بستن

شب رحمانی در همایش مردان حقیقت برگزار شد

گریشنا:‌ نخستین همایش مردان حقیقت ویژه شیخ علی اصغر رحمانی، بیست و یکم آذر ماه در حسینیه  ولی عصر گراش با حضور مقامات محلی، روحانیون و حضور گسترده مردم برگزار شد.

این همایش  پس از اقامه نماز مغرب و عشاء  آغاز شد. نخستین سخنران این همایش حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی  امام جمعه شهرستان گراش بود. وی ضمن  برشمردن اثرات مهم تجلیل و بزرگداشت بزرگان گفت: منزلت شیخ علی اصغر رحمانی باید بیش از گذشته به نسل امروز شناسانده شود تا نسل جوان بدانند چه شخصیت هایی به مردم چه خدمات بی دریغی را انجام داده‌اند.

در این آیین، زندگی و مروری بر آثار این شخصیت برجسته به صورت پاور پوینت پخش شد. همچنین بخشی از سخنرانی بیدارگرانه ایشان در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و در حمایت از انقلاب اسلامی پخش شد که یادآور روزهای حماسه آفرین انقلاب بود.

مجتبی زارعیٰ مجری خوش ذوق خبر فارس، حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس معصومی را فراخواند تا از روحانی همروزگار خود بیشتر بگوید. سیدعباس معصومی در این مراسم گفت: مرحوم شیخ علی اصغر رحمانی انقلابی پرشور سال های ۴۲ بود. به یاد دارم به هنگامی که ایشان بر منبر وعظ بودند یکی از همشهریان پای منبر رفت و گفت: آقای رحمانی چرا شما به جان شاه دعا نمی‌کنید و ایشان گفت: منبر وعظ پیامبر جای دعا کردن برای محمد رضا شاه نیست. ایشان برای امام حسین (ع) خدمتگزار ی صدیق و با وفا بود.

دکتر مهرزاد رحمانیان از جراحان متخصص قلب و برادر زاده رحمانی سخنران بعدی بود.او از تهران برای شرکت در این مراسم حاضر شده بود و طی گفتاری گفت: مردمداری و صبوری از جمله ویِژگی های بارز ایشان بود. به یاد دارم به دلیل بیماری در شیراز و با این که درد بسیاری می کشید اما همواره به روی خود نمی‌آورد.

استاد محمد زارع شاعر و معلم سه دوبیتی در تمجید از مرحوم رحمانی برای حاضران خواند:

شکوه نام تو در سینه و جان

برافشاند گل صد برگ ایمان

زجا برخیز تا جان پر بگیرد

الا ای خفته اندر پیر پنهان

استاد کرامت الله تقویٰ، پژوهشگر تاریخ درباره وجوه زیبایی‌شناسی اشعار مرحوم رحمانی گفت و گفت: وجوه اجتماعی اشعار رحمانی را باید از لابه لای شعرهای او دریافت. رحمانی را باید سعدی روزگار خود خواند چرا که با زبان ساده بیشترین معانی را در خود جای داده است.

علی صباغی نیز شاعری از جویم شعری در تمجید مرحوم رحمانی خواند. در این مراسم حجت الاسلام نیازی مدیر نهاد کانون‌های فرهنگی مساجد ضمن تجلیل از مرحوم رحمانی مردم گراش را نیکوکار خواند و گفت: همان گونه که اقدامات خیرخواهانه به مکان و ساختمان نیازمند است، ظرفیت‌های فرهنگی نیز لازم است کم این که مرحوم شیخ علی اصغر رحمانی در بعد فرهنگی و مذهبی اهداف اسلامی را پیش می‌برد.

در پایان این مراسم با حضور کریمی فرد؛ فرماندار شهرستان گراش، رحمانی بخشدار مرکزی، سرهنگ انصاری فرمانده نیروی انتظامی، سرگرد مفتاح فرمانده بسیج گراش، نیازی و خانواده رحمانی از دست اندرکاران مراسم مردان حقیقت «ویژه مرحوم رحمانی»  تقدیر و تشکر به عمل آمد.

گزارش تصویری این مراسم (+)

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. هفتاد هشتاد سالی میشود که حسینیه (حاج حسینا) گراش روضه خوانی میکنند . سالها این حسینیه با نوای گرم خادم الحسین شیخ رحمانی شور و حال ویژه ای میگرفته است و پدرم همیشه از بلاغت و شیوایی سخن رحمانی میگوید.
    دست اندر کاران این مراسم میتوانند با مراجعه به کهنسالانی که عمری پای منبر ایشان دل به به انفاس رحمانی ایشان میداده اند به جمع آوری خاطراتی که از ایشان دارند بپردازند.
    من سعادت حضور در مجلس گرامی داشت ایشان را نداشته ام اما به نظر میرسد که باید بهتر برگزار میشد. هر چند برای اولین شاید خوب باشد.
    شهر ما به بازماندگان ایشان افتخار میکند .علینقی و صادق مردان نیک این شهر هستند هر کدام به طریقی نام آن بزرگ رفته را بزرگ میدارند. اعمال و کردار و گفتار ایشان آیینه ی تمام نمای آن مرد نکونام است.
    روحش شاد و راهش پایدار

  2. روحش شاد و یادش گرامی
    ایشان در جهرم هم فردی شناخته شده و سرشناس بودند
    در کتاب شخصیت های جهرم هم از ایشان یاد شده
    خداقوت به برگزارکنندگان این مراسم
    یاحق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top