بستن

چشم لارستان به آب خلیج فارس

گریشنا : فرماندار ویژه لارستان می‌گوید طرح انتقال آب از دریا و بندر خمیر به لارستان در دست بررسی است. این مهم‌ترین نکته در گفتگوی نجیب‌زاده با خبرگزاری تسنیم است.

Najibzadeh

علی اکبر نجیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار کرد: در لارستان مشکلاتی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به مشکل کمبود آب اشاره کرد.

نجیب زاده با بیان اینکه رفع مشکل کمبود آب در لارستان در حال پیگیری جدی توسط نماینده لارستان است، خاطرنشان کرد: قرار است برای حل مشکل کم‌آبی، آب دریا از بندر خمیر و بندرعباس به لارستان منتقل شود.

وی با بیان اینکه این کار پرهزینه است و برای تامین اعتبار آن نیازمند همکاری دولت و سرمایه گذاران هستیم، افزود: با منابع آب موجود در لارستان و از طریق جلب اعتماد مردم می‌توان بعضی صنایع کوچک را راه‌اندازی کرد.

فرماندار لارستان بیان کرد: برای گرفتن اعتبار لازم برای اجرای این طرح لازم است وزارت نیرو و مسئولان را متقاعد کنیم که این طرح توجیه اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر حمایت مسئولان نیازمند جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم، تصریح کرد: البته این طرح یک فرایند طولانی مدت، اما اساسی و زیربنایی است که حمایت و همکاری دولت می‌تواند سبب تسریع روند آن شود.

بوروکراسی اداری و مشکلات سرمایه‌گذاران در لارستان حل شود

نجیب‌زاده بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در صنایع و بوروکراسی اداری را از دیگر مشکلات لارستان دانست و تصریح کرد: باید با جلب اعتماد سرمایه‌گذاران آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری ترغیب کرد.

وی افزود: هیچ کس به سبب عرق به وطن و احساسات سرمایه‌گذاری نمی‌کند و باید اطمینان داشته باشد که یک طرح صرفه اقتصادی دارد و با ورود به یک صنعت می‌تواند از منافع اقتصادی آن بهره ببرد سرمایه‌گذاری می‌کند.

فرماندار لارستان با بیان اینکه علاوه بر کارخانه‌ها و صنعت،  نبود راه‌‌آهن از دیگر مشکلات لارستان است، بیان کرد: باید زیرساخت‌ها را آماده کرد تا در بحث راه‌آهن  به سرنوشت صنعت دچار نشویم.

 اعتبارات کم، سبب کم‌توجهی به راه‌های لارستان شده است

وی درباره مشکل راه‌ها و جاده‌های شهرستان لارستان بیان کرد: ما در بحث راه‌ها و جاده‌ها از بسیاری از شهرستان‌های هم‌جوار خود عقب‌تر هستیم و در مورد راه‌های لارستان کم لطفی شده است.

نجیب‌زاده راه حل این مشکل را حساس کردن مسئولان برای تلاش بیش‌تر در این منطقه دانست و عنوان کرد: با جلساتی که با مسئولان داشتیم تا حدودی این حساسیت را ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که باید توجه بیش‌تری به جاده‌های لارستان شود، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل محدودیت اعتبار اختصاص یافته به جاده‌ها دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم به جاده‌ لارستان سر وسامان دهیم می‌توانیم در زمینه جلب سرمایه تاثیرگذار باشیم، گفت: سرمایه‌گذاران اغلب در مناطق جنوبی به دلیل دریافت تسهیلات مناسب، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاری بیش‌تری انجام می‌دهند.

فرماندار لارستان خاطرنشان کرد: اگر سیستم بانکی یاری کند و ادارات کم‌تر سخت‌گیری کنند ما آماده‌ایم که طرح‌هایی که توجیه اقتصادی دارند را به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم، زیرا گاهی ممکن است اطلاعات سرمایه‌گذار در مورد طرح‌هایی که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند کم باشد.

نجیب‌زاده با بیان اینکه علاوه بر معرفی طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری، خود سرمایه‌گذاران نیز در این رابطه تحقیق می‌کنند، بیان کرد: مهم این است که زیرساخت‌ها را آماده کنیم و اگر زیرساخت‌ها آماده شود، خود سرمایه‌گذاران حاضر به همکاری هستند.

 وی با بیان اینکه این طرح برای کل مجموعه استان فارس مقرون به صرفه و سود‌آور است، عنوان کرد: علاوه بر بخشدار‌ها، وزارت صنعت، معدن وتجارت باید با قدرت بیش‌تری در این زمینه ورود پیدا کنند.

