بستن

ترنم شعر وحدت در خنج

گریشنا: مصطفی کارگر شاعر گراشی مقام سوم بخش کلاسیک جشنواره استانی شعر وحدت در خنج را به دست آورد. از دیگر نام‌های آشنا در میان برندگان خلیل رویینا شاعر لاری است.

sheer vahdat khonj (10)

به گزارش خبرنگار خنج کهن، شهرستان خنج میزبان شاعران مطرحی از استان بود که در نخستین جشنواره استانی شعر وحدت که سه شنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ در شهرستان خنج برگزار شد، گرد هم آمده بودند.

قرار بود مدیرکل ارشاد فارس به خنج سفر کند اما شب شعر با حضور معاون ادبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد و شاعرانی از شهرستان‌های مختلف استان به قرائت اشعار خود پرداخته و در نهایت، آثار برگزیده به انتخاب هیئت داوران جشنواره، انتخاب شدند.

آثار ارسال شده به جشنواره استانی شعر وحدت در دو بخش وحدت و آزاد بود. مجموعا ۴۵۰ اثر به این جشنواره ارسال شد که در موضوع وحدت شعر خلیل روئینا از لارستان به عنوان برگزیده انتخاب شد و تندیس جشنواره، لوح تقدیر، کتاب و مبلغ نیم میلیون تومان به آن تعلق گرفت.

در قالب کلاسیک بخش آزاد مصطفی کارگر بعد از علی ایزدی از استهبان و هادی مرادی از ممسنی مقام سوم را به دست آورد و تندیس جشنوراه و مبلغ ۲۰۰ هزارتومان جایزه خود را دریافت کرد.

در قالب نو بخش آزاد محبوبه لطییان از رستم، عبدالصمد اسماعیلی از خنج و رویا ارشادپور از شیراز مقام‌های برتر را به دست آوردند.

در این جشنواره، شاعران مطرحی از جمله محمدحسین بهرامیان، رضا علی اکبری، غلامرضا کافی، هادی فردوسی، عبدالرضا کوهمال جهرمی، عظیم زارع و لیلی صبوری زاده به عنوان میهمانان ویژه به قرائت آثار خود پرداختند. اجرای موسیقی از دیگر برنامه‌های این شب شعر بود.

نخستین جشنواره استانی شعر وحدت به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن ادبی شهرستان خنج برگزار شد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top