بستن

اداره‌ی کار، شروع به کار کرد

گریشنا: امروز هیجدهم دی ماه، پس از معرفی محمد نیشتری، به عنوان رئیس اداره‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه‌ی شورای اداری، این اداره در محل فرمانداری شهرستان افتتاح شد.
نیشتری، متولد ۱۳۵۷ در شهرستان مهر است، او از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ مسئول اداره کار شهرستان مهر بوده و دو سال به عنوان کارشناس تعاون و کارشناس مسئول روابط کار در این شهرستان فعالیت داشته است. نیشتری همچنین در سال ۱۳۸۳ کارشناس اشتغال در لامرد بوده است.

edareyeh kar9

به گزارش خبرنگار گریشنا: فرودی، فرماندار شهرستان گراش، حسینی، معاونت اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و خانم طاهری، رییس اداره‌ی تعاون و کار و رفاه اجتماعی لارستان و همچنین روسای ادارات و خیرین و معتمدین شهر در این جلسه‌ حضور داشتند.

فرودی، پس از خیرمقدم به حاضرین، عنوان داشت:«هدف از تشکیل جلسه، راه‌اندازی اداره‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.» و سپس از مهندس مختاری مدیر کل اداره‌ی تعاون استان وحسینی معاون اداره‌ی کل تعاون و شورای شهر و معتمدین و خیرین که در زمینه‌ی افتتاح این اداره همکاری داشته‌اند قدردانی کرد.»

فرودی در ادامه گفت:« این اداره درواقع وظایف سه اداره‌ی کار، تعاون و رفاه را برعهده دارد و عملا همه‌ی اقشار جامعه به نوعی با این اداره، سروکار خواهند داشت، به عنوان مثال در حوزه‌ی تعاون، همه‌ی تعاونی‌های سطح شهر و در حوزه‌ی رفاه اجتماعی، همه‌ی مردم با آن در ارتباط خواهند بود.»

فرماندار شهرستان پس از اشاره به این موضوع که افتتاح این اداره می‌تواند در حوزه‌های مختلف، شهرستان را به اهداف خود نزدیکتر کند گفت:« تقویت و نظارت و سازمان‌دهی تعاونی‌ها، اشتغال‌زایی و حمایت از کار‌آفرینان و توجه به مشاغل خانگی از جمله انتظاراتی هست که ما از این اداره داریم.»

او همچنین اظهار داشت:« طبق بررسی‌هایی که در شهرستان‌های جنوبی استان انجام دادیم از مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد، عدم استفاده و ناآشنایی با فرهنگ و قوانین بیمه است که افتتاح این اداره، کمک بزرگی است برای تشویق مردم برای بیمه شدن و استفاده از این موهبت اجتماعی.»

او در ادامه سخنانش گفت:« از دیگر معضلاتی که این اداره در جهت رفع آن گام خواهد برداشت، مساله‌ی مبارزه با اتباع بیگانه است که با حضور این اداره جلوی فعالیت اتباع بیگانه‌ی غیر مجاز، گرفته خواهد شد.»

edareyeh kar4
فرودی در این جلسه از حسینی، معاون اداره‌ی کل خواست تا در زمینه‌ی تکمیل چارت تشکیلاتی اداره‌ نیز اقدامات لازم، انجام شود و در توضیحات خود در مورد عدم استفاده از نیرو‌های بومی برای ریاست این اداره بیان داشت:« ما ناچار هستیم مقررات را اجرا کنیم، نیاز بود فردی را انتخاب کنیم که قبل از این در اداره‌ی کار و تعاون و رفاه اجتماعی استخدام شده و سابقه‌ی فعالیت داشته باشد اما چون در نیرو‌های بومی، فردی با این شرایط نداشتیم با همکاری و معرفی خانم طاهری، نیشتری، به عنوان ریاست این اداره انتخاب شد.»

معاون اداره کل نیز در این جلسه پس از تبریک هفته‌ی وحدت گفت:« تلاش‌، پیگیری و جدیت فرماندار برای استقرار این اداره در گراش قابل تقدیر است و از خدمات خانم طاهری در اداره‌ی کار لارستان نیز تشکر می‌کنیم و سپس نیشتری را به عنوان ریاست اداره‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد.»

حسینی، مسئولیت‌پذیری و کارآمدی را از جمله صفت‌های لازم برای مدیریت دانست و گفت:« از سیاست‌های کلی که باید دنبال شود، واگذاری فعالیت‌های دولتی به بخش غیر‌دولتی و همچنین تلاش برای واگذاری فعالیت‌های بنگاه‌های دولتی به بنگاه‌های غیر دولتی است.»

