بستن

بنیاد پیشگیری از سرطان راه‌اندازی می‌شود

گریشنا: نصب تابلوی «بنیاد پیشگیری از سرطان» در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع)، نویدبخش شروع به کارِ کاملِ این مرکز درمانی در آینده‌ای نزدیک است.

 Bonyad Saratan

دکتر بهمنی: جوابی به آمار بالای سرطان

دکتر میرزاخلیل بهمنی، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش، در گفتگو با خبرنگار گریشنا می‌گوید: «این بنیاد، یک مرکز درمانی و زیرمجموعه بیمارستان امیرالمومنین (ع) خواهد بود. بدین ترتیب که درمان سرطان در این بنیاد انجام خواهد شد، و تحقیقات سرطان در دانشکده و مرکز بیماری‌های خاص که به زودی راه‌اندازی می‌شود صورت خواهد گرفت.»

دکتر بهمنی در خصوص لزوم راه‌اندازی این بنیاد، به آمار بالای سرطان در گراش اشاره می‌کند: «می‌توان گفت که آمار سرطان در منطقه و مخصوصا در گراش، بالاتر از جاهای دیگر است. هر چند هنوز آمار دقیقی در این زمینه در دست نیست، و باید منتظر یک بررسی کامل و دقیق در این زمینه بمانیم تا علل این مساله را هم پیدا کنیم.»

دکتر عبداللهی: پیشگیری و آموزش در اولویت

به گفته دکتر بهمنی، دکتر احمد عبداللهی که دوره‌ی فوق تخصص جراحی سرطان را تا چند ماه دیگر به اتمام خواهد رساند، پیگیر راه‌اندازی این بنیاد در گراش بوده است. دکتر عبداللهی در گفتگو با خبرنگار گریشنا، تاکید می‌کند که این مرکز فقط مختص گراش نیست. او توضیح می‌دهد: «طبق هماهنگی با دکتر ایمانیه، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این بنیاد قرار است با عنوان بنیاد پیشگیری از سرطان جنوب فارس، و با مرکزیت گراش و لار فعالیت کند. قصد ما این است که به بیماران تمام منطقه، و حتی بیماران کشورهای حاشیه خلیج فارس، در این مرکز خدمات ارائه کنیم.»

دکتر عبداللهی در خصوص اولویت‌های این بنیاد به خبرنگار گریشنا می‌گوید: «اولویت ما پیشگیری از سرطان و تشخیص زودرس سرطان است. بعد از بیست سال فعالیت در زمینه پیشگیری و درمان سرطان، می‌توانم به قطعیت بگویم که جراحی هنر نیست، بلکه پیشگیری از سرطان هنر است. هدف مهمی که در این بنیاد و در طرح‌های آینده پیگیری خواهیم کرد، بحث آموزش است، چه برای پزشکان متخصص، و چه برای مردم، تا سطح آگاهی جامعه نسبت به سرطان بالا برود. این آموزش، تاثیر بسیار زیادی بر سطح ابتلا به سرطان و پیشگیری و درمان آن خواهد داشت.»

دکتر عبداللهی می‌گوید فعالیت‌های این بنیاد به صورت مقدماتی شروع شده است: «چند خانم به مدت یک ماه در کلینیک سرطان پستان در شیراز تحت نظر خودم آموزش دیدند، و هم‌اکنون کار معاینه‌ی خانم‌های مراجعه‌کننده را انجام می‌دهند و موارد خاص را به من گزارش می‌کنند.» گفتنی است که سرطان سینه یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در منطقه است. دکتر عبداللهی اضافه می‌کند که تا دو ماه دیگر با خریداری و نصب دستگاه اندوسکوپی، این فعالیت‌ها وارد فاز جدیدی خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که به مردم‌دوستی معروف است و نمی‌خواهد از زادگاه خود دور باشد، برنامه‌های بلندمدتی نیز برای پیشگیری از سرطان دارد: «در بلندمدت، تاسیس یک مرکز بزرگ و بسیار مدرن بر اساس استانداردهای جهانی به نام «باغ آنکولوژی» را در برنامه داریم. این باغ شامل بخش‌های مختلفی است که در هر بخش، یک نوع از سرطان مورد درمان قرار می‌گیرد. آموزش و پیشگیری، و بازپروری نیز از دیگر بخش‌های این مرکز خواهد بود. این کاری است که امروزه در آمریکا انجام می‌شود، و همه نوع خدمات را، چه درمانی، چه آموزشی و چه روحی و روانی، به بیماران سرطانی و کل جامعه عرضه می‌کند. نظر بسیار مثبت خیرین و قول مساعد آنها برای خریداری تجهیزات نیز انگیزه‌مان را برای پیگیری این برنامه بیشتر کرده است.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

9 نظر

  1. خدا قوت….ولی ترخ خدا طوری باشه که حالا این مرکز مشترکه مث دانشگاه بعدا برسر جا مکان نامش دعوا نکنن برادران لاری این اقای ایمانیه اصلا افکارش مشخص نیست مسول بهداشت استان هست یا مسول………

  2. خدا قوت… دست همه ی عزیزان که برای بیمارستان گراش زحمت میکشند درد نکنه… خدا سایه ی دکتر عبدالهی عزیز از سر ما مردم گراش کم نکنه

  3. کلنگشو در لار زدین .دکترای لاری خودتون رو هم بکار بگیرین .چون جناب دکتر عبدالهی در همین گراش قراره بیمارانشون رو ویزیت کنن. حالا میتونی برای مشکلت بیای گراش .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top