بستن

ناشنوایان گراش میزبان ناشنوایان استان فارس

گریشنا:ناشنوایان گراش میزبان ناشنوایان شهرستان‌های استان فارس شدند این جمع شصت نفره در پلاک ۱۷۰ مسکن مهر در کنار هیات محبین حضرت علی‌اکبر(ع)با مسئولیت محمد رضا حسن‌زاده،سالروز وفات پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را عزاداری کردند.

به گزارش فاطمه ابراهیمی خبرنگار گریشنا؛ بعد از افتتاح کانون ناشنوایان در گراش به ریاست غلام حسین‌شیری برنامه‌های متنوع زیادی در گراش برگزار شد و این‌ بار برای برگزاری و راه‌اندازی هیات ناشنوایان حسینی در سه روزه پایانی ماه صفر، قرعه به نام شهرستان گراش افتاد.

غلام حسین‌شیری رئیس کانون ناشنوایان گراش هدف اصلی خود را از این میزبانی، آشنایی بچه‌های ناشنوا و کم‌شنوا با مباحث اسلامی و حسینی دانست و گفت:«چون بچه‌های ناشنوا نسبت به بچه‌های عادی از اعتماد به نفس کمتری برای حضور در برنامه‌های دسته جمعی برخوردارند سعی داریم با این برنامه‌ها و این گردهمایی‌ها آن‌ها را وارد محیط اجتماعی کنیم و شعار معلولیت محدودیت نیست را به عمل نشان دهیم.»

شصت نفر از ناشنوایان استان فارسی از شهرهای شیراز، آباده، داراب ، اقلید، جهرم، کورده، لار، سه روز مهمان ناشنوایان گراش و هیات محبین حضرت علی‌اکبر(ع) به مسئولیت محمد‌رضا حسن‌زاده هستند.

بچه‌های ناشنوا، صبح روز بیست‌وهشت صفر را در کنار اهالی شهرک پردیس و هیات محبین حضرت علی‌اکبر(ع) با خواندن زیارت و مراسم سخنرانی و مداحی آغاز کردند.

همزمان با سخنرانی حجت‌الاسلام هنرپیشه، یکی از همراهان ناشنوایان استان با حرکات و اشارات دست متن سخنرانی را ترجمه می‌کرد.

بعد از مراسم سخنرانی محترم، بازرس کانون ناشنوایان اقلید برنامه آموزش کامپیوتر از دیگر برنامه‌هایی بود که برای ناشنوایان تدارک دیده شده بود.

یک کلام رئیس کانون ناشنوایان استان فارس نیز در مصاحبه با خبرنگار گریشنا به بیان این نکته اشاره کرد که:«هدف اصلی این برنامه شناساندن بُعد‌های برنامه‌های مذهبی و افتتاح هیات مذهبی ناشنوایان گراشی است.»

احسان جعفری رئیس هیات مذهبی ماه بنی هاشم(ع) ناشنوایان شیراز نیز اظهار داشت:«بعد از افتتاح هیات مذهبی ناشنوایان در شیراز این شهرستان دومین شهری است که در استان فارس هیات مذهبی را به خودش اختصاص داده است.»

یک کلام در ادامه گفت:«ما به مناسبت‌های متفاوت، در یکی از شهرستان و یا استان‌های مختلف این گردهمایی‌ها را داریم و به لطف امام حسین این‌ بار برای اختتامیه ماه صفر قرعه به نام شهرستان گراش افتاد تا مهمان مردم ولایتمدار و حسینی شهر گراش باشیم.»

برنامه‌های متنوعی برای حضور چند روزه‌ی ناشنوایان استان در گراش برنامه‌ریزی شده است از جمله گردشگری از مکان‌های تاریخی و دیدنی در سطح گراش، برنامه بازدید از کانون ناشنوایان گراش نیز از دیگر برنامه‌های پایانی روز اول بود.

هیئت حضرت علی‌اکبر(ع) مسکن مهر، کانون ولایت،بسیج خواهران،خانواده مرحوم حاج محمد سراجی و خانم غیبی از مدت‌ها قبل برای اجرای این مراسم حمایت‌های مادی و معنوی با کانون ناشنوایان گراش داشتند.

