بستن

تعاونی مسکن بهزیستی در مرحله خرید زمین است

گریشنا:تعاونی مسکن بهزیستی در حال طی کردن مراحل قانونی و روال اداری با خرید زمینی حواشی بلوار فلسطین پشت آهن‌فروشی ۱۱۰، صدو‌هشتاد عضو خود را خانه‌دار خواهد کرد.

امیرحشمتی رئیس تعاونی مسکن بهزیستی در گفتگو با خبرنگار گریشنا گفت:پانصد و دوازده نفر در طرح تامین مسکن مددجویان و معلولان بهزیستی ثبت‌نام کردند که از این تعداد بر اساس امتیاز‌بندی‌ و در نظر گرفتن اولویت ۳۰۸ نفر واجد‌الشرایط انتخاب شدند و پس از تعیین و اعلام موقعیت زمین خریداری شده در حواشی بلوار فلسطین، ۱۸۰ نفر متقاضی شرکت در این طرح شدند و دهم  تا بیست‌وپنجم اردیبهشت ماه فرصت واریز وجه نقدی برای اعضایی که در اولویت‌بندی رتبه آوردند در نظر گرفته شد، البته این تعداد نیز متغییر است و امکان انصراف بعضی از متقاضیان وجود دارد.

امیر حشمتی در ادامه می‌گوید:سرانه‌ی تامین مسکن برای مددجویان و معلولین تحت پوشش بهزیستی ۶۲ واحد در قالب طرح ۹۹ ساله‌ی مسکن مهر در نظر گرفته شدو ۶ قطعه زمین از سهمیه‌ی مسکن مهر از سوی اداره‌ی مسکن و شهرسازی برای اجرای این طرح به تعاونی مسکن بهزیستی تحویل داده شد اما این ۶ قطعه زمین دولتی نمی‌توانست متقاضیان تعاونی مسکن بهزیستی را تامین کند و با اعلام توقف طرح مسکن مهر در دی ماه سال گذشته در حال حاضر واگذاری اراضی دولتی نیز از سوی اداره‌ی راه و شهرسازی امکان‌پذیر نیست و برای تامین مسکن افرادی که از قبل عضو تعاونی مسکن بهزیستی بودند پروژه‌ی زمین خودمالکی که نیازمند تهیه‌ی زمین از بخش خصوصی بود را دنبال کردیم.

پس از ارزیابی زمین‌هایی در نقاط مختلف شهرستان با توافق‌های انجام شده زمینی پشت آهن‌فروشی ۱۱۰ به مساحت چهار هزار متر برای اجرای پروژه‌ی خودمالکی خریداری شد. طی تماسی که با مهرابی رییس اداره‌ی راه و شهرسازی در رابطه با این پروژه داشتیم او می‌گوید:« فعلا به صورت رسمی در جریان خرید این زمین نیستیم اما در جلسه‌‌ی اداری که در فرمانداری داشتیم، رییس اداره‌ی بهزیستی گراش صحبت‌هایی در مورد خرید زمین به صورت خصوصی از آقای سلیمی برای اجرای اولین پروژه‌ی خودمالکی در شهرستان گراش داشتند.»

رئیس تعاونی مسکن بهزیستی در ادامه‌ی توضیحات خود بیان می‌کند که؛ ۳۰ تا ۴۰ درصد از هر پروژه‌ی ساختمانی برای اعضای تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شده است و ۶۰ تا ۷۰ درصد دیگر عامه‌ی مردم، اعضایی که عضو کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) و بنیاد شهید هستند تشکیل می‌دهند و دولت در زمینه‌ی اجرای این طرح فقط برای افراد تحت پوشش بهزیستی، با تعاونی مسکن بهزیستی همکاری و مشارکت دارد.

