بستن

مرور سال ۹۲ در بیست و ششمین شماره افسانه گراش

گریشنا: شماره ۲۶ نشریه افسانه گراش با مروری بر مهمترین وقایع سال گذشته منتشر شد.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ شماره ۲۶ نشریه در مطبوعاتی‌ها و فروشگاه‌های گراش توزیع شد. تیتر نخست این شماره و  خبر صفحه دوم به سفر استاندار به گراش اختصاص دارد. در این سفر از ۷۰ درخواست مطرح شده، ۳۸ مورد در جلسه شورای اداری و برنامه‌ریزی مصوب شد. خواجه‌پور سردبیر افسانه گراش در سرمقاله این شماره صرف مصوبه را کافی نمی‌داند و معتقد است: «این تنها مختص دولت گذشته نیست با توجه به تنگناهای بودجه‌ای سازمان‌های دولتی مصوبات دولت جدید نیز برای اجرایی شدن نیازمند پیگیری فراوان است.»

در گفتگوی این شماره سرگرد حمید مفتاح فرمانده ناحیه مقاومت بسیج روبه‌روی نشریه افسانه نشسته است. سرگرد مفتاح در این گفتگو وظایف گوناگون سپاه و بسیج تشریح کرده است. فعالیت‌های عمرانی برجسته‌ترین بخش عملکرد بسیج در سال گذشته بوده است. مفتاح در مورد موضع سپاه در مورد دولت روحانی می‌گوید:‌«موضع سپاه موضع مقام معظم رهبری است. اگر جایی حضرت آقا انتقاد کنند، سپاه هم انتقاد می‌کند؛ اگر تایید کنند، سپاه هم تایید می‌کند. از روز اول فرمانده کل سپاه نفر اولی بود که بعد از رای آوردن ایشان پیام تبریک فرستاد و اعلام کرد.»

Gerash1392

بخش عمده‌ای از مطالب این شماره به مرور سال ۹۲ اختصاص دارد. فاطمه یوسفی در تماس با ادارات گزارش عملکرد سال گذشته را از آنان گرفته است. غفوری هم مروری بر درگذشتگان سال ۹۲ دارد. در یک نمایه مهمترین خبرهای ۱۲ ماه سال ۹۲ مرور شده است. محود آذرآیین نیز آب و هوای و باران را در سال ۹۲ رصد کرده است.

دو صفحه این شماره به فوتبال اختصاص دارد. ابوالحسن محمودی ابتدا عملکرد تیم‌های فوتبال را در مسابقات استانی و کشوری بررسی کرده است و بعد به سراغ مدیران تیم‌های فوتبال رفته است و مشکلات هیات فوتبال در سال گذشته را بررسی کرده است. مدیران تیم‌های از عدم برگزاری مسابقات در سال گذشته گله دارند.

گزارش‌ها شماره ۲۶ در حوزه‌های گوناگون است. راحله بهادر در یک زندگی گفتگویی دارد با محمد رزمان که تاکنون ۱۳ عمل جراحی را از سر گذرانیده است. فاطمه ابراهیمی به سراغ عمه فاطمه پیرزنی از عشایر رفته است. یک جوان که در چهارده سالگی مرتکب قتل شده بود دو ماه پیش سرانجام اعدام شد، گزارشی از این واقعه در صفحه ۱۰ نشریه منتشر شده است.

صفحه طنز این شماره بیشتر در قالب نقیضه تاریخی است و نویسندگان افسانه یقه نادرشاه افشار و ادیسون را گرفته‌اند.

با توجه به حجم زیادی مطالب، از این شماره در مطالب طولانی با درج بارکد و نشانی اینترنتی خوانندگان به سایت گریشنا ارجاع داده می‌شوند.

این شماره نشریه افسانه در مطبوعاتی‌های گراش به همراه شماره ویژه هفته سلامت منتشر شده است. این شماره (۲۶) و شماره‌های ۲۴ (+) و شماره ۲۵ (+) نشریه را می‌توانید از گریشنا دانلود کنید.

Afsaneh26

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top