بستن

شوخی، شوخی با خفاش شب هم شوخی

گریشنا:شوخی خفاش شب، عامل ایجاد التهاب و از بین رفتن آرامش در شهرستان بندرعباس و منطقه‌ی جنوب استان فارس شد و نیروی انتظامی در حال ردیابی عاملان اصلی پخش این شایعه است.khofash4

به احتمال زیاد در این چند روز،مطالبی با این مضمون به شما هم رسیده است:

(فوری فوری….امروز صبح ساعت۷:۴۵دقیقه در تاریخ۱۳/۲/۹۳در محله بندوشیخ گراش  زن ۵۰ساله ای بنام کلثوم گلاب دره ای در دام خفاش شب اسیر شد که پس از جیغ و دادهای فراوان نظر ساندویچی (پرسپولیس) اون محله را جلب کرد که به کمک چند تن از همشهری های غیورمان توانستند این زن را از دام این شیاطین نجات دهند.در این درگیری یکی از همشهری های عزیزمان بنام (….) ۱۹ساله به دلیل درگیری با یکی از خفاش‌ها از ناحیه گردن دچار خونریزی شد و  راهی بیمارستان شد و هم اکنون در اورژانس به سر می‌برد.به گزارش کلانتری این خودرو پس از فرار به سمت اناغ متواری شد، که باتلاش بچه‌های زحمت‌کش نیروی انتظامی دستگیر شد..به امید بهبود حال همشهریمان.لطفا به اشتراک بگذارید.)

که باز هم به احتمال زیاد کپی‌برداری از این پیام است که در لار منتشر شده است.

«فوری فوری….دیشب ساعت۱:۴۵دقیقه بامداد در تاریخ۱۳/۲/۹۳در محله باغ انجیر لار زن ۳۴ساله ای بنام (…) در دام خفاش شب اسیر شد که پس از جیغ و دادهای فراوان نظر سوپرمارکت اون محله را جلب کرد که به کمک چند تن از همشهری های غیورمان توانستند این زن را از دام این شیاطین نجات دهند.در این درگیری یکی از همشهری های عزیزمان بنام مصطفی (…) ۲۶ساله بدلیل برخورد سنگ به ناحیه‌ی سرش راهی بیمارستان شد و هم اکنون در حالت اغما به سر می‌برد.به گزارش کلانتری۱۱لار این خودرو پس از فرار به سمت صحرای باغ متواری شد. به امید بهبود حال همشهریمان.لطفا به اشتراک بگذارید.»

khofash3 خلاصه اگر از ما می‌شنوید خفاش شب آن‌قدر سرش شلوغ شده است که علاوه بر شب‌ها، روزها نیز به دنبال طعمه‌ی خود طی طریق می‌کند و اضافه کاری می‌ایستد.

این خفاش مذکور در یک روز می‌تواند پیرزن‌هایی را هم در لار و هم در گراش به یک شکل به کام مرگ بکشاند حتی می‌تواند طی نیم ساعت هم در هرمزگان باشد و هم در اوز و البته صحرای باغ یا اناغ نیز خوش می‌گذرد.

 این خفاش شب آن‎قدر مخوف است که حاضر است هر نوع قتل و درگیری را به عهده بگیرد و به خودش نسبت دهد. بعضا دیده شده وجود او مزیت‌هایی نیز به همراه داشته است از جمله کاهش بار ترافیکی شهر و خلوت شدن کوچه و خیابان‌ها.

 از شوخی بگذریم. شایعه خفاش شب باعث شد که نیروی انتظامی در اطلاعیه این مساله را یک بار دیگر و این بار با تاکید بیشتر تکذیب کند.

   متن این اطلاعیه بدین شرح است:

به آگاهی می‌رساند در پی درج مطالبی در فضای مجازی مبنی بر قتل خانم‌ها توسط یک باند تحت عنوان باند خفاش شب در شهرستان بندرعباس و پراکنده شدن تعدادی از عوامل این باند به شهر‌های لار،گراش،اوز شایعه‌ی بی‌پایه و اساس است و کاملا کذب می‌باشد و حسب بررسی‌ها به عمل آمده مراکز انتظامی هرمزگان این مورد حتی در سطح آن شهرستان صحت نداشته است و پلیس در تلاش است که عاملان اصلی این شایعه را شناسایی و دستگیر نماید.

یکی از اولویت‌های کاری و ماموریت ذاتی پلیس برقراری و حفظ نظم و امنیت در جامعه است و در این راستا از کوچکترین فعالیت و تلاش دریغ نکرده و همواره در کنار مردم می‌باشد که الحمدالله به فضل الهی و همکاری و دعای خیر شهروندان، امنیت قابل قبولی در سطح شهرستان گراش حاکم است و سال جاری هیچ‌گونه ادم‌ربایی و قتل و حتی مواردی مبنی بر تهدید به ربودن در سطح شهرستان سابقه‌ای نداشته است.

از شهروندان عزیز تقاضا می‌شوذ به این‌گونه شایعات که سبب التهاب فضای آرامش و امنیت شهرستان می‌شود هیچ‌گونه توجهی نکنند و در صورت نیاز به آگاهی در رابطه با رخداد‌های انتظامی و امنیتی صرفا با تماس به مراجع انتظامی کسب اطلاع نمایند.

از اصحاب رسانه و جراید و سایت‌ها درخواست می‌شود، همان‌طور که همواره در برقراری نظم و امنیت همراه و همدل با پلیس بوده‌اند همانند سابق در انجام رسالت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مردم در انجام اخبار و مواردی که موجب ایجاد امنیت روانی در جامعه می‌شود کوشا باشند.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

7 نظر

  1. ما تو جهرم خودمونم زیاد شنیدیم و عکس و فیلم های زیادی پخش شده تا حدی که حتی بعضی پدر و مادرا مانع از رفتن دختراشون به کلاس یا حتی اعتکاف شدن.ولی من هنوز باور نمیکنم چون چطر ممکنه که این شایعه درست باشه که جلوی دانشگاه ازاد توی این شلوغی بیش از ۱۲ دختر توسط خفاش شب دزدیده شدن؟واقعا خدا یه عقلی به این شایعه پراکنا بده که اسایش رو از مردم گرفتن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top