بستن

… و سرانجام ثبت اسناد افتتاح شد

گریشنا:اداره‌ی ثبت اسناد و املاک گراش با حضور مدیر کل منابع انسانی سازمان ثبت اسناد کشور افتتاح شد.

خبر راه‌اندازی این اداره را در سی‌ویکم تیر‌ماه در گریشنا خواندید، قرار بود افتتاح رسمی آن در مرداد ماه، هم‌زمان با عید فطر انجام شود اما بعد از پنج ماه تاخیر، بالاخره دیروز نوزدهم بهمن ماه این اداره به صورت رسمی افتتاح شد.

علی‌اصغر حسنی رئیس شورای اسلامی شهر گراش در مراسم افتتاح این اداره در سالن دانشکده‌ی علوم پزشکی بعد از خیرمقدم به مهمانان گفت: «از سال ۸۹ پیگیری برای راه‌اندازی شروع شد و به نتیجه‌ی اخذ مجوز و تصویب چارت تشکیلاتی اداره ثبت اسناد گراش با پانزده ردیف پست سازمانی رسید. پس از اخذ مجوز با همکاری شورای سوم و چهارم نسبت به اجاره و تجهیز ساختمان اداری اقدام شد. تجهیز وسایل اداری بالغ بر یکصد و بیست میلیون تومان از محل کمکهای مردمی تامین شد و حاج محمدحسن حسنی با خرید یک یک دستگاه پژو ۴۰۵ این وسیله‌ی نقلیه را به این اداره اهدا کرد. برای ساخت ساختمان اداری، زمینی به مساحت دو هزار متر مربع از طریق شورای اسلامی و شهرداری گراش در محل سایت اداری مشخص شده است که پس از افتتاح اداره، کلنگ احداث ساختمان نیز توسط مرسل‌پور مدیر کل منابع انسانی سازمان ثبت اسناد کشور به زمین زده خواهد شد.»

حسنی از پیگیری‌های رامشی مدیر کل ثبت اسناد استان فارس،شاهرخیان مدیر کل اسبق سازمان ثبت اسناد،شاهسوند ریاست اسبق ثبت اسناد لارستان و همچنین نخعی ریاست ثبت اسناد لارستان برای همکاری در روند افتتاح این اداره قدردانی کرد.

edare sabt3 اصغر فرودی فرماندار شهرستان در این مراسم با اشاره به این موضوع که یکی از وظایف اداره ثبت اسناد و املاک، تثبیت هویت املاک و مستغلات است بیان کرد: «سند چشم‌انداز بیست‌ساله وظیفه همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها را مشخص کرد، یکی از تکالیف اداره ثبت و اسناد تلاش در جهت سند‌دار کردن همه املاک و مستقلات است و امیدواریم با افتتاح این اداره در این شهرستان سند چشم‌انداز را هرچه بیشتر تحقق ببخشیم.»

فرماندار گراش در ادامه گفت: «افتتاح اداره ثبت و مشخص شدن مالکین واقعی و ثبت مالکیت بر املاک از بروز بسیاری از اختلاف و درگیری‌ها که باعث شلوغ شدن مراجع قضایی می‌شود، جلوگیری خواهد کرد.»

او از مدیر کل ثبت اسناد استان فارس خواست تا با در اختیار قرار دادن مجوز در همه‌ی زمینه‌های ثبت شرکت‌های تجاری، سامانه‌‌های اجرای مفاد اسناد رسمی،مالکیت صنعتی،ثبت شرکت‌ها و همه سامانه‌های امکان خدمت‌رسانی هر چه بیشتر اداره ثبت به مردم منطقه را فراهم کند.

فرماندار همچنین از اسکندری رئیس اداره ثبت اسناد و املاک گراش درخواست کرد که علاوه بر رسیدگی به امورات شهرستان نسبت به ثبت اسناد و املاک در روستا‌ها نیز توجه و اقدام لازم شود. او ثبت مالکیت ادارات و نهاد‌ها و همچنین ثبت اراضی دولتی برای جلوگیری‌ از زمین‌خواری را یکی از اولویت‌ها عنوان کرد.

edare sabt2بعد از او رامشی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با گفتن این موضوع که او نیز میزبان برنامه است به مهمانان خیر‌مقدم گفت و از تلاش‌های حسنی نماینده‌ی سابق مجلس شورای اسلامی، کریمی‌فرد فرماندار سابق گراش و اعضای شورای شهر گراش برای تجهیز اداره تشکر کرد.

