بستن

شاعران عاشورایی همراه با اشک ماه

گریشنا: نهمین شب شعر عاشورایی گراش بعد از پنج سال وقفه امشب سی‌ام آبان‌ماه با حضور شاعران و نویسندگان گراش و شهر‌های مجاور، خانواده‌ی شهدای دانش‌آموز و مسئولین در سالن سراجی برگزار شد.

مصطفی کارگر مجری این مراسم، برنامه را ساعت هشت و چهل‌ و پنج دقیقه با چهل دقیقه تاخیر شروع کرد. رضا علی‌اکبری از اقلید و مهدی دهرامی از گراش داوران این شب شعر بودند.

از بین شعر‌های ارسال شده برای شرکت در سوگواره‌ی عاشورایی آثار معصومه بهمنی، علی سپهر، محسن نعمت‌اللهی،علی داوری‌فرد، احمد محمدی، امیر حمزه مهرابی، درویش پورشمسی، حبیب فروزش و مصطفی کارگر برای ارائه در این سوگواره پذیرفته و انتخاب شدند، بعد از خواندن اشعار توسط شاعران در پایان با رای داوران شعر مصطفی کارگر اول و شعر معصومه بهمنی دوم شد و بقیه‌ی آثار شایسته تقدیر شناخته شدند.

این سوگواره‌ی عاشورایی را می‌توان اولین فعالیت جدی نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در گراش دانست.

نعمت‌اللهی رئیس نمایندگی فرهنگ و ارشاد در این برنامه گفت: «پاسداشت فرهنگ شهادت و نگاه وپژه به شهدای دانش‌آموزی گراش از جمله دلایل اجرای این سوگواره‌ی عاشورایی بود و در حال حاضر به دلیل نداشتن بودجه و پشتوانه‌ی مالی امکان برگزار شدن این سوگواره به صورت استانی وجود نداشت.» او در ادامه از اداره‌ی اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون فرهنگی و مذهبی روایت آفتاب و انجمن شاعران و نویسندگان گراش برای همکاری در اجرای برنامه تقدیر کرد.

پخش چند کلیپ و پاورپوینت از دیگر برنامه‌هایی این شب شعر بود و در آخر به شاعرانی که در این شب بارانی به یاد شهدا شعر خواندند هدایایی اهدا شد.

 

4 نظر

  1. من هنوز موندم بعضی از اون شعرایی که مقام دوم و اولی کشور و استان و به خودشون گرفتن چرا تو این شب شعر پذیرفته نشد؟
    کلا فقط آقای کارگر و خانم بهمنی شاعر بودن به نظر من بقیه ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top