بستن

انتخاب بین دیدار با استاندار و وحدت در شهر

 گریشنا: نمایندگان گراش در جلسه دیدار مردم منطقه با استاندار فارس در روز سه‌شنبه ۱۴ آبان حضور نیافتند. (خبر جلسه در گریشنا) این دیدار به قصد عرض تبریک و اعلام حمایت از استاندار جدید فارس، سید محمد احمدی، برنامه‌ریزی شده بود، و تصمیم به رد دعوت استانداری تاکنون بازتاب‌های زیادی داشته است. استاندار نیز دلخوری‌اش را از این موضوع در سخنان‌اش پنهان نکرده است.

برای ریشه‌یابی دلایل این تصمیم، خبرنگار گریشنا با حسن فیاض‌پور، مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس، که مدیریت این جلسه را به عهده داشت تماس گرفت. فیاض‌پور اظهار می‌کند: «روز معارفه استاندار، آقای حسنی از دفتر استانداری درخواست یک جلسه کرده بود. وقتی این برنامه پیشنهاد شد، بنده آن را به آقای حسنی منتقل کردم و گفتم چند نفری را برای شرکت در جلسه پیشنهاد کنید.»

طبق گفته فیاض‌پور قرار می‌شود امامان جمعه و روسای شورای شهر هم کدام از شهرستان‌ها و بخش‌ها و شهرها به جلسه دعوت شوند، و همچنین تعدادی از معتمدین هر شهرستان به نسبت جمعیت آنها. این افراد تعیین می‌شوند، و لیست خام دعوت برای فرمانداری گراش فرستاده می‌شود. فیاض‌پور می‌گوید: «عوامل اجرایی ما، عوامل اجرایی فرمانداری‌ها هستند. ما لیست خام‌ها را فرستادیم، و آقای غلامی از فرمانداری گراش اسامی ۱۵ نفر را به عنوان مدعو برای ما فرستاد. ما حتی در سین برنامه [زمان‌بندی جلسه] نیز سخنان نماینده گراش را قرار دادیم و ۵ دقیقه، به اندازه نمایندگان دیگر شهرستان‌ها، به ایشان وقت دادیم. اما در روز جلسه، گفتند از گراش در جلسه حضور ندارند.» فیاض‌پور سین برنامه را برای دفتر گریشنا ارسال کرد.

وقتی نظر او را در خصوص دلیل این تصمیم می‌پرسیم، فیاض‌پور اظهار می‌کند: «شنیده‌ایم که آقای حسنی گفته‌اند ما وقت جداگانه‌ای طلب کرده‌ایم، و همراه شدن با افرادی از شهرستان‌های دیگر این تصور را به وجود می‌آورد که همه اختلافات از بین رفته است. از طرفی چون ظاهرا امام جمعه شهر نیز امکان حضور نداشته است، بقیه مدعوین هم تصمیم به عدم شرکت گرفته‌اند.»

تلاش خبرنگار گریشنا برای تماس با حسنی، رییس شورای شهر گراش، بی‌نتیجه مانده است. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که بقیه نمایندگان گراش نیز به منظور حفظ وحدت در شهر و جلوگیری از دامن زدن به اختلاف بر سر شرکت کردن یا نکردن در این جلسه به این تصمیم رسیده‌اند. به گفته‌ی یکی از آگاهان، یک‌پارچگی و وحدت رویه بین معتمدین و مسئولین به شرکت در این جلسه ارجحیت داشت؛ و از طرفی دیگر، در برنامه‌ای که فقط ۵ دقیقه در آن امکان صحبت وجود دارد، صحبت و درخواست خاصی نمی‌توان مطرح کرد.