امیر حشمتی در جواب به سوال ما در مورد تاریخ شروع اجرای فاز اول پروژه گفت؛«بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده حدود پنج ماه دیگر فاز اول پروژه اجرا خواهد شد. و در مورد ابعاد واحد‌ها و تعداد طبقات هر ساختمان در حال رایزنی و مکاتبه با مسولین هستیم که به محض قطعی شدن،نتایج و اطلاعات را از طریق برگزاری جلسات و همکاری با سایت و نشریات محلی در اختیار مردم قرار خواهیم داد همچنین به زودی و در چند روز آینده نیز با برگزاری مجمع عمومی اعضا را در جریان روند اجرای پروژه قرار می‌دهیم.»

او در پایان با انکار شایعات پخش شده در مورد این تعاونی گفت:«سرعت گرفتن و به موقع به ثمر نشستن این پروژه حمایت‌های تجربی و مالی مسولین و خیرین را می‌طلبد.»

Maskan Mehr
عکس مربوط به این خبر نیست

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

10 نظر

  1. بهزستی ارد یا گراش. اراءه گزارش کار از ادارات بخواهید ولی واقیعت را برای مردم بگن. توی چارت سازمانی اداره بهزستی چرا جای گراشی ها خالی است
    چند نفر از ارد به کار گرفته شدند البته از این مورد ناراحت نیستیم ولی عدلت هم اجرا بشه خوبه.

  2. خوبه مسولین پاسخ گوی عمکلرد خود باشند. انتظار میرفت تا با روی کار امدن شورای چهارم کمی از این دغدغه مردم کاهش یابد. اما نه تنها درست نشد بلکه مردم در انتظار بیشتری به سر میبرند. چرا در شهرستان گراش اهداف به فراموشی سپرده شده است. مثلا اداره تبلیغات اسلامی ریسش داره برای امام جمعه شدن یکی از شهر ها اماده میشه و این اداره در غباری از بی توجهی به سر میبرد. یا اداره ارشاد چرا باید برای این اداره ماشین سمند خریداری شود مگر پول خیرین عزیز که همواره یاور مردم گراش بودند از جیب خلیفه است. یا اداره اوقاف چقدر باید صدای مردم در بیاد توی این شهر که یک مسول به داد مردم برسه. همش بر مبنای شعار حرکت کردن درست نیست باید عملی کار کرد. اعضای شورای شهر که از تعدادیشان از نیروهای کاردان هستند به این امر توجه کنند تا دیر نشده خوب است پاسخی برای سوالات مردم پیدا کرد. حیف سادگی مردم گراش است که تعدادی بخواهند از ان سو استفاده کنند. اداره بنیاد مسکن میتواند نیروی گراشی بگیرد بنیاد شهید ام به همین شکل چرا این ها شبانه نیرو میگیرند و به بومی ها هیچ توجه ای نمیشود. چرا نیروها بیشتر وقتشان بیرون از گراش هستند به دلیل غیر بومی بودنشان مجبور هستند در هفته و روزانه مصافتی را طی کنند که ان وقت و زمان به راحتی میشود وقف مردم کرد. امیدواریم امام جمعه محترم مسولین شهر به فکر باشند

  3. با سلام لطفا تحقیق نماییدکه آیا اقداماتشان اصولی و رسمی است؟چون نه اداره مسکن و شهرسازی و نه فرمانداری به غیراز مسکن مددجویان بهزیستی را تایید نکرده اند.خدای نکرده اگر کلاه برداری شدچه ارگانی و چه کسی پاسخگوست؟ریئس بهزیستی پاسخ مردم را خواهد داد؟آیا مخواهند از پول افراد بعد در اولویت برای نفرات با اولویت بالا خانه برای مددجو درست کنند؟نفری حدود ۶۰۰۰۰۰۰تومان فعلا در خواست شده است؟پس آورده دولت و بهزیستی چه می شود؟
    امیدوارم مثل مسکن مهربسیجیان و طلاب یا بدتر ازآن نشود.لطفا گزارشی در خصوص مسکن مهربسیجیان و طلاب تهیه بفرمایید.