سرمایه‌گذاران لارستان برنامه های دراز مدت داشته باشند

فرماندار لارستان با بیان اینکه سرمایه‌گذاران لارستان بیش‌تر به دنبال کار‌های زود بازده و کوتاه مدت مثل ساختمان‌سازی و به طور کلی تجارت هستند، بیان کرد: در این زمینه همه تقصیر‌ها متوجه دولت نیست و سرمایه‌گذاران باید در این زمینه بیش‌تر همکاری کنند.

نجیب‌زاده با بیان اینکه بودجه لارستان هنوز ابلاغ نشده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه بودجه بعضی شهر‌های هم‌طراز لارستان از این شهرستان بیش‌تر است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات لارستان تصویب مصوبه برای راه‌اندازی مراکز آموزش عالی بوده، گفت: اخیرا با تلاش نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی  و دیگر مسئولان در لار دانشگاه دولتی راه‌اندازی شد.

فرماندار لارستان با بیان اینکه باید پیش از این در لارستان دانشگاه راه‌اندازی می‌شد و این تاخیر سبب ضرر لارستان شد، گفت: مردم برای ساخت دانشگاه یاری کرده و این دانشگاه راه‌اندازی شد، اما این دانشگاه جوابگوی نیاز منطقه نیست و باید رشته‌های بیش‌تری در این دانشگاه تدریس شود.

لزوم توجه بیشتر به مسائل فرهنگی در لارستان

نجیب زاده با بیان اینکه در لارستان و مناطق جنوبی باید توجه بیش‌تری به مسئله فرهنگ شود، بیان کرد: اداره ارشاد لارستان بیش از یک سال است که به صورت سرپرستی و با ۳-۲ کارمند اداره می‌شود.

وی با اشاره به قدمت شهرستان لارستان گفت: لار نزدیک به صد سال سابقه تاسیس فرمانداری و نزدیک به هشتاد سال سابقه تاسیس شهرداری دارد و باید به مسائل فرهنگی و  اداره ارشاد شهرستانی با این قدمت توجه بیش‌تری شود.

فرماندار لارستان  با اشاره به مشکل سوخت در تولید کارخانه سیمان لارستان، افزود: اداره گاز به کارخانه سیمان لارستان قول مساعدت و همکاری در این زمینه  داده است.

نجیب زاده با اشاره به وضعیت نامناسب فاضلاب شهری در لارستان، بیان کرد: در ۱۴ شهرستان استان فارس که فاضلاب شهری نداشته‌اند یا طرح فاضلاب شهری اجرا شده یا در اولویت اجرا است که متاسفانه شهرستان لارستان جزء این ۱۴  شهر نیست.

وی خواستار یاری بیش‌تر مسئولان و سرمایه‌گذاران خصوصی برای رفع مشکلات شهرستان لارستان شد.

6 نظر

  1. جناب آقای نجیب زاده
    در صد گفته چون نیم کردار نیست.
    این شعارها چند دهی است که مسوولان سر میدهند. متأسفانه هیچ اتفاق خاصی در حوزه سرمایه گذاری در منطقه رخ نداده و نیروی کار منطقه همه مهاجرت کرده اند.
    بنده چند توصیه به حضرتعالی دارم:
    ۱- لطفاً دست از این همه لارستان لارستان گفتن بردارید و بچسبید به عمل گرایی – کار و توسعه منطقه. ما همه آباء و اجداد لارستان را می شناسیم.
    به قول شاعر: مشک آن است که ببوید، نه آنکه عطار بگوید.
    ۲- دست از سیاسی کاری و تنگ نظری و جهت دار عمل کردن در حوزه سرمایه گذاری بردارید.
    ۳- به نیروهای بعضی از ادارات آموزش دهید که دست از شیطنت در حوزه سرمایه گذاری بردارند و دکان رشوه گرفتن خود را تعطیل کنند و حقوق سرمایه گذار و ارباب رجوع را محترم بشمارند.
    لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر به امور اقتصادی و سرمایه گذاری مرکز استان مراجعه فرمایید تا متوجه عملکرد جهت دار و بیلان کار بعضی از ادارات لارستان باشید.

  2. من این اقارو خوب می شناسم ، خیلی خوب ، همسایمون بودن . از پاکی و راستی هیچ چیز کم ندارن،مثل کسانی که دنبال پست و مقامن و تو مملکتمون کم هم نیستند کار نمی کنند و حرفشون رو می زنند ، امیدوارم همه بتونن کمکشون کنند که به لاری های عزیز هم زندگی شیرین باشه ،چون یک دست صدا نداره و ایشون تنها نمی تونن کاری کنن ! اینو هم بگم ایشون مثل ادم هایی که می دانم و می دانید به فکر چاپلوسی و پست و مقام نیستند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top