بستن

مدیران کانون مداحان انتخاب شدند

گریشنا:سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران آیینی در شهرستان گراش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گراش؛ سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران آیینی با حضور حداکثری مداحان و شاعران اهل‌بیت‌ (ع) در شهرستان گراش اجرا شد.
این انتخابات همزمان با سراسر کشور در روز جمعه، دوازدهم دی ماه، از ساعت ۸ تا ۱۲ در محل مجتمع فرهنگی اداری تبلیغات اسلامی گراش برگزار شد.
پس از شمارش آرا به ترتیب،احسان حسین شیری، یعقوب مهرابی، عبدالرسول افشار، محمد‌حسن عباسپور و حسن باقرپور برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند.

entekabat2

20 نظر

  1. آیا بنظر دوستان مداحان خطبا و امامان جماعت اجر اخروی هم دارند مداحان تنها چیزی که دارند صدای خوبشون است چرا یکی از این مداحان حتی یکبار هم بدون پول نمیخوانند این همه مردم کارگر و کارمند و تاجر و دارا و ندار برای عزاداری امام حسین (ع) و اهلبیت در حد توان و وسع کمک میکنند ولی مداحان و خطبا بر عکس پول میگیرند آیا اجری هم دارند و یا اجر آن پولی که از هیتها میگیرند است یعنی آخرت نباید سهمی داشته باشند لطفا نظرات خود را بنویسید

    1. با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیل حوزه خواهران بهتره مجلس زنانه مداح و سخنران خانم باشد که در کنار آن چند مساله شرعی هم جواب داده شود.

    2. کبری خانم
      مداح خانم هم داریم ۱۰،۱۲تا مداح خانم عضو مداحان شهر گراش هستند.
      اگه خبر نداری این شماره زنگ بزن و از حضور مداحان خانم آگاه شو
      ۵۲۴۴۲۷۸۰

  2. Ali آقا شما مطمینی مداحان ما از همه پول میگیرند!؟
    تا جایی که ما خبر داریم پول براشون مهم نیست…
    هر چی دادن میگیرن ؛ حالا اگه ندادنم براشون مهم نیست

  3. یکی از همسایگان مجلس روضه داشته طبق روال هرسال مبلغی نسبت به سال گذشته اضافه می‌کرده اما امسال حاج اقا پیغام فرستان که این مبلغ کمه. این رواست واسه یه ریع یا نهایتا بیست دقیقه اون مبلغ بگیرن؟ بیست و چند هزار تومان و بعد بالای منبر از انصاف، گذشت، اخرت و … بگن بعد بگین چرا عوام حرف این‌ها را گوش نمیکنن.

    1. با سلام
      همه مداحان شهرمون عزیز هستند
      بقول گراشیا: کار بی مزد إ، بی دوزرو نی. بهرحال اون مداح محترمی که میاد میخونه علاوه بر اجر معنوی که باخدان، بنده خدا هم باید بفکر باشه. پس روزی اینا از کجا بیاد. اینا حقشونه. صدقه سری هم نیست. (البته پیامک زدن به صاحب خونه هم بنظرم یکم ناجوره، درست نیس)
      ضمناً: آقای جواد فردوسی هم فردا عازم سرزمین وحی هستند. خوش به سعادتشون. ۲۷ ربیع اونجان. هر ساله به انشالله

  4. با عرض سلام خوب نیست که در هر خبری نظراتی بدهیم که فایده ای هم برای خودمون و شهرمون نداره و نتیجه آن جز توهین چیز دیگری نداره اولا توهین به خودمونه که وقت گرانبهای خود را به مسایلی بپر دازیم که نه ضرورتی داره و نه فایده ای برای شهر و خود داره دوما توهین به گروه های خاصیه که آنها هم از استعداد خدادادی بهره جستند و هم وقت میذارن و مبلغ دین هستند و هم از غریب پرستی ها کاسته میشه این گیر دادنا به این مسایل در فضای مجازی سطح فرهنگ شهر را میرسونه و همچنین اگر شما میخواین قدمی برای آینده شهر برداری خودتون یا اعضای خانواده و دوستان را ترغیب کنید تا از استعدادشون بهره ببرند و مداح بشن تا شهر در آینده کمبود نداشته باشه.
    و آخر اینکه شهر تا جایی رسیده که به کسانی جان خود ودیگران را به خطر میندازن و نوجوانان هم به این کارها ترغیب میشند گیر نمیدیم ولی به کسانی که مبلغ دین هستند گیر بدیم و …….. این هست آخرالزمان ….

