بستن

امام‌جمعه گراش: بعضی مساجد متمکن از اداره تبلیغات تمکین نمی‌کنند

گریشنا: امروز، پانزدهم دی ماه، در جلسه‌ی شورای اداری روسای ادارات تبلیغات، و  فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ این جلسه با حضور، فرودی، فرماندار شهرستان، حسینی، امام جمعه‌ی شهر و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دانش، معاونت فرهنگی اداره کل سازمان تبلیغات استان فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین مهرابی، معاونت اداره‌ی تبلیغات شهرستان‌های استان فارس و مدیران ادارات شهرستان گراش در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

اصغر فرودی، پس از تبریک هفته‌ی وحدت و ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) حضار را برای شرکت در مراسم هفده ربیع در مرکز شهرستان گراش و همچنین برنامه‌های دیگری به همین مناسبت که در منطقه و در شهر‌های لارستان و اوز و … برگزار خواهد شد دعوت کرد و در ادامه گفت:«به دلیل نزدیک شدن به دهه‌ی فجر روسای ادارات پروژه‌هایی که آماده‌ی کلنگ‌زنی و یا افتتاح است را مهیا کنند تا در این دهه به بهره‌برداری برسد، همچنین در ماه‌های پایانی سال، می‌بایست روسای ادارات برای منعکس کردن دست‌آورد‌ها و عملکرد‌های یک ساله‌ی خود با نشریات و سایت‌های محلی همکاری‌های بیشتری داشته باشند.»

او در ادامه صحبت‌های خود از اقدامات هماهنگ منابع طبیعی، جهاد کشاورزی،نیروی انتظامی و دادگاه جهت برخورد با متخلفین ساختمانی و پر کردن چاه‌های غیر مجاز قدردانی کرد و افزود:« این جلسه به بهانه‌ی معرفی رییس جدید سازمان تبلیغات برگزار شده است. در طول این مدت چندین تغییر و تحول در شهرستان داشته‌ایم.»

او سپس بیان داشت:« با تشکر از خدمات عباس‌پور در اداره‌ی مخابرات، مرتضوی، به عنوان رییس مخابرات گراش معرفی می‌شود، در اداره‌ی فرهنگ و ارشاد نیز آیینه‌افروز یکی از نیرو‌های باسابقه و بومی شهر به جای نعمت‌الهی که از نیرو‌های بسیار خوب و خدوم گراش بود سکان این اداره را به دست خواهد گرفت. در این مدت قائدی، شهردار باکفایت و باتجربه‌ی، سابق گراش نیز از این سمت کنار رفتند و در حال حاضر شورا شخص دیگری را برای تصدی این سمت به استان معرفی کرده است که هنوز ابلاغیه‌ی آن صادر نشده و فعلا هاشمی امورات اداری شهرداری را برعهده دارد.»

shora edari7

فرودی، بعد از اشاره به پیگیری‌های زیاد فرمانداری و دفتر امام جمعه برای استخدام رئیس سازمان تبلیغات در گراش، گفت:«با رفتن صفایی و استقرار او در خنج این اداره چندین ماه رئیس نداشت. ما سعی کردیم نیرو‌های بومی را برای این سمت در نظر بگیریم اما هیچ کدام از افراد، حاضر به قبول این سمت نشدند و در نهایت با پیگیری‌های انجام شده یزدان‌پرست، از نیرو‌های کاربلد، ریاست این اداره را قبول کرد.»

فرماندار شهرستان همچنین گفت:«سازمان تبلیغات یکی از ارگان‌هایی است که کار مهمی را برعهده دارد، تبلیغ دین، یکی از اساسی‌ترین وظایف است که در شهرستان گراش زمینه‌ی خوبی برای این موضوع وجود دارد و امیدواریم رئیس این اداره بتواند در بحث تبلیغ دین در شهر گراش و توابع وظایف خود را به نحو شایسته انجام دهد.»

حسینی، امام جمعه‌ی شهر نیز با اشاره به ساختمان مجهز اداره‌ی تبلیغات بیان داشت:« امیدواریم یزدان‌پرست، رئیس جدید سازمان تبلیغات، بتواند در این ساختمان کارائی مفصلی را ارائه دهد.»

