بستن

قائدی، شهردار نمونه و عظیمی، خیر نمونه در حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی

گریشنا:در مراسم تجلیل از فرمانداران،شهرداران و خیرین استان فارس در حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی از قائدی، شهردار سابق گراش و عبدالعزیز عظیمی، خیر گراشی تقدیر شد.

imagesبه گزارش رهبر، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گراش؛ چهارم آذر ماه طی مراسمی در کتابخانه‌ی ملی فارس، قائدی شهردار سابق گراش، به عنوان شهردار نمونه استان در حوزه‌ی تعامل با کتاب‌خانه‌های عمومی شهر و پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی، معرفی شد و عبدالعزیز عظیمی نیز به عنوان خیر نمونه استان در حوزه‌ی کتابخانه‌سازی شناخته شد.

در این برنامه،دکتر مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛کدخداپور، معاون سیاسی استاندار فارس، مقیمی، مدیر کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ظهرابی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس، معاون فرهنگی ولی فقیه در استان فارس و معاون فرهنگی شهرداری شیراز حضور داشتند.

طی تماس خبرنگار گریشنا با مهدی آیینه‌افروز، عضو انجمن کتابخانه شهرستان؛ حاج عبدالعزیز عظیمی، قسمتی از هزینه‌ی ساخت و بازسازی کتابخانه‌ی عمومی شهر را پرداخت خواهد کرد و باقی هزینه‌ها به عهده‌ی شهرداری است. ساخت این کتابخانه که به نام کتابخانه‌ی عمومی عظیمی تغییر یافته است، از یک ماه قبل شروع شده و قرار است تا دو سال آینده در اختیار کتاب‌خوانان قرار گیرد.

این کتابخانه اکنون حدود هفده‌هزار کتاب دارد که در سال‌های آینده قرار است هم کتاب و هم کتابدار آن افزایش یابد. کتابخانه‌ی عمومی شهر، پس از بازسازی شامل بخش‌های سالن مطالعه، مخزن کتاب، کتاب‌های مرجع، کتابخانه دیجیتال و سالن کودک خواهد شد که زیر مجموعه‌ای از نهاد کتابخانه‌ی عمومی کشور محسوب می‌شود و تجهیز و راه‌اندازی آن توسط این نهاد خواهد بود.

9 نظر

  1. سلام مادرکتابخانه عمومی ک دریک ساختمان مسکونی هس ناراضی هستیم واین کتابخانه هم ازنظرمکان سالن مطالعه کوچکی داردهم ازنظرساعت نامناسب بایدازصبح تاعصربازباشد.نیروکم دارن مشکل مانیست.تازه خیلی وقته میگن کتابخانه درست میشه .۲سال دیگه خیلی زیاده.ماالان نیاز داریم.

  2. با تشکر از خیر محترم آقای عظیمی و مسولین محترم کتابخانه عمومی گراش .یکی از روشهای خوب و مفید برای ترویچ کتاب خوانی در گراش .و زیاد کردن اعضا و بازدیدکنندگان آن عمومی کردن آن به معنی استفاده از داوطلبان علاقمند به کار در کتابخانه می باشد .داوطلبانی که بدون مزد ومنت و از سز علاقه به کتاب وکتابخانه در خدمت کتابخانه خواهند بود هم مسولیت قبول می کنند وهم در یک حرکت جمعی تجربه اجتماعی یاد می گبرند با اعلان درخواست داوطلب از طرف مسولین کتایخانه به مدارس . دانشکاه ها .حوزه ای دینی وعموم مردم بخصوص خانمها . می توان با برنامه ریزی درست .هم وقت کار کتابخانه زیاد کرد وهم در نگهداری ونظافت وگرد گیری کتابها استفاده برد .یک رقابت سالم برای خدمت داوطلبانه بین دانش آموز ودانشجو وغیر بوجود خواهد آمد وتا ساعتهای آخر شب چراغهای کتابخانه روشن خواهد ماند. کاکاجی در جای خوانده بود که آقای بیل گیت .بنیانگذار وصاحب شرکت کامپیوتری میکروسافت که در حال حاضر ثروتمندترین فرد این کره خاکیست .در کودکی ونو جوانی خود برای سالها هفته ای بیست ساعت داوطلبانه در کتابخانه شهر کوچکشان کار می کرده واین کار در موفقیت بعدی او بسیار موثر بوده است .البته آن کتابخانه بدلیل کثرت داوطلبان بعد چندی مجبور میشود شبانه روزی شود.که دل مشتاق خدمتی را نرجاند و کلی هزبنه صرفه جویی کند.وساعتهای آخر شب تازه به بازنشسته ها می رسیده