  5. برادر گرامی مرتضی حسینی مداح خواهر زیاد می شناسم .اما گزینه انتخابی فوق اسمی از خواهران نیست . منظور بنده حقیر چرا انتخاب نشدن؟

  6. آقا یا خانم فرزند شهر ولایی
    چی داری می گی برادر من؟؟؟؟ من همه رو با یه چوب نمی زنم ولی برای خودشون بازاری دارن بعضی از این اقایون مداح و بعضی از این روحانیون مادی گرا. نرخا بالاس برادر من. مادر من امسال مجلس داشت سه برابر پول پارسال طلب کردن یکی از این آقایان.
    شورش رو در آوردند دیگه. اسلام به اینا احتیاجی نداره. یه عده توی همین دو ماه میلیون ها کاسب می شن. خبر دارم که می گم حیف که نمی شه اسم برد.
    همه پول پرست بشن بشن ، شما چرا؟ شما که واسه امام حسینه . چیکار به بقیه دارین شما؟ برای عشق امامت بخون نه پول. خود آقا هواتو داره.

  7. سلام. بنده هم یکی از همین افراد هستم.
    حرفهای خوبی شنیدیم اینجا. و البته کمی هم حرفهای غیرواقع.
    به نظر من مداحی که شغلش مداحی باشه، مداح نیست. مغازه دار است.
    هر کدام سوالی داشته باشند بفرمایند من در حد اطلاعم پاسخ می دهم. بهتر از این است که پشت سر دیگران حرف بزنید و بر اساس شنیده ها نظر بدهیم.

  8. با سلام به دوستان و ضمن احترام به نظریات عزیزان منظور حقیر اشکالی در گرفتن پول نیست من عرض کردم بنظر شما مداحان چون برای همین وقت اندکی که میگذارند و پول میگیرند آیا ثوابی هم میبرند و آیا با آن کارگریکه وضع مالیش بسیار کمتر از خیلی مداحان ما است و لی در حد وسع و توانش به هییتها کمک میکند اجرشون یکی است آیا آن خیری که هزینه میلیونی میکند و خودش در خارج و یا داخل ایران است با آن مداحی که پول می‌گیرد یکی است؟ بنظر بنده مداحان و خطبا کم سعادترین افرادی هستند که از این مجالس پر فیض بهره‌مند می‌شوند و برای من سوال است که چرا مداحان و خطبا از این فرصت برای آخرت‌شون استفاده نمی‌کنند چطوری به خودشون اجازه میدن از هییتهایی که که ریال ریال دار و ندار جمع میکنند پول میگیرند فکر نمیکنی کم سعادتی آنان باشد

  9. جناب فرزند فهمیده گراش
    اخه این مداحا هم زندگی دارن خرج دارن مثل منو شما..
    شما خودت هم بیا تو شغلت پول نگیر اغا خودش هواتو داره… مگه میشه اخه!!
    چه حرفایی میزنین واقعا ادم خندش میگیره
    در ضمن اینم بگم مداحا قطعا اجر اخروی دارن،حتی داستان زمان حضرت فاطمه داریم… اونایی که اصلاع ندارن لطفا حرف نزنن

