بستن

گردش مدیران گردشگری در آثار تاریخی گراش

گریشنا:کارشناسان فنی اداره‌ی کل میراث فرهنگی استان فارس و مسئولین دفاتر و آژانس‌های گردشگری از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی شهرستان‌های لارستان و  گراش بازدید خواهد کرد.

روز چهارشنبه، چهارم دی ماه گروهی شصت نفره از کارشناسان گردشگری استان که در حال بازدید از مراکز توریستی شهرستان‌های استان فارس هستند به گراش خواهند آمد و از ساعت ۷:۴۵ دقیقه تا ۱۴:۳۰ دقیقه از اماکن تاریخی و دیدنی گراش بازدید می‌کنند تا از نزدیک با جاذبه‌های گردشگری گراش آشنا شوند.این گروه روز سوم دی ماه به لارستان و روز پنجم دی ماه به اوز خواهد رفت.

در مصاحبه‌ای که خبرنگار سایت عصر اوز با سیما علویه سرپرست میراث فرهنگی لارستان داشته، آمده است؛ «هدف از این بازدید معرفی و شناسایی آثار تاریخی و جذب گردشگر به این نقاط است و مسئولان و دوستداران موزه مردم شناسی و علاقمندان به گردشگری میزبان این گروه گردشگری استان فارس خواهند بود
بازدید از باغ وحش، توقف جلو نقش گراش همراه با پذیرایی صبحانه، بازدید از مجموعه هفت برکه و نمایشگاه در موزه‌ی مردم‌شناسی شهیدان عظیمی، بازدید از برکه کل و حاج اسدا… و همچنین خانه‌ی فضل‌الله خان، حسینیه‌ی سنگاوی، مسجد آخوند و حسینیه‌ی اعظم بازدید از مجتمع تولیدی حلوا‌پزی «مسقطی گراشی» و در آخر بازدید از مجموعه‌ی خدماتی، فرهنگی، ورزشی آبشار اندیشه و برگزاری اختتامیه در این مکان، از جمله برنامه‌هایی است که برای این روز در نظر گرفته شده است.

برای آشنایی بیشتر این گردشگران لیستی از آثار تاریخی گراش به صورت پکیج فرهنگی، توزیع خواهد شد. لیست آثار تاریخی ثبت شده که در این پکیج به آن‌ها اشاره شده است:

سد تنگ آب از دوره‌ی ساسانی، قلعه گراش- کوه همایون دژ از دوره‌ی اشکانی، کاروانسرای برمیر از دوره‌ی قاجاریه، مسجد آخوند از دوره صفویه، مسجد جامع، حسینیه‌ی سنگاوی، برکه حاج اسدالله و برکه کل از دوره‌ی قاجاریه، مجموعه هفت برکه از دوره صفویه، حمام دهباشی و خانه‌ی عظیمی‌ها از دوره پهلوی اول است.

و لیست آثار ثبت‌نشده: برکه‌ی کده‌بان و چاه زیت از دوره‌ی گبر‌نشینی، برکه‌ی چارتاخ،خانه‌ی فضل‌الله خان و مدرسه‌ی علیمیه‌ی چهارده معصوم(ع) دوره قاجاری، کنار زیارت از دوره‌ی صفوی،بقعه‌ی شیخ عبدالله انصاری، پیر پنهان و حسینیه‌ی اعظم دوره‌ی معاصر نیز از دیگر آثار است.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. همین خانم سیما علویه کسی است که همیشه نام گراش را از لیست مراکز دیدنی استان خارج می کند. حتی برای همین برنامه نیز اسم گراش را از لیست حذف کرده بود و قرار بوده از لار به اوز و سپس به خنج بروند و از گراش فقط عبور کند.
    هر چه ضربه فرهنگی می خوریم از این شخص است.هیچ وقت چشم دیدن گراش را نداشته است.
    آخر کارشکنی تا چه حد؟؟؟
    مسئولین رسیدگی کنند و اجازه ندهند یک همچین آدمی تاریخ و فرهنگ و هنر ما را نادیده بگیرد و از آن بالاتر ، جلوی ترویج آن را نیز بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top