امام جمعه‌ی شهر در ادامه گفت:« یکی از توقعات من از سازمان تبلیغات این است که اداره‌ی تبلیغات به طور مستقیم با امام جمعه در ارتباط باشد و در هماهنگ کردن ائمه‌ی جماعت و دعوت از سخنران‌ها به صورت هدف‌دار و کاربردی عمل کند و تبعیت از امام جمعه‌ی شهر که نماینده‌ی ولایت فقیه است را نیز مد نظر داشته باشد.»

او در ادامه اظهار داشت:« بعضی از مسئولین مساجد به دلیل تمکن مالی از ادارات تمکین نمی‌کنند و وظیفه‌ی سازمان تبلیغات این است که در جهت تفهیم اهداف فرهنگی و تبلیغاتی سازمان و همچنین دعوت از سخنران‌هایی در مساجد که دارای قدرت مخاطب‌شناسی هستند و از حرف‌های تکراری پرهیز می‌کنند، قدم بردارند.» او سخنان خود را با اشاره به وابسته نشدن به خیرین در شهر و حفظ عزت و کرامت انسانی، به پایان رساند.

معاونت فرهنگی اداره کل سازمان تبلیغات استان فارس، پیگیری و حساسیت فرماندار شهرستان و امام جمعه‌ی را برای انتصاب ریاست اداره‌ی تبلیغات گراش بسیار ارزشمند دانست و نصریح کرد:« اگر بخواهیم جامعه‌ی سالم و رو به رشدی داشته باشیم می‌بایست دین و اخلاق در جامعه حاکم باشد و در واقع همه‌ی ما مسئولین، نمایندگان سازمان تبلیغات هستیم که قبل از هر چیز باید در جهت خودسازی و برطرف کردن نواقص خود قدم برداریم تا در جهت خدمت به جامعه پرثمر باشیم. امام جمعه در راس همه امور به عنوان نماینده‌ی ولی فقیه و بقیه دستگاه‌ها از جمله سازمان تبلیغات به عنوان بازوی امام جمعه شبکه‌ی فرهنگی‌ای را تشکیل می‌دهیم که می‌بایست همه‌ی مسائل و مشکلات را مد نظر داشته و بررسی کند.»

shora edari3

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دانش، سپس یزدان‌پرست را با صفت‌های جوانی تحصیل‌کرده و خوش‌فکر به عنوان ریاست سازمان تبلیغات گراش معرفی کرد.

یزدان‌پرست حکم مسئولیت خود را از دستان امام جمعه‌ی شهر گرفت و در سخنرانی کوتاه خود گفت:« ان‌شاالله بتوانم با کار‌های فرهنگی که در گراش انجام می‌دهم، جواب اعتماد دوستان را بدهم و ریز‌برنامه‌های این ادره نیز در آینده به مسئولین تحویل داده خواهد شد.»

در فرصتی که به آیینه‌افروز رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد گراش داده شد او به برگزاری جشنواره‌ی فیلم کوتاه کل در آخر اسفند ماه اشاره کرد و خواستار همکاری‌های لازم جهت هر چه بهتر برگزار کردن این جشنواره شد.
مرتضوی، رئیس مخابرات گراش به عنوان آخرین سخنران در این جلسه، به تبریک هفته‌ی وحدت بسنده کرد.

shora edari4

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

7 نظر

  1. آقای حسینی امام جمعه گراش شماکه از اداره تبلیغات اسلامی توقع دارید به طور مستقیم با شما در ارتباط باشد تا به حال چند بار به اداره سازمان تبلیغات اسلامی سر زدید

  2. سلام . چرا ساخت مسجد مسکن مهر نیمه کاره رها شده است.مردم این شهرک ۸۰۰ واحدی از خواندن نماز جماعت محرومند.فقط هیات محبین حضرت علی اکبر(ع) همه مراسمات را با شکوه خاصی در این شهرک برگزار می کند.

  3. جناب محمود رضا نگاه کردن به بعضی عکسها حرام نیست وخنده کردن هم همینطور ولی بی ادب محروم ماند از لطف رب اینرا همه میدانند ولی برخی مثل من وشما آنرا تحمل نمی کنیم ومی خندیم از بی ادبی ورعایت نکردن شأن خود است پس بهتر است نخندیم وتحمل کنیم من هم تا به اون عکس نگاه کردم خندیدم ………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top