  4. سلام تاجایی که اطلاع دارم این تعاونی ربطی به بهزیستی نداره فقط شصت واحد اون مربوط به بهزیستیه بقیش افراد عادی ثبت نام کردن.لطفا از اسم بهزیستی سو استفاده نشه.بعدشم چهار هزار متر برا دویست واحد کافیه؟واقعا خنده اوره.اصن این تعاونی فرمانداری.شورا.بهزیستی یا حتی اداره کار تایید کرده که دارن پول شش یا بعضا چهارده میلیون میگیرن؟لطفا ریسس بهزیستی توضیح بده.خدانکرده سو استفاده از پول بی گناه مردم نشه.

  5. با عرض سلام و خسته نباشید.
    هیچ نگرانی نداشته باشید وقتی هیچ کدام از مسئولان فرمانداری و راه و شهرسازی خبری از این طرح ندارند و فقط دو کارمند معمولی اقدام به نام نویسی کرده اند.
    هیچ تضمینی هم‌وحود ندارد چون اینجا گراش هست‌و مردم همه قابل اعتماد…
    فقط چند سوال از بانیان این امر نیک:
    ۱. کدام زمین؟ و با کدام پول؟ فقط آورده ای اعضا؟
    ۲. با کدام تضمین اقدام به جمع اوری این مقدار سرمایه نموده اید؟
    ۳. کدام ارگان از عملکرد شما خبر دارد؟ فرمانداری؟راه و شهرسازی؟اداره تعاون؟ یا ارگانی دیگر؟
    دیگر سوالات بماند.
    بدون دغدغه بعد از چند مدت تمام این پولها به اعضا بازگردانده خواهد شد دلیل نمیخواد فقط بهانه میشود ک زمینی برای این کار خیر پیدا نشد و هرکدام که روی ان دست گذاشتیم مبلغ زیادی پول میخواست!!!

    مردم باز شما چرا؟ همیشه دنبال سود بیشتر هستین؟؟؟

    یا حق

  6. در مورد مسکن طلاب و بسیجیان خدمت شما عرض شود که:
    طلاب: با بهترین کیفیت و کمترین زمان ممکن ساخته شد و جای هیچگونه بحثی هم ندارد.مسکنی که با امکانات ویژه حمل مصالح میشد با کمترین زمان. تنها بنایی بود ک با لودر کاشی و تمام مصالح به طبقات بالا حمل میشد. نترسید هیچ مصالحی پایمال نشد.طلاب عزیز در موقع خواب دست از دعا برندارید خدا رو چه دیدی یه اهان از طبقه اول به طبقه همکف میرسی.
    از اقای بانی هم کمال رضایت داریم و امیدوارم با خوشبختی زندگی کنید.

    بسیجیان: این مسکن چشم بصیرت میخواد دیده شود. با این که چندین سال از ساخت ان میگذرد نمیدانم چرا مردم در ان ساکن نمیشوند.
    این مسکن قبل از مسکن مهر شروع به کار شده ولی حال کجاست؟
    در مسکن مهر آدمها بدنیا امدند. مردند. ازدواج کردند. طلاق گرفتن و… اما این مسکن بسیجیان هنوز دارد زیر آفتاب برنزه میکند تا از دنیا مد عقب نماند.

  7. ۹۰ درصد طلاب مجبور شدند به دلایلی که پیمان کار سیاست کاری خود میداند.خانه ها و سهم خود را از مسکن با قیمت کم بفروش برساند . برخی از این امتیاز توسط پیمان کار خریداری شد. این مسکن قرار بود دو ساله ساخته شود یعنی سال ۷۸ کلنگ زنی شد و قرار شد دوسال بعد تحویل شود که متاسفانه هنوز این مسکن ها تحویل متقاضی نشده است. فقط فاز اول و فاز دوم ام بصورت نیمه تمام است.چرا نظارتی در این باره نیست خدا اگاه است. حیف که مجال خیلی از حرف ها نیست فقط با چند نفر متقاضی این طزح طلاب گفتگو کنید دیگر میفهمید که چه شیر تو شیری شده است. خدا خیرشان ندهد که اینگونه کردند . و خدا از کسانی نگذرد که مسول بودند و باید پیگیر و ناظر بودند که نه پیگیری کردند و نه نظارت کردند. البته توی گراش خیلی از این بی توجهی ها است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top