بستن

تقدیر از خیّرین گراش در همایش «وقف، احسان ماندگار»

در همایش «وقف احسان ماندگار» از اجرای طرح آستان امامزاده سبز‌پوش پرده‌برداری شد. صبح امروز یازدهم بهمن در همایش وقف که به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گراش برگزار شد پس از تقدیر از خیرین، توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج‌آقا علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از طرح ساخت فضای گردشگری، زیارتی امامزاده سبزپوش پرده برداری شد. تا دو هفته آینده کلنگ فاز اول این مجموعه به زمین زده می‌شود.

در این همایش که با حضور بیش از دویست نفر از خیرین و مسئولین شهرستان در دانشکده علوم پزشکی برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام حلاجی امام جمعه و خواست‌خدایی فرماندار گراش در سخنانی خوشامدگویی کردند. پیش از صحبت‌های حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده، مدیر کل سازمان اوقاف فارس کلیپی از اماکن موقوفه و خیّرساز پخش شد که چنانچه حاج‌آقا محمدزاده هم اشاره کرد بیش از هشتاد تا نود درصد بناهای اداری و عمومی ساخته خیرین این شهرستان بود. مدیر کل اوقاف استان در صحبت‌‌های خود از شهرستان گراش به عنوان شهرستان ویژه در استان و حتی در کشور از لحاظ وفور موقوفات و ابنیه نام برد. محمدزاده در ادامه صحبت‌هایش گفت: این شهرستان از لحاظ ساخت مساجد اشباع شده است و باید به امور وقفی سامان‌دهی شود که به نیازهای دیگر مانند بخش‌های درمانی پرداخته شود.

سپس حاج‌آقا علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صحبت کرد. او وقف را سرمایه‌ای ماندگار برای جهان اسلام توصیف کرد و یکی از خدمات انقلاب اسلامی را احیای موقوفات، پس از پیروزی انقلاب عنوان کرد. پس از توضیحات سرپرست سازمان اوقاف درباره مسائل موقوفات، بهترین کار را در نیت خیرین، متناسب بودن با نیاز امروز جامعه دانست. حاج‌آقا محمدی مسائلی مانند ازدواج، کمک به مردم نیازمند و موضوعاتی مانند مشکلات مسکن و اشتغال را نیازهای امروز جامعه معرفی کرد.

هر چند تعداد مدعوین این همایش به گفته حجت الاسلام سعید زین‌الدینی ریاست اوقاف و مور خیریه گراش بیش از پانصد نفر اعلام شده بود اما به خاطر حضور بیشتر خیرین و اشتغال آنها در خارج از کشور تعداد حاضرین در این همایش حدود دویست نفر بود. در پایان همایش از ده نفر از واقفین تقدیر شد. گفتنی است مدعوین از طرف اداره اوقاف و امور خیریه به صرف ناهار دعوت بودند.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top