گریشنا: با وارد شدن سامانه‌ای قدرتمند از جنوب غرب، برای روز دوشنبه، بیست‌ونهم دی ماه یک روز بارانی پیش‌بینی می‌شود. کاهش دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس از تاثیرات ورود این سامانه خواهد بود.
به گزارش سایت هواشناسی شهرستان گراش؛ با فراهم شدن شاخصه‌های بارش از جمله گرادیان فشاری، رطوبت سطحی و ترازهای فوقانی جو و ریزش هوای سرد عروض بالا، اواخر یکشنبه دو سامانه‌ی مجزا، به ویژه به نیمه جنوبی کشور وارد می‌شود و انتظار می‌رود به واسطه‌ی این سامانه، فعالیت گسترده‌ای را در کشور داشته باشیم.

با وارد شدن سامانه اول، فردا، یک‌شنبه بیست‌وهشتم دی ماه برای بخش‌های شمال و مرکز فارس، اصفهان، یزد، شمال و مرکز کرمان، جنوب سمنان، خراسان جنوبی و رضوی و شمالی، بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

سپس بعد از خروج سامانه‌ی مذکور با جنوبی شدن جریانات، سامانه‌ای قدرتمند از جنوب غرب وارد کشور خواهد شد. شدت و قدرت این سامانه به حدی خواهد بود که برای برخی نقاط استان‌های فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان احتمال رخداد سیل دور از انتظار نخواهد بود و بدین ترتیب روز دوشنبه‌ی هفته‌ی جاری در مناطق بوشهر، فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان‌و‌بلوچستان، کهکیلویه، چهارمحال، خوزستان، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی نیز باران خواهیم داشت.

شدت بارش‌های دوشنبه برای مرکز و جنوب فارس، هرمزگان،جنوب و مرکز سیستان و کرمان به حد سیلابی شدن مسیل تردد و طغیان رودخانه‌ها خواهد بود.

این سامانه در اوایل وقت روز چهارشنبه از کشور خارج می‌شود و به سبب فرود جریانات، کاهش محسوس دما برای مناطق جنوبی و مرکزی کشور ملموس خواهد بود که برای برخی نقاط بین ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس، این کاهش محتمل است.

effigswt8ddhbig7xu3f