بستن

تیم‌های فوتبال گراش زیر ذره‌بین: پایه‌دارها موفق‌ترند

گریشنا: نوشته‌ای که در زیر می‌خوانید، بخش اولِ تحلیلی است بر تیم‌های فوتبال گراش با رویکرد توجه به تیم‌های پایه و اهمیت سرمایه‌گذاری در این رده. این بخش به تحلیل کلی تیم‌ها می‌پردازد. بخش دوم یعنی تحلیل مربیان را در روزهای آینده خواهید خواند.

Mohsen Afshar 02 محسن افشار، کارشناس مدیریت ورزش:

اگر به سه تیم بالای جدول نگاه کنیم به اهمیت تیم‌های پایه پی خواهیم برد. هلال احمر، گراش جوان و المپیک (جوشن) تیم‌هایی هستند که مزد توجه به تیم‌های پایه خود را گرفتند و به روی سکو رفتند. هر چند شاید روی کاغذ جای اتحاد در بین این سه تیم خالی باشد، چرا که توجه این تیم به تیم‌های پایه اگر بیشتر از این سه تیم نباشد، کمتر نیست.

هلال احمر: هلال احمر امسال مزد جوان‌گرایی، تلاش، تمرینات منظم و امکاناتی که در اختیار دارد را گرفت و به مقام قهرمانی رسید. این تیم با ترکیبی از بازیکنان امید و بزرگ‌سال خود پا به این رقابت‌ها گذاشته بود. هلال احمر چند سالی هست که در مسابقات استانی و کشوری نامی برای خود دست و پا کرده است.

گراش جوان: شاید متفاوت‌ترین ترکیب چند سال اخیر گراش جوان را امسال از این تیم شاهد بودیم. گراش جوان در دهه اخیر چندین قهرمانی را کسب کرده بود، ولی نتایج ضعیفی که این تیم در دو سال قبل کسب کرد، مسوولین این تیم را بر آن داشت که به فکر جذب چند مهره باتجربه و کلیدی باشند. حضور این مهره‌ها در کنار بازیکنان باتجربه و جوان و کادر جوان شده این تیم، همه و همه دست به دست هم داد تا این تیم یک بار دیگر روی سکو برود.

المپیک (جوشن): اگر بخواهیم تیم‌هایی که در بازیکن‌سازی موفق بوده را نام ببریم، قطعا تیم المپیک یکی از آن تیم‌هاست. تیمی که استخوان‌بندی و کادر فنی‌اش چند سالی‌ست که دست‌خوش تغییر نشده و تیمی یک‌دست و هماهنگ است، امسال با نام و مدیریت جدید پا به میدان مسابقات گذاشت و توانست مقام سوم را کسب کند.

نکته: ظهور پدیده و گل‌زنان جوانی مثل سعید بلاغی، سعید پورشمسی و بهنام شیرشمسی از سه تیم نخست، گواه ضروری بودنِ توجه به تیم‌های پایه است.

 استقلال: استقلال یکی از تیم‌هایی است که فاقد تیم پایه است و شاید عدم نتیجه‌گیری این تیم در این سال‌ها به این عامل برگردد.

شاهین: شاید از لحاظ تحلیلی، شاهین شبیه‌ترین تیم به استقلال باشد و توضیحات بالا برای این تیم نیز صدق کند. زنگ خطری که برای این دو تیم وجود دارد، نداشتن تیم‌های پایه است.

ستاره آبی: ستاره آبی هرچند تا هفته‌های پایانی در انتهای جدول جا خوش کرده بود، ولی توانست با امتیازهایی که در پایان گرفت، خود را به میانه‌های جدول بالا بکشد. ستاره آبی یکی از محدود تیم‌هایی است که شاکله اصلی تیم‌اش پرورش‌یافته‌ در تیم‌های پایه خودش است.

اتحاد: شاید ضعیف‌ترین نتیجه برای بازیکنان و کادر فنی این تیم و ناراحت‌کننده‌ترین نتیجه برای دوست‌داران فوتبال، نتایجی بود که این تیم کسب کرد؛ چرا که اتحاد یکی از تیم‌هایی است در رده پایه فعال است و این جایگاه برای این تیم نگران‌کننده است.

شهیدان حسن‌زاده: بازیکنان قدیمی گراش جوان، نفرات تیم و کادر فنی تیم شهیدان را تشکیل داده‌اند، بازیکنانی که جایی را برای خود در ترکیب گراش جوان پیدا نکردند، در قالب تیم شهیدان در آمدند و چند سالی است در مسابقات شرکت می‌کنند ولی نتایج در خور شانی کسب نمی‌کنند.

پرسپولیس نوین: پرسپولیس نوین تیمی منظم با ترکیبی از جوانان و باتجربه‌هاست. شاید به خاطر کمبود مهره و کم‌تجربگی در این سال‌ها نتایج خوبی کسب نکرده است، ولی نظم تیمی و اخلاق سرلوحه کار این تیم است.  

انقلاب: بار سنگین تیم‌داری، توان ادامه بازی‌ها را به انقلاب نداد و هفته دوم مسابقات، هفته پایانی این تیم بود و به دلیل مشکلات از مسابقات کناره‌گیری کرد.

شهدا: شهدا به دلیل از دست دادن چندین مهره شاخص خود و شرکت در مسابقات فوتسال استانی، در این دوره شرکت نکرد و بازیکنان خود را به تیم‌های دیگر قرض داد تا از این فرصت به دست آمده حداقل استفاده را ببرند.

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

1 نظر

  1. با تشکر فراوان از آقاى افشار
    البته شاهین از امسال با تیم پایه کار مى کند.
    در ضمن شخصاً از زحمات مربیان همه تیم ها على الخصوص مهدى غلامى تشکر مى کنم.انشاالله از ابتدا به بازیکنان اخلاق بیاموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top