بستن

آمادگی برای بحران، جلسه در فرمانداری

گریشنا: ستاد مدیریت بحران گراش به ریاست معاون فرماندار و با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری تشکیل جلسه داد.

به گزارش حجت عابدی از فرمانداری شهرستان گراش؛ معاون فرماندار گراش با تاکید بر آمادگی اعضای ستاد برای امدادرسانی در شرایط اضطراری به مردم، اظهار داشت:«در مدیریت بحران دستگاه‌های عضو ستاد صرف منافع خود عمل نکنند بلکه باید نگاه فراتر از شرح وظایف دستگاه باشد.»farmandari

قاسم فرسوده هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی شهرستان در جریان وقوع بحران را ضروری دانست و افزود:«در جریان وقوع حوادث غیر مترقبه بحث هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها، موضوعی مهم و تاثیر گذار است.»

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای حادثه خیز جهان است و باید به مدیریت بحران توجه ویژه ای شود، خاطر نشان ساخت:«در بحث پیشگیری اقدامات خوبی صورت گرفته و در این زمینه قوانین خوبی تصویب و به اجرا در آمده است.»

فرسوده با اشاره به این که اجرای مانور باعث سنجش توانمندی و افزایش آگاهی و مشارکت مردم در برابر حوادث احتمالی می‌شود، افزود:«برگزاری مانورهای امداد و نجات، نقش مهمی در افزایش آمادگی مقابله با حوادث دارد و در این مانورها علاوه بر تمرین مقابله با حوادث، شاهد کاهش تلفات در مواقعی بحرانی خواهیم بود.»

معاون فرماندار شهرستان گراش خواستار افزایش امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله حوادث غیر مترقبه شد و تاکید کرد:«اعضا ستاد مدیریت بحران شهرستان گراش مسائل و مشکلات خود را در حوزه بحران و حوادث، رصد کنند و گزارش آن را به این ستاد ارائه دهند.»

در این جلسه اعضای ستاد مسائل و مشکلات مدیریت بحران در شهرستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین در این جلسه به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی برنامه ریزی شد. برگزاری مانور زلزله از مهمترین مصوبه این جلسه بود.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

4 نظر

  1. سلام.پاسخگوبودن دربرابر بحران مستلزم آموزش وپیشگیریهای قبل از بحران است که متاسفانه کاملا ضعیف عمل میشه درشهرمون.همین مانورها رو درنظر بگیرین بدون سناریو اجرامیشود.کسی به عنوان ارزیاب نداریم که خطاها ومشکلات ارزیابی کنه.مانور بدون سناریو پوچه.

  2. خشکسالى بدجور بیداد مى کنه ولى مصرف بی رویه اب وبرداشت غیر مجاز از ابهاى زیرزمینى و حفر چاهاى غیر مجاز بدجور جان ماهارو به خطر انداخته میزان بارش جند سال اخیر خیلى کم شده جند بار هم اقاى محمود اذراهین تذکر دادن ولى هیج اداراه همجون کشاورزى و اداراه اب پاسخگو نى , جرا جلو این چاها رو نمى گیرن دلیل ان معلوم نى ، لطفا اقاى فرماندار و اعضاى فرماندارى پاسخگو باشید

  3. وقتی پول باشد همه چی حله وای به وقتی که نباشد با توجه به سیاست غلط تبدیل اراضی به باغ شهر در اطراف گراش وتغییر کاربری زمینهای اطراف شهرگراش عاجزانه از فرماندار محترم خواستار برخوردبا متخلفین را دارم البته ناگفته نماند که ای زمین خواران بسیار کاربلد هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top