با اجرای پروژه راه چک چک امکان ارتباط شهرهای جنوبی از جمله لامرد و منطقه تجاری عسلویه با شهر گراش و لار امکان پذیر می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالحمید علی‌پور سرپرست اداره راه و ترابری گراش در گفتگو با این خبرگزاری گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه راه ارتباط مستقیمی بین بخش‌ها، دهستان‌ها و روستاهای زیر پوشش شهرستان گراش به مرکز آن وجود ندارد و مسیر ارتباطی موجود از طریق بخش اوز از شهرستان لار میسر بوده که این امر باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای نیروی انتظامی و ارگان‌های امنیتی شده است.

علی‌پور اضافه کرد: محور مورد مطالعه حدفاصل شهر گراش تا دو راهی اَرد است که علاوه بر ارتباط بخش ارد، دهستان‌ها و روستاهای زیر پوشش شهرستان گراش امکان ارتباط شهرهای جنوبی از جمله لامرد و منطقه تجاری عسلویه با شهر گراش و لار، از این مسیر امکانپذیر می‌شود.

طول جاده در دست احداث، از گراش تا دوراهی اَرد ۴۰ کیلومتر است. در حال حاضر طول جاده موجود از گراش به سمت اوز تا دوراهی ارد ۵۲ کیلومتر است که ۱۱ کیلومتر آن کوهستانی و به‌نام گردنه ورا مشهور است که از مزیت‌های این مسیر جدید، کوتاه شدن جاده به طول ۱۲ کیلومتر و همچنین هموار شدن جاده و حذف گردنه ورا برای محورهای اصلی شهرستان‌های خنج و لامرد به سمت شهرستان گراش و لار است.

سرپرست اداره راه و ترابری گراش در ادامه توضیح داد: روستاهای کنار زیارت، دره پلنگی، دشت رحمان و منطقه عشایرنشین چک چک از جمله روستاهایی هستند که به دلیل نبود جاده عبوری، تردد برای مردم این روستاها به سختی صورت می‌گیرد و در فصل بارندگی با مشکلات بیشماری مواجه هستند که با احداث جاده جدید، مسیر عبوری برای این روستاها نیز فراهم می‌شود.

لازم به ذکر است که استارت ساخت راه چک‌چک از حدود سه سال گذشته زده شده بود. با تشکیل هیئات امنایی متشکل از زمین‌داران آن منطقه و حدود ۷۰ میلیون تومان کمک مالی مرحوم حاج حسین خان اقتداری برای تهیه نقشه راه و بازگشایی مسیر، ساخت جاده چک‌چک شروع شده بود. شروع این پروژه در زمان  بخشدار وقت، آقای مهروری و با همکاری ایشان بود که پس از آن با پیگیری آقای حسنی نماینده محترم مردم لار، گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی و مهندس خواست خدایی، فرماندار گراش، حدود ۳۰۰ میلیون تومان جهت شروع فاز اول جاده اختصاص داده شد.