به این ترتیب، پیداست که نمایندگان شهرستان گراش باید به دنبال جلسه‌ای با استاندار باشند، تا هم ذهنیت منفی‌ای که شاید ساخته شده است پاک شود، و هم امیدواری‌ها و خواسته‌های مردم گراش به او منتقل شود. شنیده‌ها حاکی است که پیگیری‌ها برای این جلسه در حال انجام شدن است.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

7 نظر

  1. به نظر من واسه اینکه بى احترامى نشه و هماهنگ با منطقه خودشو نشون مىداد باید در این دیدار گراش شرکت مىکرد و بعدا هم مىتونستن وقت خصوصى واسه خود گراش با استاندار گرفت و بهانه اى دست بدخواهان گراش نمىدادن

  2. واقعیت را چرا می پیچانید موضوع روشن است تصمیم گیرندگان به عدم شرکت دراین جلسه ،برزگ بینانه واز سر تکبر وبرای کم اهمیت جلوه دادن جلسه ایکه ازسوی لاریها وباحضورآنها تشکیل شده ما شرکت نمیکنیم چون خودمان با رابطه وآشنایی که با استاندار وتیم مشاوران اوداریم نیازی به هماهنگی نماینده نداریم حالا شما بفرمایید برای حفظ وحدت این لقله را رها کنید بامردم شفاف حرف بزنید وآنها را نفهم تصورنکنید مردمیکه بواقع درک تصمیم غلط شما را پس خواهندداد براشما که مهم نیست چون کانال زیاد دارید وابزارآشتی هم زیادتر لطفا لاریها رو رها کنید وهمین استاداسدی خودمان را بچسبید مشکل مردم شهرستان شخصی شدن موضوع می باشد بازی سیاسی قاعده اش پیچیده است وکارهربزنیست خرمن کوفتن گاونرمیخواهدومرد کهن راه حل پیگیری وعذرخواهی از کانال ستاد مردمی حامیان روحانی است ولاغیر وایفاء نقش آقای رییس آن ستاد

  3. در جلسه و مراسمی که در لامرد با حضور علوی وزیر اطلاعات و احمدی استاندار و با شرکت مسئولین، اعضای شورای شهر و معتمدین شهرستانهای اطراف و جهرم و هرمزگان تشکیل شد ، فقط و فقط از لار کسی حضور نداشت !! چرا ؟؟؟؟
    گراش در آن مراسم با قدرت و عزت شرکت کرد و جلسات مفیدی با استاندار و وزیر اطلاعات داشته که لازم نیست نامحرمان از محتوای آن با خبر بشوند .
    آخه در حضور جعفر پور و دیگر غریبه ها چه درخواستی می شود از استاندار داشت ؟؟ چرا بعضی ها اینقدر ساده اند و دوست دارند خود را وابسته و تابع لار نشان دهند ؟؟!!!!

    1. ‘گراشی عزیز همه ساده اند جز خودتان که فهم کل هستید
      اجابت دعوت مومن حق است وواجب بدون درنظرگرفتن هرنتیجه ای این توهین به داعی است وکسرشان خود ودورازادب راست میگویید مانند تاخالا که …. کارساز بوده ازاین به بعد هم …. وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران شانش شان نظام است استاندار شانش شان نظام است درست است که روزی با برخی از شما نشو ونما داشته یا بقول خودتان مستاجرتان بوده اینها که رعایت ادب را ساقط نمی کند

  4. حضور می توانست به معنای همکاری باشد و لی عدم حضور نه تنها به معنی بی احترامی بلکه به معنی نداشتن بلوغ سیاسی، مشکلی را از ما حل نکرد. میزبان استاندار محترم بوده است و از گراش هم دعوت شده . این جلسه فقط برای عرض تبریک بوده نه پیگیری مشکلات و در کل استان ، شهرستان ها به طور جداگانه حضور پیدا کردند. صلاح نبود که از گراش کسی حضور نداشته باشند. و توجیح شورای اسلامی گراش مناسب نیست چرا که اگر سیاستی هم بود ما نباید میدان را خالی می کردیم تا اینکه افراد دیگری اندام نمایان کنند. شورای شهر باید به دلیل دعوت استاندار هم که بود در جلسه شرکت میکرد

  5. نمایندگی مردم مسئولیت سنگینی است اگر توجه شود اعضای شورا بایدجایگاه خود رابیشتربشناسند استقلال رای در شورا موضوع بااهمیتی است اینکه کسی رییس است پس حرفش فصل الخطاب است سخن عبثی است هرنفر ازاعضای شورا مدیون ونماینده همه ی شهروندان حتی آنکه به اورای نداده … دیگر اعضای شورا هم اجازه این خودمحوری را ندهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top