بستن

ساختمان آموزشی مجمع‌القرآن افتتاح شد

گریشنا:‌ حاج احمد صادق‌فرد به یاد همسر و عروس‌اش ساختمان آموزشی مجمع‌القرآن گراش را ساخت.

به گزارش قاسم ایزدیان خبرنگار حافظ‌نیوز در گراش  مراسم افتتاح ساختمان آموزشی مجمع‌القرآن فاطمیون گراش همزمان با زادروز پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام برگزار شد.

حجج اسلام والمسلمین شاهسونی مدیریت بیت الاحزان شهرستان استهبان، موسوی خراسانی امام جمعه آباده، سیدرضا حسینی امام جمعه گراش ‏، فرماندار و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان گراش از جمله حاضرین در مراسم بودند. سیدکمال هاشم زاده ار مجریان سیمای جمهوری اسلامی اجرای مراسم را بر عهده داشت.

مسعود محسن زاده مدیر این مجتمع با ارائه گزارشی از عملکرد مجمع‌القرآن در ۲۰ سال گذشته اظهارداشت: هرچند تاکنون برگزاری کلاس های قرآنی بصورت متمرکز برای  ما مقدورنبوده و هر زمان در یکی ازمدارس در آموزش قرآن اهتمام داشتیم ولی با احداث و افتتاح این مجتمع می‌توانیم به صورت متمرکز در توسعه امور قرآنی ساعی باشیم.

اصغرفرودی فرماندار گراش نیزبا ایراد سخنانی از کمک‌های موردنیاز به این مرکز قرآنی خبرداد واضافه کرد: قرآن کتاب راستین الهی و حبل الله است که تفسیر و تدبر درآن نیازمند  مفسرین و صاحب نظران می‌باشد. وی با اشاره به اعمال تکفیری‌ها افزود: اینان نیز از قرآن دم می‌زنند ولی امروزشاهدیم که به قتل مومنین و کشتار مردم بی گناه اقدام و گوی سبقت را ازجنایتکاران ربوده اند. براین اساس است که قرآن مجید هم انسان را به اوج سوق می دهد و هم اگر بدون علم  درآن تفسیر گردد انسانها را به حضیض مذلت می‌کشاند (همچون تکفبربها).

حجت الاسلام حسینی امام جمعه گراش هم در سخنانی از بانی خیر این مجتمع تقدیر و وقف این محل را به عنوان صدقه جاریه و جاودانگی نام واقف نام برد و وجود این مجتمع را برای گراش واجب توصیف و ابرازامیدواری کرد منبعد قاریان گراشی با تمرکز مکان در توسعه امورقرآنی همت به جد ورزند.

معاون مدیرکل اوقاف فارس  نیز با سخنانی از پیوستن این مجتمع به موقوفات و درسالی که مسابقات قرآن کشوری اسفندماه دراستان فارس برگزارمی گردد ابراز خوشحالی و امید‌واری نمود و گفت:انتظار است که با توجه به وجوداستعداد فراوان تجوید قرآن در نوجوانان و جوانان گراشی درآینده شاهد درخشش این قاریان درسطح کشورباشیم.

مجتمع  درزمینی به مساحت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع و بازیربناء ۱۲۵۰ مترمربع و در دوطبقه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال توسط حاج احمد صادق‌فرد احداث گردیده است. بانی خیراین مجتمع در گفتگو با حافظ نیوز ، هدف از احداث این مجتمع و تامین تجهیزات مرتبط آن را جلوگیری ازسرگردانی نوجوانان وجوانان و جذب آنان به سوی آموزش‌های قرآنی و نیز بسط امور قرآنی برشمرد و افزود: این مجتمع قرآنی را دراین روزمبارک به ارواح همسر ونوعروسم که قریب ۱۷ سال پیش دراثرسانحه رانندگی دارفانی را وداع گفتند تقدیم می‌کنم.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top