بستن

استاندار و فرماندار در شماره ۲۲ افسانه گراش

گریشنا: تازه‌ترین شماره نشریه افسانه گراش با تاخیری یک ماهه ۲۳ آذرماه در ۱۲ صفحه منتشر شد.

شماره ۲۲ افسانه مجموعه‌ای از خبر، تحلیل و گزارش است. تیر اول این شماره به فرماندار آینده اختصاص دارد. «فرود سومین فرماندار در ساختمان سرداران» اشاره به احتمال فرمانداری اصغر فرودی دارد. نقل قولی از استان فارس: «مردم جنوب فارس مورد بی‌مهری دولت‌ها قرار گرفته‌اند» و تیتر گزارش رییس نداشتن دانشکده علوم پزشکی گراش: «به یک دکتر برای ریاست این دانشگاه نیازمندیم» دیگر تیترهای صفحه اول این شماره است.

در سرمقاله «شهر بی‌گزینه» آمده است: «استاندار فارس می‌گوید در مدیران استان کسی گراشی نیست. در فرمانداری هم می‌شد این بار یک گراشی، فرماندار شود اما توافقی بر روی نام‌ها حاصل نشد. دانشکده علوم پزشکی نیز چند ماه است بی رییس است. در ادارات دیگر هم کم و بیش وضع همین است حتی اگر مدیران استانی موافق ریاست یک گراشی بر اداره‌ای باشد در بیشتر مواقع کار به سرانجام نمی‌رسد. مشکل کجاست؟»

خبر کامل دیدار گراشی‌ها با استاندار فارس و مجموعه اخبار فرهنگی در صفحه ۲ قرار دارد. صفحه سه در کنار گزینه‌های فرمانداری گراش، خبرهایی دیگر بخش‌های شهرستان منتشر شده است.

در صفحه گزارش فاطمه یوسفی برآوردی از هزینه‌های سفر حج نوشته است و راضیه یوسفی در گزارش «یک تجارت کاملا زنانه» به سراغ فروشگاه‌های خانگی پوشاک رفته است. راحله بهادر هم گزارشی از «مرده‌زایی» نوشته است.

در پرونده این شماره وضعیت فعلی دانشکده علوم پزشکی گراش بررسی شده است. در کناز این گزارش عبدالله صلاحی پیش‌نهاد داده است ساختمان‌های موجود به یک مجتمع دانشگاهی تبدیل شود.

چند چهره و زندگی آن‌ها نیز در این شماره دیده می‌شود. «سید روح الله موسوی» از سختی‌های ورزش‌های رزمی و عدم حمایت‌ها گفته است. اسحاق آذرآیین در مصاحبه‌ای با «حاج احمد خورشیدی» صحبت کرده است و گزارشی از مراحل کفن و دفن دارد. گزارش «سفید، ساکت، به رنگ مرگ». «حاج امان‌الله وقارفرد» و «حاج احمد درویشی» دو شخصیتی هستند که بچه‌های هفتسانه برای آن‌ها جشن تولد گرفته‌اند و سرانجام «فاطمه ابراهیمی» به سراغ زنی تنها به نام ملوک رفته است.

مقاله‌ای از «حسین عالمی» و عکس‌هایی از مراسم‌های محرم در صفحه ۱۱ دیده می‌شود. در صفحه ۱۲ عکس خوانندگان گریشنا در اینستاگرام باز نشر شده است. ستون طنز مثلسل نیز از خواندنی‌های این شماره است.

محمد خواجه‌پور سردبیر افسانه با پوزش از تاخیر پیش آمده وعده داد که شماره آینده در نیمه‌ی ابتدای دی‌ماه منتشر شود. نسخه PDF این شماره را از گریشنا دریافت کنید. (+) شماره گذشته افسانه را می‌توانید از گریشنا دانلود کنید. (+)

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top