بستن

آماده باش زلزله در مدرسه فرامرزی

گریشنا: روز شنبه، هشتم آذر، مراسم مانور زلزله در مدارس شهرستان گراش برگزار شد.

به گزارش هلال‌احمر شهرستان گراش؛ روز شنبه، هشتم آذر، مراسم نمادین مانور سراسری زلزله و ایمنی با حضور دانش‌آموزان مدرسه‌ی فرامرزی گراش با همکاری فرمانداری، جمعیت هلال‌احمر، مدیریت آموزش و پرورش، آتش‌نشانی و اورژانس برگزار شد.

این مانور رأس ساعت نه و نیم صبح، همزمان با نواختن زنگ زلزله آغاز شد. دانش‌آموزان و کادر آموزشی به صورت نمادین در کلاس‌ها اقدام به پناه‌گیری و مرحله‌ی خروج، یعنی رفتن به حیاط را تمرین کردند. سپس مصدومان فرضی با برانکارد توسط اعضاء سازمان جوانان به منطقه تریاژ منتقل شدند.

manovr7در ادامه مانور دو دستگاه آمبولانس از جمعیت‌هلال احمر و اورژانس به همراه دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی و امداد اداره‌ی گاز به محل مانور اعزام و نسبت به قطع گاز و اطفاء حریق اقدام کردند و مصدومان فرضی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

محسنی، رئیس جمعیت هلال‌احمر گراش هدف از برگزاری این مانور زلزله و ایمنی را ارتقاء سطح آگاهی دانش‌آموزان، فرهنگ‌سازی در برابر نحوه مقابله با زلزله و کاربردی کردن آموزش‌ها در مقابله با حوادث دانست. او از همکاری فرمانداری، مدیریت آموزش و پرورش، اورژانس و آتش‌نشانی در برگزاری مانور تشکر کرد.

manovr2

 

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top