بستن

کتاب تازه دکتر بمانپور در حوزه اقتصاد سلامت منتشر شد

گریشنا: کتاب «تحلیل اقتصادی خدمات درمان» با ترجمه دکتر مسلم بمانپور گراشی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا  کتاب تحلیل اقتصادی خدمات درمان در دو جلد با عنوان ارزیابی اقتصادی در بخش خدمات درمان نوشته استفان موریس، نانسی دولین و دیوید پارکین است و مسلم بمان پور گراشی آن را ترجمه کرده است.

این کتاب به سفارش پژوهشکده بیمه وابسته بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ترجمه و منتشر شده است. بمانپور در بخشی از مقدمه کتاب نوشته است: «اگرچه برخی از کتب دوره اقتصاد سلامت اهمیت علمی بالایی دارند، اما امکان بهره‌برداری از آنها به عنوان منبع آموزشی جهت ارایه به دانشجویان غیراقتصاد به خصوص دانشجویان پزشکی و علوم آزمایشگاهی وجود ندارد. کتاب حاضر بین پوشش موضوعات متعدد و مبانی تئوریک هر موضوع توازنی ارزشمند ایجاد کرده است.»

این کتاب دربرگیرنده ۱۲ بخش اصلی با عناوین مقدمه ای بر تحلیل اقتصادی خدمات درمان، تقاضا برای خدمات درمان، تولید و هزینه‌های خدمات درمان، عرضه خدمات درمان، بازارها،‌ شکست بازار و نقش دولت در بخش خدمات درمان، بیمه سلامت و تامین مالی خدمات درمانی، عدالت در حوزه خدمات درمان، مبانی رفاه‌گرایان و غیر رفاه گرایان در خصوص مفهوم ارزیابی اقتصادی، اصول ارزیابی اقتصادی در حوزه خدمات درمان، اندازه گیری و ارزش‌گذاری ستانده بخش سلامت،‌روش‌های ارزیابی اقتصادی، کاربرد ارزیابی اقتصادی در تصمیم‌گیری می‌باشد.

«مهندسی مالی اسلامی»، «تامین مخارج دولت از دیدگاه اسلام» و «چالش‌های پیش‌روی بانکداری اسلامی» (+) از جمله آثاری است که دکتر بمانپور در سال‌های اخیر ترجمه کرده است. سال آینده نخستین کتاب تالیفی وی در حوزه اقتصاد منتشر خواهد شد. به گفته بمانپور مراحل آماده‌سازی کتاب «تحلیل اقتصادی خدمات درمان»  را محمد پاکروان در گراش بر عهده داشته است.

مسلم بمانپور کارشناسی ارشد خود را از دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) گرفته است. او  مشغول تدوین رساله دکترای خود در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است و پس از پایان تحصیل به هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف خواهد پیوست. بمانپور در حال حاضر مشاور اداره اعتبارات بانک مهر اقتصاد است و در چند دانشگاه‌  و پژوهشگاه در تهران تدریس می‌کند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

14 نظر

  1. سلام و عرض تبریک خدمت دکتر عزیز
    موفقیت حضرتعالی و سایر فرزندان این مرز و بوم موجب مسرت و خوشحالی است . از خداوند سبحان توفیقات روز افزون در همه عرصه های زندگی را برای شما خواستاریم .

  2. با سلام خدمت دوست عزیزم دکتر بمانپور
    موفقیت حضرتعالی را تبریک عرض می نمایم،حضور افرادی مانند شما موجب افتخار و سربلندی مردم گراش می باشد.
    از خداوند منان پیشرفت روزافزون را در تمام مراحل زندگی مسئلت دارم.

  3. با عرض سلام وخسته نباشید خدمت دکتر عزیز خودمان
    امیدوارم در تمامی مراحل زندگی موفق ،پیروز وسربلند باشید
    ضمنا از اینکه پسوند گراشی بودن را نیز به فامیل خود بر روی جلد کتاب اضافه فرموده اید کمال تشکر وقدر دانی را دارم

  4. بنام خدا
    دکتر جان سلام، موفقیت جنابعالی در عرصه علم و دانش بشما و خانواده محترمتان تبریک عرض می کنم. امید وارم در آینده نزدیک شاهد موفقیت های بیشر شما باشیم. این خبر افتخار آمیز باعث خوشحالی و مباهات همه ما گراشی ها شد. مظمئن باشید الگوئی خواهید بود برای آینده سازان گراش سر افراز.

  5. سلام ودرود بردکتر جوان وپرافتخارشهرمان، امیدوارم همواره موفق و سعادتمند باشید ومایه افتخار شهرستان گراش هستی

    احسنت برشما

  6. تشکر از لطف همه دوستان خصوصا اساتید محترم که توجه و لطف بی اندازه شان مایه دلگرمی است.
    تلاشهایی قلیل از این نوع ثمره سالها همراهی شما دستان عزیز و تربیت و تدبیر شما اساتید گرانقدر بوده و هست و ان شاء الله خواهد بود.

  7. سلام و درود فراوان بر دکتر مسلم بمان پور عزیز،
    خبر مسرت بخش موفقیت های شما باعث افتخار اینجانب و همه همشهریان محترم گراش می باشد .امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top