گریشنا: در سال ۹۳ سه میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان از محل دو درصد نفت و گاز به شهرستان گراش تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ یکم مرداد ماه،جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی شهرستان با هدف توزیع اعتبارات از محل دو درصد نفت و گاز در ساعت ۹:۳۰ دقیقه در محل فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه فرودی فرماندار، مهندس کشکولی مسئول بودجه‌ی استان، جمشیدی کارشناس بنیاد مسکن و مسئولین ادارات حضور داشتند.

فرودی با خیرمقدم به حاضرین گفت: «پنج میلیارد و هشتصد و شصت و هشت میلیون تومان مجموع اعتباری که در سال گذشته داشتیم اما امسال بودجه‌ای که در مجموع تصویب شده است مبلغ هفت میلیارد و شصت و چهار میلیون تومان است که می‌توانیم بگوییم شاهد رشد بیست درصدی تصویب بودجه  بوده‌ایم اما از کل اعتبارات تصویب شده، سه میلیارد و صد و هفتاد و چهار میلیون تومان به شهرستان گراش اختصاص یافت.»

او در ادامه تصریح کرد که؛« این میزان اعتبار بین مرکز شهرستان، بخش مرکزی و دهستان فداغ، خلیلی و بخش ارد به صورت متوازن و عادلانه توزیع خواهد شد و قسمتی از مبالغ نیز به صورت عمومی و به همه‌ی گروه‌ها تعلق می‌گیرد که در این زمینه می‌توان به کمک به خانه‌ی بهداشت، کمک به پایگاه مقاومت و ترویج کشاورزی و … اشاره کرد.»

فرماندار شهرستان همچنین در این جلسه گفت:«بعضی از ادارات که از محل دو درصد نفت و گاز بودجه‌ای به آن‌ها تعلق نگرفته، میزان اعتباری را از محل تملک و دارایی دریافت خواهند کرد.»

farmandari4فرودی از مسئولین ادارات خواست تا در طول سال برای جذب بودجه اقدامات لازم را انجام دهند و با آینده‌نگری در طرح‌های عمرانی از جمله خرید زمین و برخورد با تغییر کاربری‌ها مشکلات موجود را کاهش دهند.

بعد از او کشکولی مسئول بودجه‌ی استان، لیست پروژه‌ها و مبالغ در نظر گرفته شده برای هر کدام از این پروژه‌ها در سطح شهرستان، اعلام کرد.

پورشمسی مسئول سازمان تبلیغات در این جلسه از اختصاص نداشتن بودجه به این سازمان گله کرد و کشکولی در جواب به او گفت:«اداراتی چون نیروی انتظامی، دادگستری و سازمان تبلیغات مشمول اعتبارات دو درصد نفت و گاز نمی‌شوند و منع قانونی دارد.»

مهروری رئیس آموزش و پرورش شهرستان نیز پیشنهاد داد مبلغی به تعمیر ساختمان آزمایشگاه مرکزی اختصاص یابد که چون ساختمان‌های خیرساز در اولویت تعمیر قرار دارد با این پیشنهاد نیز مخالفت شد.

نورسته مسئول آبفای روستایی با توجه به مشکلات کم‌آبی و بی‌آبی موجود، میزان اعتبار تخصیص یافته به این اداره  را برای حل و از بین بردن مسائل کافی ندانست.

طاهری، مسئول اداره‌ی تعاون کار و رفاه با اشاره به افتتاح این اداره در روز‌های آتی از تعلق نگرفتن بودجه به این اداره گله کرد که مسئول بودجه‌ی استان در این جلسه قول بررسی موضوع را به او داد.

بخشدار ارد، رییس اداره‌ی میراث فرهنگی و مسئول اداره‌ی بهداشت و درمان و آبفای شهرستان از دیگر کسانی بودند که مسایل و مشکلات خود را در این جلسه بیان کردند.

farmandar5