  10. باسلام وادب خدمت همه همشهریان عزیز”اولا مداحها مدرک دارند یانه مراجع ذی ربط باید پیگیری کنند نه افراد غیر متخصص.بعد اجر اخروی منبری ومداح الحمدلله باشما نیست که الکی قضاوت کنید ازمسئولین سایت بپرسید شاید بتونند جوابتون بدهند چون تا بحال برنامه های زیادی براشون اجرا شده بدون یک قران.پول .بعد مداحی شغل نیست حداقلش اینکه یک هنره بعد عشق.مداح خواهر هم الحمدلله زیاد هستند ودرانتخابات هم شرکت کردند حالا کاندید نشدند از خودشون بپرسید. اکثر مداحان الحمدلله خودشون کاروکاسبی دارندیاکارمندهستند این هدیه ای هم که مردم میدن سنت امامان ماست ودراین باره سعی کنید دیدتون مادی نباشه که خدای ناکرده مدیون مداحها نشیدودرپایان خیلی از نظرات غیرواقعی بود نه کمی

  11. با سلام واحترام
    وبا تشکر از مدیران سایت گریشنا به خاطر اطلاع رسانی به همشهریان عزیز وهمچنین در ج خبر ورویداد اد های مهم شهر .
    در کامنتهای خبر مذکور مطالبی ذکر شده که بر خود فرض دانستم به بر خی از موضوعات مطرح شده پاسخ دهم .
    هرچند اعضای کانون مداحان گراش مشتاقانه اماده شنیدن انتقادات وپشنهادات عزیزان میباشند اما به نظر میرسد موظوعات مطرح شده در برخی کامنتها بیشتر جنبه تخریب و تهمت و جای تامل دارد .
    اگر از جهت گیریهای خاص برخی افراد معلوم الحال در فضای مجازی دراخبار مرتبط با موضوعات فرهنگی ومذهبی چشم پوشی کنیم .خوشبختانه مردم فهیم گراش ،خود در اعتلای فرهنگ دینی وشعاِیر اسلامی ،همیشه پیش قدم بوده و هستند و این موضوع پشتوانه محکمی برای فعالین این عرصه میباشد .
    لازم به ذکر است اکثر عزیزان مداح بدون چشم داشت مادی و به عشق اقا اباعبدا… (ع)در این عرصه فعالیت میکنند .گواهی این ادعا رها کردن کار و زندگی در دهه اول محرم و راه اندازی مراسمات در تکایا و حسینیه هاست .این گونه اقدامات به اینجا ختم نمیشود بلکه دربرگزاری ادعیه ها هم روال کار همین است .هرچند ممکن است گاهی اوقات توسط برخی افراد سله ای به مداحان داده شود اما دوستان مطمین باشند ارزش مادی انها اکثر مواقع بسیار ناچیز است .شاید گفتن این موضوع چندان خوشایند نباشد اما در پاسخ به برخی کامنتها باید عرض شود مبلغ پرداختی به مداحان در مراسماتی که در منازل برگذار میشود در کمتر موردی از ده هزار تومان تجاوز میکند ،ایا به نظر شما باز هم رفتار اکثر مداحان مادی گرایانه است ؟
    و این که مطرح شده چقدر برای خدا و از روی اخلاص کار انجام میدهند ،باید عرض شود مطمین باشید خدا به میزان اخلاص در عمل پاداش میدهد و تعیین میزان ان هم جز خداوند در قالب ادراک هیچ کس نمیگنجد .
    تقاضای عاجزانه بنده این است که دوستان مارا از انتقادهای بجا و سازنده خود محروم نسازند .
    مادردفترکانون مداحان واقع در مسجد جواد الایمه (پشت حسینیه اعظم )اماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات عزیزان هستیم .
    درپایان سخنی با مداحان عزیز شهر :
    گر به شوق کعبه خواهی زد قدم سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور
    والسلام

    1. سپاس از ‍پاسخ متین و شایسته شما
      امیدوارم کانون مداحان نقش ارشادی نیز داشته در موارد خاص به برخی از مداحان و رفتارهای خارج از عرف عزاداران تذکر دهد تا وجه خادمان امام حسین(ع) خدشه‌دار نشود.
      گریشنا آماده انعکاس اخبار و دیدگاه‌های کانون مداحان و دیگر تشکل‌های فعال است.