او در ادامه اظهار داشت:« مسئولیت وسیع و خطیری به این اداره واگذار شده که برای رسیدن به اهداف آن نیاز است، سایر ادارات نیز با این ادارت همکاری داشته باشند.»

edareyeh kar8
طاهری نیز در صحبت‌های کوتاه خود از سابقه‌ی چهارده ساله‌ی نیشتری در اداره‌ی تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت و در ادامه از نماینده‌ی اداره‌ی کل استان خواست تا با او به عنوان نیروی تازه، همکاری‌های لازم را داشته باشند.»

حسنی، دیگر سخنران جلسه نیز با اشاره به این مساله که «در دوران نمایندگی‌‌ام، مجوز افتتاح اداره کار را گرفتیم و علت تاخیر تشکیل اداره، ادغام اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی در وزارت‌خانه و همچنین اجرای این طرح در ادارات کل استان بود که چند سالی طول کشید.»

نیشتری، رئیس اداره‌ی کار و تعاون و رفاه گراش، نیز در این جلسه از روسای ادارات تقاضای همکاری داشت و گفت:« امیدوارم بتوانم در طول یک سالی که مهمان شما هستم وظایف خود را به نحواحسن انجام دهم.»

جلسه با اهدای لوح تقدیر به خانم طاهری و همچنین تحویل حکم مسئولیت به نیشتری به پایان رسید و بعد از آن مسئولین این اداره را در فرمانداری افتتاح کردند.

edareyeh kar7

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

8 نظر

  1. این همه تحصیلکرده از انها استفاده کنید این اقایان تو عکس امتحان پس داده اند و دلشان برا کارگر جماعت نمبسوزد .این وسط ما معنی معتمدین نفهمیدیم .بعضی از سرمایداران تو این عکس چکاره اند .از حلا مسیر اداره کار را رقم میزنند.اقای رییس کار اطراف خودت را دقت کنید بهتر است.

  2. واقعا درست میگن همه اینا داخل عکسن که کارى براى گراش کردن غیر از براى نفع خودشون ، ما که تحصیل کرده گراش خیلى داریم از دکتر و خلبان ، مهندس ، اگه به این جوانها بها بدین گراش اینده بهترى داره

    1. آقای گراشی مگه اطلاع نداری از قوانین اداری ؟ نمی فهمی که کسی استخدام نشده. یک نفر از یک جایی منتقل شده اوردند اینجا. تحصیل کرده دانشگاه ازاد لار وپیام نور اوز که نمیشه استخدام کرد. کشور حساب وکتاب داره.

  3. خوب من هم پول دارم از فردا هر جای اداره افتتاح بشه خبر بدین برم کمی خودم رو شیرین کنم تا اینده کارم رو زود انجام بدن.
    دیگه مسخره همه چی رو در اوردن اینها که توی این عکس هستن کجاه به درد گراش خوردن شما خدای میخواید کار کنید برید چند نفر که به درد گراش میخورند بیارید برای افتتاح نه اینها که یا …..داره و میخواد در اینده با….امضاء بگیره یا اشخاصی که میخوان در اینده در اداره ها جایگاهی داشته باشند

  4. حضور برخی افراد در عکسها شبهه انگیز است آقای فرماندار با تمام ارادتی که بشما دارم و آقای مسول جدید این اداره مراقب دور و بریهاتون باشین …

  5. مشکل ما در گراش همین تخریب همشهریانمان است.به جای حمایت از کسانی که در امور عام المنفعه و پیشرفت گراش دستی بر آتش دارند جاهلانه و بدور از واقعیت به آنان اتهام منفعت طلبی میزنیم.این طرز فکرهاست که مسیر پیشرفت گراش را به بیراهه کشانده.آنان که حامی امور شهر نیستند حق ندارند وقیحانه به تخریب خیرین و حامیان امور شهری بپردازند و همکاری عزیزانی را که از سر دلسوزی است اینگونه سیاهنمایی نمایند.امید آنکه اینگونه منفی نگریها و بدبینی ها از سر جهالت باشد نه حسادت.

  6. شهروند گراشی
    ما تا جای که خبر داریم خیرین گراش برای عکس گرفتن در اداره ها سرک نمیکشند.
    فکر هم نکنم بدونی خیرین گراش چه کسانی هستن.
    اگر این اشخاصی که جمع شدن برای شما معروف نیستن برای بیشتر گراشی ها معروف هستن و همه از کار این اشخاص خبر داریم
    پس زحمت بکش سنگ این اشخاص رو به سینه نزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top