9 نظر

  1. سلام علیکم . بنده نمیدانم چه خصومتی با اهالی مسکن مهر دارید . کانون ناشنوایان گراش بهمراه مهمانان عزیزشان در شبب بیست وهشت صفر و روز آن در هییت عزاداری محبین آهل علی اکبر (ع) شهرک پردیس شرکت کردند و این افتخاریست برای این اهالی . که عکسی که خودتان انداخته اید بسیار گویا است و لی متاسفانه شما دنبال کسانی هستید که ثروتمند و چابلوسی آنان میکنید از دهه اول محرم نیز عیلرغم دعوت از شما متاسفانه کوچکترین گزارشی از این هییت که سال اولش بود و نمونه شناخته شد درج نکردید لطفا خبرتان تصحیحح فرمایید سخنران حاج آقا هنرپیشه بودند که شما حاج آقا صفایی قید کردید . خواهشمند است رعایت قانون مطبوعات حفظ نمایید و خبرتان را تصحیح نمایید . با تشکر . جواد

    1. در مورد سخنران که حاج آقا هنرپیشه بودند بنده عرض میکنم که وقتی من رسیدم اونجا مراسم تمام شده بود. و از دو نفر از اهالی مسکن مهر که پرسیدم این اسم و تحویل بنده دادند.
      و در مورد چاپلوسی افراد ثروتمند باید بگم اصلا اینطور نیست، یک خبرنگار همیشه بیطرفه. من از اشتباهات پیش آمده عذرخواهی می‌کنم.

  2. ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت گردانندگان سایت گریشنا
    در پی درج این خبر درسایت مبنی بر ((بچه‌های ناشنوا، صبح روز بیست‌وهشت صفر را با خواندن زیارت و مراسم سخنرانی و مداحی آغاز کردند.

    همزمان با سخنرانی حجت‌الاسلام صفایی رئیس سازمان تبلیغات گراش یک از همراهان ناشنوایان استان با حرکات و اشارات دست متن سخنرانی را ترجمه می‌کرد.))

    یو اینکه (( رئیس کانون ناشنوایان استان فارس نیز در مصاحبه با خبرنگار گریشنا به بیان این نکته اشاره کرد که:«هدف اصلی این برنامه شناساندن بُعد‌های برنامه‌های مذهبی و افتتاح هیات مذهبی ناشنوایان گراشی است.» ))
    *** این تصاویر عزاداری مربوط به هیئت محبین حضرت علی اکبر (ع) مسکن مهر ((شهرک پردیس)) گراش است در این خبر هیچ نامی از این هیئت برده نشده است و در خبر درج شده است که کانون ناشنوایان به برگزاری و راه اندازی هیئت ناشنوایان کرده و در جای دیگر خبر درج شده در جمع بی سر و صدا در حالی که این هیئت در روز ۲۸ صفر یکی از باشکوه ترین مراسم بود که در گراش برگزار شده و هیچ خبری درج نشده است .
    در حقیقت کانون ناشنوایان در کنار این هیئت مشغول به فعالیت هستند از این رو از گردانندگان سایت درخواسیت دارم قبل از درج خبر در سایت از صحت و سقم خبر اطلاع پیدا کنند و در خواست اصلاح خبر را داریم .

    ضمناً در دهه اول محرم نیز اینگونه خبری مبنی بر هیئت ناشنوایان درج کرده بودید .
    اینجانب از طرف اهالی مسکن مهر که با حضور خود در هرچه با شکوه تر برگزار شدن مراسم های مذهبی تلاش می کنند در خواست دارم نسبت به اصلاح خبر و درج درست نام هیئت محبین حضرت علی اکبر (ع) .

    1. از اینکه انتقادتون خیلی آرام بود ممنونم.
      ولی باید بگم که اون عکسی که از بچه های ناشنوا که در هیات شما سینه میزدن و انداختیم فقط میخواستیم بگیم که در مراسم عزاداری شرکت کردن وگرنه این عکس ربطی به افتتاح هیات عزاداری ناشنوایان نداره.
      ولی باز هم میگم هیچ کس از اون افرادی که در ایستگاه صلواتی ناشنوایان بودن اسمی از شما نیاوردن. وگرنه چرا ما نباید اسمی از هیات شما بیاریم؟

  3. در این خبر آمده است ((همزمان با سخنرانی حجت‌الاسلام صفایی رئیس سازمان تبلیغات گراش یک از همراهان ناشنوایان استان با حرکات و اشارات دست متن سخنرانی را ترجمه می‌کرد.))
    در حالی که در روز ۲۸ صفر حجت الاسلام هنر پیشه سخنران این مراسم بودند و این مراسم ها در هیئت محبین حضرت علی اکبر (ع) مسکن مهر برگزار شده و سرقت خبر کرده اند .

    1. بله اون بالا هم گفتم سخنران اشتباه درج شده. و من پوزش میخوام. ولی من بعد از مراسم که رسیدم در مورد برنامه های صبح که پرسیدم خود اعضای کانون و ایستگاه صلواتی گفتن همزمان با سخنرانی یکی از بچه ها براشون ترجمه میکرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top