گریشنا: کتاب «تحلیل اقتصادی خدمات درمان» با ترجمه دکتر مسلم بمانپور گراشی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا  کتاب تحلیل اقتصادی خدمات درمان در دو جلد با عنوان ارزیابی اقتصادی در بخش خدمات درمان نوشته استفان موریس، نانسی دولین و دیوید پارکین است و مسلم بمان پور گراشی آن را ترجمه کرده است.

این کتاب به سفارش پژوهشکده بیمه وابسته بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ترجمه و منتشر شده است. بمانپور در بخشی از مقدمه کتاب نوشته است: «اگرچه برخی از کتب دوره اقتصاد سلامت اهمیت علمی بالایی دارند، اما امکان بهره‌برداری از آنها به عنوان منبع آموزشی جهت ارایه به دانشجویان غیراقتصاد به خصوص دانشجویان پزشکی و علوم آزمایشگاهی وجود ندارد. کتاب حاضر بین پوشش موضوعات متعدد و مبانی تئوریک هر موضوع توازنی ارزشمند ایجاد کرده است.»

این کتاب دربرگیرنده ۱۲ بخش اصلی با عناوین مقدمه ای بر تحلیل اقتصادی خدمات درمان، تقاضا برای خدمات درمان، تولید و هزینه‌های خدمات درمان، عرضه خدمات درمان، بازارها،‌ شکست بازار و نقش دولت در بخش خدمات درمان، بیمه سلامت و تامین مالی خدمات درمانی، عدالت در حوزه خدمات درمان، مبانی رفاه‌گرایان و غیر رفاه گرایان در خصوص مفهوم ارزیابی اقتصادی، اصول ارزیابی اقتصادی در حوزه خدمات درمان، اندازه گیری و ارزش‌گذاری ستانده بخش سلامت،‌روش‌های ارزیابی اقتصادی، کاربرد ارزیابی اقتصادی در تصمیم‌گیری می‌باشد.

«مهندسی مالی اسلامی»، «تامین مخارج دولت از دیدگاه اسلام» و «چالش‌های پیش‌روی بانکداری اسلامی» (+) از جمله آثاری است که دکتر بمانپور در سال‌های اخیر ترجمه کرده است. سال آینده نخستین کتاب تالیفی وی در حوزه اقتصاد منتشر خواهد شد. به گفته بمانپور مراحل آماده‌سازی کتاب «تحلیل اقتصادی خدمات درمان»  را محمد پاکروان در گراش بر عهده داشته است.

مسلم بمانپور کارشناسی ارشد خود را از دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) گرفته است. او  مشغول تدوین رساله دکترای خود در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است و پس از پایان تحصیل به هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف خواهد پیوست. بمانپور در حال حاضر مشاور اداره اعتبارات بانک مهر اقتصاد است و در چند دانشگاه‌  و پژوهشگاه در تهران تدریس می‌کند.

Moslem Bemanpoor