    1. سلام به علی ناراحت نباش وعده سر خرمن نیست زمانیکه بنده مسوول پی گیری این کارها بودم باعنایت شهردار فرهیخته حسین قائدی که مطالبات کتابخانه از نیم درصد درآمد شهرداری را پرداخت کرد کار ساخت کتابخانه را شروع کردیم و با فضل الهی و با پی گیریهای مسوول سابق کتابخانه _ مهدی آیینه افروز_که عضو انجمن کتابخانه می باشد وهمیشه به دنبال برنامه ساخت کتابخانه چه از طریق جذب بودجه در سالهای مسولییتش و چه جذب خیر برای ساخت کتابخانه بوده بالاخره دست خدا ایشان و جناب آقای عظیمی که خدا خیر دنیا و آخرت به ایشان و پدر مرحومشان عنایت نماید را به هم رساند تا شاهد ادامه ی ساخت کتابخانه عمومی در مرکز شهر باشیم و ما و عزیزان کتابخوان ما شاهد به ثمر نشستن خون دلهای خورده شده ی مسوولین دغدغه مند باشیم.

    2. علی جان جای ناراحتی است که مسولین به وعده خود عمل نمی کنند .ولی ما نباید نومید شده ودست از تلاش وپیکیری بر داریم . نباید زیاد منتظر کسی شد .تا انجا که بشود باید پیگیر کار حیردر شهرمان خودمان باشیم .حال خیری پزرگواری نموده وخواهان کمک کردن است . با قدر داشتن او این من وشما ودیگر علاقمندان به کتابخانه هستیم که هر روزه پیگیر باشیم وکمک کنیم .اگر کسی مانع شد بایسی بخیر ودیگر مسولین خبر دهیم ویاری کنیم که کار بهتر وسریعتر پیش برود .یا علی بجنب وبا گرد آوری چند دوست مثل خود گروه یاور وپیگیر کار در کتابخانه شوید .

      1. سلام کاکاجی شما هم ناراحت نباش و منصفانه قضیه را ببین و کنایه نزن بهتره بری پیشرفت ساخت کتابخانه را ببینی تا حالا کجا بودی؟ حالا بیدار شدی؟چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید . دست زحمتکشان و آقای عظیمی درد نکند. الهی شکر که قیامتی و حساب کتابی هست وگرنه حق خیلی از زحمتکشان صادق ضایع می شد. ان الله لایضیع اجرالمحسنین.

        1. کتابدار گرامی .کاکا جی دستبوس همه زحمتکشان و خدمتگذاران بوده وخواهد بود.در پیام اولش خالصانه از شما وآقای عظیمی تشکر نموده وپیشنهادی مطرح کرده که در حضور شما زیره به کرمان بردن است.ولی امید داشته که شوقی در میان علاقمندان به کتابخانه ایجاد شود وبیشتر قدرتان دارند ومزاحمتان گردند وشاید هم کمکی شوند . در پبام دوم کاکا از جوانی خواسته که نومید نباشد وباز بسمت شما باز آید .کجایش کنایه شده نمی دانم ؟ شاید جمله عام همدردی با ایشان در اول پیام بوده که خود نوعی همراهی کردن با مخاطب و برای آمادگی ایشان به امر مثبت بعدیست . اما کتابدار عزیز وزحمت کش . تو برای وصل کردن آمدی .نی برای دفع (فصل) کردن آمدی. گیرم که کاکاجی عوام تازه بیدار شده وهنوز چشمش نشسته .تو بیا وکاکاجیها را بسر آب زلال ببر تا خوب چشمانشان بشویند. فرستادن او به قیامت و محکمه عدل از الهی راه حل نیست . می دانم از کار وشاید هم حرف عوام کمی خسته هستی .ولی کاکاجی دوستدار وعلاقمند بشما وهمه کتابدارها بوده وخواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top