگهدارند و بعد نخبه پروری می کنند . خوب خیرین گراشی همت کرده اند و بیشتر هم خواهند کرد .امکانات دانشگاهی وبیمارستانی تا اینجا کار فراهم کرده اند وخیلی بیشتر هم خواهند کرد . پس خیرین کار خود خوب انجام می دهند وخیلی هم دوست دارند بهترین .حاذقترین .تواناترین پزشکان در گراش شاغل باشند . امیدشان همین است . تا این قسمت کار گراش مشکلی ندارد . مشکل ونارساییها وکمبودها که خود شما ناظر وشاهد هستید وبهتر از هرکسی دیگر می دانید از این به بعد شروع میشود .نکته مورد نطر کاکا اینست که تا حال گراش نتوانسته آنطور که شایسته و بایسته و میل خیرین بوده .پزشکان نخبه و توانا را در گراش نگهدارد . نه اینکه جذب نکرده فراوان هم آمده اند ولی نتوانسته نگهدارد .حتی نتوانسته امکاناتی فراهم کند که اگر هم دکتری بخواهد مطب خصوصی بزند در خود گراش بزند نرود شهر همسابه . بخصوص وقتی دکتر معروفی باشد مکان و دوری مطب با ده دقیقه وقت بالا وپایین مشکلی نخواهد بود . فکر کنم شما به عنوان بالاترین مسوول این بخش بایستی علل ریشه یابی کنید و از امروز به بعد به گونه ای باشد که دکترها خوب ومعروف گراش را ترک نکنند و یا اگر دکتر معروفی مثلا بخواهد مطب بزند خودتان مشفق وکمک کننده باشید که از گراش نروند . حتی اشکالی نیست که با کمک خیرین و یا سرمایه گذاری درمانگاه و یا کلینیک خصوصی بزند. اگر این معضل را بتوانید با همفکری وهمیاری دیگرانی که شاهد و ناظر این مساله بودند به بحث گذارید کار درست انجام گرفته ودیگر گراش بد بدرقه نخواهد بود و بتوان نخبه نگهداری رسیده والا شما با ساختمان سازی بیشتر وخرید دستگاها فقط هزینه کرده اید. نکته سوم در کامنت بعدی

  7. سوالی داشتم خدمت دکتر بهمنی بعضی از پزشکان چرا در بیمارستان گراش عمل جراحی انجام نمیدن ومعرفی میکین فلان بیمارستان وخودشون اونجا عمل جراحی انجام میدن وعلت که جویا شدم گفتن بیمارستان پول مارا نمیدهد!!!!!! واقعا اینطور هست اگه صحت داره پس این طرح تحول چیه…..

  8. نکته سوم :عادت و رسم تمامی خیرین محترم گراش و یا اغلبشان بر این است که برای بهتر انجام شدن و به نتیجه رسیدن نیت خیرشان در گراش یک نفر مستقلا و یا چند نفر بصورت همراه برای خود نماینده انتخاب کنند و اغلب این نمایتدگان انسانهای شریف و نیک کرداری هستند که درستی و امانتداری خود را به خیر ثابت کرده اند یا از فامیل نزدیک ویا دیرینه دوستان صمیمی و کارگزار خیر در امورات دیگری نیز هستند و ساکن تمام وقت کراشند .تا اینجا کار هیچ عیب و ایرادی ندارد بلکه بسیار مفید و کاریست درست و عقلانی که خیال خیر از جمیع جهات راحت باشد و تشویش خاطر نشود .البته امکان دارد: ولی خیلی بندرت: که وکیل و نماینده خیری: حال به هر دلیل ثمر کار مثبت در اقدامات خیر نداشته باشد که هم در کار تاخیر کند ویا هزنیه بالا ببرد. که اولا ندرتا بوده وجای بحث ومثالش این جا نیست . آنچه کاکا قصد بیانش دارد این است که اگر این نمایندگان و وکیلان خیرین محترم توانایی فکری و اطلاعاتی لازم برای انجام کار نداشته باشند چه پیش خواهد آمد . حال اگر نیت خیر مسجد و یا حداکثر واحد آموزشی باشد . ایراد چندانی نخواهد داشت و در استفاده و انتفاع بعد از ساخت و ساز هم مشکلی چندان نخواهد بود . امًا موضوع سلامت . بهداشت و دانشگاه از مقوله دیگریست . شاید در زمان ساخت و تا قبل از افتتاح واحد بازم مشکل چندان پیش نیاورند هر چند تجربه گدشته برای صاحبان خرد و ناظرین بیطرف و منصف در گراش بخوبی آشکار و روشن بوده که چه فراوان در ساخت وساز دوباره کاری شده و باعث اتلاف وقت وسرمایه شده است و کار از ندانم کاری به تاخیر افتاده است .که شرح وبسطش در اینجا ضرورت ندارد . ولی همه اشتباهات و هزنیه ها و تاخیر ها قابل جلو گیری بوده بشرطی که نماینده خیر در زمان ساخت و ساز در دایره بسته فکری واطلاعاتی ضعیف خود گرفتار نمی ماند . حداقل از مشاورین فهیم ودانا در خود گراش استفاده می کرد وقبل از واگذاری کاری به مشاوری ویا پیمانکاری بین تیم خود وتعدادی از دانایان موجود در گراش بحث وجدل می کردند . برگردم به اصل نکته مورد نظر . فرض بر ابن که در زمان ساخت وساز این نمایندگان به گونه احسن همکاری دانا ویاوری مفید خواهند بود . بعد از افتتاح پروژه چه خواهید کرد . آن وقتی که هر کدام با سوادی کم و توانایی فکری ضعفیف مدیریتی خود بخواهند در هییت امناء بیمارستان و یا کلینیک عضو شوند ونقش مدیر وقیم بازی کنند وبرای انواع واقسام انسانهای متخصص ونخبه در آنجا تصمیم گیری کنند وامر و نهی نمایند . آیا فکر نمی کنید آنچه کاکا در کامنت نکته دوم مطرح کرده از بودن چنین افرادی بوجود نیامده است ؟. بیمارستان گراش از تصمیم گیران خود محور ومتکی به خیر در گذشته در از دست دادن متخصصین خوب فراوان زیان دیده . آیا بهتر نیست از هم اکنون فکری بکنید که اینگونه مسایل در سیستم بهداشتی ودرمانی گراش پیش نیاید . با احترام به تمامی اشخاص انتخاب شده در هییت رییسه مجمع خیرین سلامت .هر چند ضرورت بوده حرمت خیرین را با انتخاب نمایندگانشان پاس بدارید .ولی انتظار از مدیر دانا وتوانایی چون شماخیلی بیشتر است . شما بایستی در گراش بیشتر جستجو می کردید وانساهایی با تحصیلات بالاتر و فهم اجتماعی بهتر ودرک مدبریتی وسیعتری به مجمع خیرین دعوت می کردید واز آنها کار ومشاوره می خواستید . در دایره کوچک خودی وآشنا عمل کردن باز دهی خوبی نخواهید گرفت هر چند همه علاقمند به خدمت باشند .امید وارم اشتباه گذشتگان تکرار نشود . وبتوانید از فکر وتوان همه گراش استفاده کنید . باندی عمل کنید خودتان زیان خواهید دید .موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top