  12. بنده سوالی مطرح کردام که آیا کسانیکه مداحی مبکنند و یا سخنرانی میکنند و نماز پولی می خوانند ثواب دارد یا مزدشون همون پولیه که میگیرند ولی متاسفانه به مذاق خیلیها خوش ؛ ﺍﮔﺮ ﻣﺎ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻧﻤﺎﻥ
    ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ‏( ﻉ ‏) ﺍﺳﺖ، ﭘﺲ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺎﺩﺍﺷﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ
    ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ؛ ﭼﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﻧﻤﮑﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ‏( ﻉ ‏) ﺑﻪ
    ﺻﺪﺍﯼ ﻣﺪﺍﺣﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩﺍﻧﺪ، ﻭﻟﯽ ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺍﻧﺪﻧﻤﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ
    ﺩﻧﯿﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ .
    ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﺔ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﺻﺪﺍ ﺩﺍﺩﻩ، ﻭﻟﯽ ﻧﻤﮏ ﺻﺪﺍ ﺭﺍ ﺧﺪﺍ
    ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺍﻫﻞ ‌ﺑﯿﺖ ‏( ﻉ ‏) ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ؛ ﻣﺎ ﺧﯿﻠﯽﻫﺎ ﺭﺍ
    ﺩﺍﺭﯾﻢ ﮐﻪ ﺻﺪﺍﯼ ﺧﻮﺑﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻭﻟﯽ ﺑﺎ ﺻﺪﺍﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﮔﺮﯾﻪ
    ﻧﻤﯽﮐﻨﯿﻢ؛ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺜﺎﻝ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺷﺠﺮﯾﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺘﻪ ﺍﺳﺖ .
    ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺻﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ، ﻭﻟﯽ ﺻﺪﺍﯾﺶ ﺍﺷﮏ ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ
    ﻧﻤﯽﺁﻭﺭﺩ .
    ﻣﺪﺍﺣﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﮔﺮﯾﺎﻧﺪﻥ . ﺁﻗﺎﯼ ﮐﻮﺛﺮﯼِ ﺧﺪﺍ ﺑﯿﺎﻣﺮﺯ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ
    ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ ‏( ﺭﻩ ‏) ﻣﺪﺍﺣﯽ ﻣﯽﮐﺮﺩ، ﺍﻣﺎﻡ
    ‏( ﺭﻩ ‏) ﻣﯽﮔﺮﯾﺴﺘﻨﺪ .
    ﺍﯾﻦ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ ‏( ﻉ ‏) ﺩﺭ ﺻﺪﺍﯼ ﺍﯾﺸﺎﻥ
    ﻧﻤﮏ ﺭﯾﺨﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ؛ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺍﮔﺮ ﻧﻤﮏ ﺻﺪﺍﯼ ﻣﻦ ﺭﺍ
    ﺍﺑﺎﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ‏( ﻉ ‏) ﺩﺍﺩﻩ، ﭘﺲ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻫﻢ ﺧﺮﺝ
    ﮐﻨﻢ .
    ﻣﮕﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺻﺪﺍﯼ ﺑﻨﺪﺓ ﺣﻘﯿﺮ ﻧﻤﮏ ﺭﯾﺨﺘﻪ
    ﺑﺎﺷﺪ، ﻭﻟﯽ ﺍﯾﻦ ﺻﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻏﯿﺮ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺧﺮﺝ ﮐﻨﻢ ﻭ ﺁﻥ
    ﻭﻗﺖ ﭘﺎﮐﺘﺶ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺑﮕﯿﺮﻡ؟ ﺍﺋﻤﮥ ﺍﻃﻬﺎﺭ
    ‏( ﻉ ‏) ﺍﯾﻦ ﺻﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻣﺪﺍﺣﺎﻥ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﺩﺍﺩﻩﺍﻧﺪ ﻭ ﻣﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ
    ﺍﻣﺎﻧﺖﻓﺮﻭﺷﯽ ﮐﻨﯿﻢ .

  13. اقای مهرابی ما معلوم حال نیستیم دوم مشت نشانه خروار چند نفر اون قیمتی شما گفتین گرفتن!!!!؟ سوم اکثر کامنتا منظوز بعضی از اقایون بود نه همه………و……..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 نظر
scroll to top