او به ظرفیت چارت سازمانی اعلام شده توسط حسنی اشاره کرد و گفت:«با وجود این‌که پانزده پست اداری برای گراش لحاظ شده است ولی مجموعه‌ی ثبت گراش تنها به دوازده پست نیاز دارد که در حال حاضر با تلاش اسکندری رئیس این اداره، چهار پست آن پر شده و بقیه‌ به صورت بلاتصدی است. مرسل‌پور از رامشی خواست تا با دادن مجوز استخدام در تکمیل خدمات‌رسانی همکاری لازم صورت گیرد.»

رامشی تصریح کرد تا با ترغیب مردم و مسئولین جهت اخذ و ثبت اسناد و مستقلات نسبت به حل و از بین بردن اختلافات مرزی اقدام کنند.

دلیل تاخیر در افتتاح اداره را که پرسیدیم او جواب داد:«به دلایلی نمی‌توانم برای این سوال پاسخی داشته باشم اما به جز گراش پنجاه نقطه از استان خواستار افتتاح اداره ثبت بودند ولی هیچ کدام از شهر‌ها شرایط افتتاح نداشتند به دستور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تنها در صورتی اقدام به افتتاح می‌شد که ساختمان و ملزومات اداری فراهم باشد و با پیگیری‌های فرماندار سابق و شورای شهر این امکان فراهم شد.»

 او همچنین گفت:«با افتتاح ثبت اسناد گراش چهلمین واحد ثبتی در استان به ثبت رسید و از این حیث نسبت به استان‌های دیگر برتری داریم در حال حاضر سیصد و هشتاد و پنج دفتر اسناد رسمی،صد و چهل دفتر ازدواج و چهل و نه دفتر طلاق در سطح استان وجود دارد و هفتصد و نود و دو کارمند نیز در این ادارات مشغول به کار هستند. از لحاظ خدمات‌رسانی الکترونیکی نیز اقدام‌ لازم انجام شده است.»

edare sabt53مرسلی پور مدیر کل منابع انسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با به فال نیک گرفتن تقارن سالگرد شهرستان شدن گراش با افتتاح اداره‌ی ثبت گفت:«براساس پیگیری‌ها‌ی رامشی قرار بر این شد تا در دهه فجر اداره ثبت اسناد و املاک افتتاح شود.»

او با اشاره به این که نقش و کارکرد سازمان ثبت کشور در ادارات ثیت در شهرستان‌ها به عنوان یکی از دستگاه‌های حاکمیت نقش حساس و سرنوشت‌سازی است گفت:«به نظر می‌رسد که مردم و مسئولین در گراش آمادگی همکاری با اداره ثبت اسناد و املاک را دارند و به رئیس این اداره پیشنهاد می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر محدوده شهرستان کاداستر شود تا بخش‌های مختلف شرح‌ وظایف را به نحواحسن انجام دهند و به کمک مسئولین و مردم، سواستفاده از عراضی ملی و نزاعات مرزی کاهش یابد.

در بحث استخدام هم باید بگویم که سال ۹۳ فراخوان استخدام هزار و صد و نود و دو نفر در سطح استان منتشر خواهد شد و قول می‌دهم در برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برای پست‌های بلاتصدی هر دوازده پست گراش تکمیل شود.»

در این مراسم،روسای ثبت اسناد لارستان، لامرد،مهر، خنج، جهرم،قیرو کارزین، بیرم و کوار و همچنین هاشمی، مدیر کل ثبت اسنادو املاک استان هرمزگان و روسای دادگاه گراش و بیرم و دادگستری لارستان حضور داشتند.

با رفتن به ساختمان و افتتاح ادره‌ی ثبت اسناد و املاک و مراسم کلنگ‌زنی زمین احداثی این اداره این مراسم به پایان رسید.

edare sabt43

4 نظر

  1. سلام.لطفا موارد ذیل را اصلاح فرمایید
    وزارت ثبت اسناد و املاک کشور غلط است سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
    مستقلات غلط است مستغلات صحیح است
    عکس سوم تصویر آقای رامشی مدیر کل ثبت اسناد واملاک فارس است
    کاداس رو هم که جناب من فرمودن که کاداستر صحیح است
    موفق باشید.

  2. اداره ثبت افتتاح شد ولی حق و حقوق چهار نفر از همشهری هامون که نزدیک به یک سال در اداره ثبت لار مشغول به استنساخ دفاتر بودن پرداخت نشد و حتی اسمی از اونا برده نشد

  3. طبق شنیده ها باتوجه به استعفای حجت الاسلام و المسلمین سید جواد معصومی تنها دفتر ثبت ازدواج شهر گراش به شخص دیگری که از قرار معلوم از شهر همجوار می باشد ، واگذار خواهد شد. شایسته است با پیگیری مسولین و با عنایت به استقرار اداره ثبت و اسناد در اقدامی عاجل یه نفر بومی جایگزین حاج آقا معصومی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top