بستن

برگزاری کارگاه آموزشی پرورش مرغ بومی

شرکت کنندگان موفق به دریافت گواهی پایان دوره از مرکز آموزش عالی بعثت شدند. به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، فریدون اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: به منظور آشنایی بانوان علاقمند، این مدیریت اقدام به برگزاری دوره آموزشی پرورش مرغ بومی در بخش مکزی شهرستان گراش کرده است. اسدی ادامه داد: در این دوره آموزشی ۲۷ نفر از بانوان بخش مرکزی شهرستان گراش حضور داشتند که در پایان طی آزمونی که به عمل آمد موفق به دریافت گواهی پایان دوره از مرکز آموزش عالی بعثت شدند.

گفتنی است، پس از اتمام دوره‌های آموزشی، شرکت کنندگان، از یک واحد مرغداری صنعتی شهرستان گراش بازدید کردند. مهردادتوسلی مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در این بازدید بانوان با محیط مناسب پرورش طیور، سوله‌ها، نحوه سرمایش و گرمایش مطلوب، و چگونگی تأمین  صحیح آب، غذا و نور به صورت عینی و از نزدیک آشنا شدند.

همچنین با توجه به استقبال بهره‌برداران تولیدی شهرستان، تعداد ۱۱۰۰ قطعه مرغ بومی بالغ تخم گذار از مرکز مرغ بومی فارس به شهرستان گراش منتقل شد. مهرداد توسلی در این خصوص توضیح داد: توزیع مرغ بومی تخم گذار تأثیرقابل توجهی در اشتغال خانگی تعدادی از علاقمندان و بخصوص افزایش تولید تخم مرغ بومی در سطح شهرستان خواهد داشت.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top