بستن

هواشناسی گراش همچنان روی هوا

گریشنا: چهار ایستگاه هواشناسی در شهرهای استان فارس افتتاح خواهد شد اما در میان آن‌ها خبری از ایستگاه هواشناسی گراش نیست.

به گزارش تسنیم عبدالکریم جامع مدیرکل هواشناسی فارس گفت: چهار ایستگاه جدید هواشناسی در شهرهای خفر، خنج، سروستان و بخش فرگ داراب در اوایل سال ۹۳ به بهره‌برداری می‌رسد و تأمین نیرو برای این ایستگاه‌ها از دیگر برنامه‌های سازمان هواشناسی است.

وی با اشاره به این که برای جذب نیروی انسانی نیاز به مجوزهای لازم است، گفت: در صورت آماده شدن مجوزهای لازم این سازمان از بین نیروهای مرد در رشته‌های کامپیوتر، جغرافیای طبیعی، ریاضی و فیزیک نیرو می‌پذیرد.

جامع با بیان اینکه ایستگاه‌های هواشناسی با توجه به شرایط اقلیمی در نقاط مختلف گذاشته می‌شود، خاطر نشان کرد: تاکنون در استان فارس ۲۴ ایستگاه سینوپتیک، ۲۴ ایستگاه خودکار هواشناسی، ۱۰ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۲۳۰ ایستگاه باران‌سنجی و یک ایستگاه جو بالا وجود دارد.

بعد از شهرستان شدن گراش در بهمن‌ماه ۱۳۸۸، ایستگاه هواشناسی از جمله نهادهایی بود که از سوی علی‌اصغر حسنی کسب مجوز راه‌اندازی آن اعلام شد. در آن برای احداث ایستگاه هواشناسی محلی در بوستان شهر مکان‌یابی شد. با گذشت نزدیک به چهارسال خبر تازه‌ای از وضعیت ایستگاه هواشناسی گراش منتشر نشده است.

Baran-Map

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

8 نظر

  1. با سلام جناب آقای حسنی رییس محترم شورای شهر گراش
    لطفا در جهت راه اندازی اداره هواشناسی از تمام پتانسیل های موجود استفاده کنید
    تشکر

  2. مگه چقدر اختلاف وضعیت اب و هوا بین لار و گراش هست که باید در گراش هم یک اداره مجزا تاسیس بشه . خواسته های منطقی عنوان کنید . خرج رو دست بیت المال نزارید

    1. دوست عزیز که نوشتی خرج رو دست بیت المال نزارید اگه می فهمیدید داده های اقلیمی چقدر می تونه به یک ناحیه یا منطقه کمک کنه همین فردا اولین شخصی بودید که پیگیر این مسئله بودید.
      البته اگه لاری هستین بحثش جداست.

  3. اقا اختلاف هوا مورد بحث نیست تبعیضهاست که مورد بحث هست….اقای محترم این اداره از اسیب رساندن به باغات جلوگیری میکنه در فصل سرما….و….شما به فکر بیت المال نباشید فعلا از جیب خود مردم شهر داره میره…اگه بحث بیت المال هست شهر همجوار گونی گونی از خرج بی مورد واسراف براتون بگم حتما باخبر هستید خودتون زدید به………..

  4. بنام خدا:
    با سلام، برای اجرای کلیه طرح های تحقیقاتی در زمینه مسائل آبی و سازه های آبی، و کشاورزی، و…… نیاز به داده های گذشته است تا آینده بعضی از مسائل پیش بینی کنیم. هر چه تعداد آمار سالیانه ما بیشتر باشد آینده نگری ما دقیقتر خواهد بود. پس داشتن حد اقل یک ایستگاه هوا شناسی برای شهرستان گراش الزامی است. ایستگاه هوا شناسی شاخص های گوناگونی را اندازه گیری می کند (دما، باران سالانه، تبخیر، تابش خورشید، رطوبت، درجه حرارت خاک، حد اکثر و حد اقل دما، باد، و…..) گر چه شما عزیزان بهتر از من می دانید ولی برای آگاهی بعضی ها. آمار بیشتر- طراحی دقیقثر (بعضی مواقع ما حد اقل ۳۰ سال آمار نیاز داریم تا یک پل، بند، سد، منبع آب، خشکسالی، تر سالی، و….. طراحی و پیش بینی کنیم). هر چه تعداد ایستگاه بیشتر باشد، اطلاعات ما نزدیکتر بواقعیت.

  5. کدام حرف حسنی راست بود بیشتر حرفشان عملیاتی نبود و صرفا یک نامه نگاری معمولی بود که ان هم یا محمد منفرد می نوشت یا نجفی برادر زاده نجفی شرکت برگ سبز که ۴ سال دردفترشان در بهارستان بودند فقط نامه نگاری می کردند شما کتاب گام نخست را مطالعه کنید تمام مکاتبه است حتی موضوع هوا شناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top