بستن

فرماندار: روابط عمومی‌ها خدمات دولت را به مردم بگویند

گریشنا: جلسه مشترک فرماندار با مسئولین روابط عمومی‌‌ ادارات گراش ۱۶ روز پس از روز ارتباطات برگزار شد.

به گزارش گریشنا روابط عمومی‌های ادارات شهرستان گراش دوشنبه ۱۲ اردیبهشت در سالن فرمانداری گراش گردهم آمدند. این جلسه قرار بود ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شود. اصغر فرودی فرماندار گراش درباره هدف از برگزاری جلسه گفت: « هدف از این جلسه اول خستگی نباشید به عزیزان. بعد مرور وظایف روابط عمومی‌ها و سوم این است که برای پیشرفت روابط عمومی برنامه ریزی کنیم.»

فرماندار گراش اشاره کرد در ابندای دوره خدمت مدتی وظایف روابط عمومی را بر عهده داشته است و گفت:«وظیفه روابط عمومی‌ها دو طرفه است که باید تعادل خود را حفظ کنند. شما از یک طرف باید نظر، خواسته‌ها و دیدگاه‌های مردم را به دستگاه و رییس آن منعکس کنید که در این فسمت روابط عمومی ها ضعیف عمل می‌کنند. از طرف دیگر باید سیاست‌ها و دستور العمل‌ها را به سمع و نظر مردم برسانید.»

۸۲ درصد بودجه‌ها، دولتی بوده استfarmandari200

فرماندار گراش بخشی از وظایف روابط عمومی‌ها را انعکاس خدمات دولت دانست: «این تصور در گراش و مناطق جنوبی وجود دارد که هر کاری اینجا شده است مردم انجام داده اند در حالی که این تصور غلط است. ده میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان در سال گذشته پروژه در گراش به بهره برداری رسیده است. برای انجام این امور عمرانی ۱۸ درصد بودجه‌های مردمی بوده است و ۸۲ درصد بودجه دولتی. آیا این جفا به دولت نیست؟ البته آتچه دولت انجام می‌دهد وظیفه است ولی کار خیرین ایثار است. همین ۱۸ درصد هم نسبت به شهرهای دیگر زیاد است. این ۸۲ درصد در بدترین شرایط ۲۰ سال اخیر بوده است و مثلا در بعضی پروژها تنها ۲۰ درصد از بودجه محقق شده است.»

فرماندار بر تبین برنامه‌های دولت از سوی روابط عمومی‌ها تاکید کرد: «‌روابط عمومی‌ها خط ارتباط دولت با مردم هستند و توقع است که حقوق بگیران دولت از سیاست‌های کلی نظام دفاع کنند و آن را برای مردم تبین کنید. من و شما مجری سیاست‌های دولت هستیم و حتی اگر مخالف نظر شخصی ماست باید دفاع کنیم.»

صحبت‌های فرماندار با تشکر و گلایه از روابط عمومی‌ها به پایان رسید: «گلایه‌ای که من دارم این است گاهی در ادارات شما کار انجام شده را منعکس نمی‌کنید. امام فرمودند کارها را به مردم بگویید. این ریا و تظاهر نیست.»

بعد از فرماندار نوبت به اسپرجانی بخشدار مرکزی گراش رسید. اسپرجانی روابط عمومی‌ها را به عنوان چشم و گوش ادارات خواند.

فیروز زارع مسئول روابط عمومی فرمانداری گراش به خواندن بیانیه انجمن روابط عمومی‌ها در سال ۱۳۹۳ اکتفا کرد تا در فرصت یک ساعته جلسه نوبت به گلایه و پیش‌نهادهای روابط عمومی ادارات برسد. جعفر یوسفی عضو شورای شهر گراش و روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) پیش‌نهاد ساخت تلویزیون شهری را مطرح کرد. یوسفی گفت: «بخشی از مشکلات سخت‌افزاری است. بسیاری از ادارات حتی یک دوربین هم به عنوان ابزار کار خود ندارند.»

مهدی خوشبخت روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش گفت: «بر اساس بخشنامه وزارتخانه مسئولین روابط عمومی نباید پست دیگری هم داشته باشند اما در هیچ کدام از ادارات این مساله رعایت نمی‌شود.» خوشبخت همچنین خواستار آموزش روابط عمومی‌ها شد.

حجت عابدی روابط غمومی شورای شهر گراش و حاجی‌زاده و آهنی خبرنگاران آزاد واحد مرکزی خبر از جمله کسانی بودند که فرصت بیان دیدگاه‌های خود را پیدا کردند.

محمد خواجه‌پور سردبیر افسانه گراش در توصیه به روابط عمومی‌ها گفت: «روابط عمومی‌ها اگر به ارزش‌های خبری توجه کنند خبر آنان بهتر دیده می‌شود. وجود آمار و ارقام در خبر، خاص بودن و شگفتی، تضاد و برخورد از جمله مهمترین ارزش‌های خبری است که می‌تواند جذابیت خبر را بالا ببرد. خبری که در پاسخ به نیازهای خبری باشد بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد.»

بخش پایانی برنامه تقدیر از روابط عمومی‌های برتر بود. خواجه‌پور در مورد این انتخاب گفت: «این انتخاب کلی برترین‌ها نیست بلکه در نشریه افسانه و سایت گریشنا از این فرصت استفاده کرده‌ایم تا از کسانی که همکاری بیشتری با ما داشته‌اند تقدیر کنیم.»

سایت گریشنا با تقدیر از همکاری حجت عابدی و روابط عمومی‌های شهرداری، علوم پزشکی و سازمان تبلیغات هدایای روز روابط عمومی را به سه نفر اهدا کرد. (معرفی در گریشنا) مهرداد بدیع‌زادگان از اداره آموزش و پرورش،‌ مرتضی موغلی از اداره ورزش و جوانان و باقر شکاری از پایگاه امداد جاده‌ای هلال‌احمر افرادی بودند که از آنان تقدیر شد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

6 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top