بستن

تقدیر از دستکش سفیدها: از دکتر بهمنی تا لایک‌های فیس بوکی

گریشنا: اقدام جمعی از جوانان گراش در جمع‌آوری زباله‌های به جامانده از هیات‌های عزاداری واکنش‌های مثبت زیادی را در پی داشت. این مطلب یکی از پرخواننده‌ترین خبرهای گراشی در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام بود، دکتر بهمنی رییس دانشکده علوم پزشکی گراش نیز در پیامی از این اقدام بی‌ریا تقدیر کرد. (گزارش دست‌کش سفیدها در گریشنا)

saeed

پیام دکتر بهمنی

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداستی درمانی گراش، دکتر میرزا خلیل بهمنی رییس این دانشکده در پی اقدام خودجوش، زیبا، خداپسندانه و بی ریای گروهی از جوانان گراشی در پاکسازی معابر و خیابان از زباله های تولید شده در شب های محرم، در پیامی از این جوانان تشکر کرد. (خبر در سایت دانشکده)

دکتر بهمنی در بخشی از این پیام نوشته است: «با شنیدن خبر اقدام خودجوش، زیبا، خداپسندانه و بی ریای گروهی از جوانان گراشی در شب‌های محرم در خصوص نظافت و پاکسازی خیابان و معابر از زباله ها و ظروف یکبار مصرف استفاده شده در هیات‌های مذهبی، به خود می‌بالیم که جوانانی با چنین فرهنگ بالایی در بین ما حضور دارند که به صورت خودجوش و بدون هیچ غرور و تکبری به صحنه می‌آیند و در امر بهداشت شهر همکاری می‌نمایند.

اینجانب در جایگاه شخصی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی، متولی امر بهداشت مردم هستم از تک تک این جوانان عزیز تشکر می‌نمایم هر چند اجر معنوی آنان نزد خداوند محفوظ است.»

دکتر بهمنی از هیات‌های عزاداری خواسته است که از ظروف استیل به جای ظروف یک بار مصرف استفاده کنند: «در پایان جا دارد تشکری نیز از هیاتهای عزاداری داشته باشم که امسال به جای ظروف یکبار مصرف از ظروف استیل استفاده کرده اند و توصیه میک‌نم به دلیل غیر قابل تجزیه بودن و سرطان زا بودن این ظروف، مردم عزیز حتی الامکان سعی نمایند کمتر از ظروف یکبار مصرف استفاده نمایند.»

بازتاب در شبکه‌های اجتماعی

خبر منتشر شده از حرکت این جوانان در دو شبکه مجازی فیس‌بوک و اینستاگرام نیز بازتاب مناسبی داشت.

به جز گراشی‌های فعال در فیس‌بوک، صفحه پرمخاطب و سرگرم‌کننده Like.it.and.smile در یک پست به این موضوع اشاره کرد. این پست بیش از ۳۳ هزار لایک خورد و  نزدیک به ۵۰۰ بار بازنشر شد که آن را به یکی از پرخواننده‌ترین مطالب مرتبط با گراش تبدیل کرد.

Facebook

صفحه سرگرمی _tanzineh_  در اینستاگرام نیز عکس را منتشر کرد که تا امروز ۸۱۱۸ لایک گرفته است. نظرات مثبت و منفی برای این عکس نیز خواندنی است.

حرکت آرام چند جوان گراشی می‌تواند الگویی برای کسانی باشد که هم با شور در عزاداری‌های حسینی شرکت می‌کنند و هم به فکر محیط زندگی خود هستند.

Dastkesh

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

7 نظر

  1. اولین کسی که این عکس رو منتشر کرد تو فیس بوک بنده بودم اونم تو یکی از بزرگترین گروه های فارسی فیس بوک که حدود ۱۵۰۰ لایک خورد که باعث تعجبم شد آخه انتظار همچین استقبالی رو نداشتم. از بین اون عکسایی که گذاشته بودین من این عکس رو گذاشتم.به نظر میرسه بقیه پیج ها هم کپی برداری کردن.البته خوشحالم که باعث شدم این حرکت همشهریام رو باز نشر بدم.

  2. این جوانان حدیث :النظافت من الایمان را که دستور دین مبین اسلام است را در عمل نشان دادند .
    حتم دارم الگویی میشود برای دیگر شهرها . از آقای علیرضا نیز بخاطر استفاده بجا از فیسبوک برای انتشاراین عمل زیبا تشکر میکنم

    1. سلام
      واقعاً کار بچه های دستکش سفید به جا و درست بوده و باید تقدیر و تشکر بشه.
      اما…
      چرا افرادهای عیئتی و غیرهیئتی بخورن و بریزن که آدم مجبور به همچین کاری بشه؟؟؟؟
      به نظرم زشتی این کار از قشنگیش بیشتره.
      ما اول میزنیم خراب میکنیم. بعد یه نفر که داره درستش میکنه هی میبندیمش زیر بار تحسین و تبریک..
      تو صف سینه زن و زنجیرزن اون آقایی که داره پذیرایی میکنه مطمئنا کارتن و یا سینی دستشه. بخورین و بذارین همونجا. چرا پرت کنین کف خیابون؟؟؟؟
      ماشالله به شعور این افراد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top